Selhání nejrychlejšího hatchbacku dneška v losím testu nejlépe ukazuje, kam dospěl vývoj

Člověk by čekal, že tuhle disciplínu nebudou s nadhledem zvládat leda dekády stará auta, ale opak je pravdou. Problémů přibývá a mezi kužely už se bezproblémově neprožene adekvátní rychlostí ani Mercedes-AMG A45 S.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Selhání nejrychlejšího hatchbacku dneška v losím testu nejlépe ukazuje, kam dospěl vývoj

17.8.2020 | Petr Prokopec

Selhání nejrychlejšího hatchbacku dneška v losím testu nejlépe ukazuje, kam dospěl vývoj

/

Foto: km77.com@YouTube

Člověk by čekal, že tuhle disciplínu nebudou s nadhledem zvládat leda dekády stará auta, ale opak je pravdou. Problémů přibývá a mezi kužely už se bezproblémově neprožene adekvátní rychlostí ani Mercedes-AMG A45 S.

Z losího testu se začíná stávat pohroma moderních aut. Prakticky každá novinka, která zamířila mezi kužely, totiž odjížděla s nepořízenou. Nad některými výsledky šlo mávnout rukou, neboť nebyly zase tak zlé a vzhledem ke koncepci vozu je šlo vnímat jako přijatelné. Jenže když začaly selhávat i sportovní deriváty, u nichž by jízdní projev podobné situaci měl být chloubou, rázem začalo být zjevné, že „je cosi shnilého ve státe Dánském“.

Parafrázováním Williama Shakespeara se přitom snažíme poukázat na nemalé a hlavně nemilé překvapení, které je spojeno právě s losími testy moderních sportovních aut. Mezi kužely totiž zamířil jak nový BMW M235i xDrive Gran Coupe, tak Toyota Supra. A přestože se ani v jednom případě nejednalo o tragédii, na aplaus mohly též zapomenout. Ani jeden z vozů totiž neprojel mezi kužely takovou rychlostí, jakou to ještě nedávno zvládaly obyčejné vozy, což je bezpochyby tristní.

A je znovu smutné, že prakticky totéž můžeme říci také o Mercedesu-AMG A45 S 4Matic. Tedy o autě, které je mnohými považováno za současného krále hot hatchů a i kdyby tomu tak nebylo, v přímce je mezi nimi tím nejrychlejším. Ve srovnání s předchůdcem navíc měla značka zapracovat na podvozku, který by nyní měl excelovat také v zatáčkách. Nicméně ve skutečnosti je A45 v losím testu jen o chlup úspěšnější než verze A180d, nejvýše totiž zvládla tempo 75 km/h (versus 74 km/h u dieselu).

To ovšem znamená, že současný vrchol áčkové řady je na tom mezi kužely stejně jako Mercedes A200 předchozí generace. A to není dobré - rychlost 77 km/h je v tomto testu považována za standard, nikoli za velký úspěch a A45 S nezvládá ani tu. Co za tím stojí, je otázkou, zajímavé nicméně je, že auto se chová lépe v komfortním, ne sportovním režimu.

Ukazuje se však, že Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May měli svého času pravdu, když mluvili o tom, že za pomoci sportovních režimů automobilky své produkty ruinují. Povětšinou nejrychlejší, tedy alespoň v rámci okruhové či okreskové jízdy, jste totiž právě v módu, který na to na základě názvu zrozen nebyl. Sportovní totiž díky přitvrzeným pružinám a tlumičům přinese na běžném povrchu spíše přehnanou citlivost na cokoliv.

Je tak sice hezké, že Mercedes-AMG A45 S dostal do vínku 421 koní a 500 Nm točivého momentu, s nimiž zvládá stovku za 3,9 sekundy a maximálku 270 km/h, stejně jako třeba driftovací režim, nicméně pokud by se Němci zaměřili vskutku pouze na ovladatelnost, v případě losího testu by udělali lépe.


Selhání nejrychlejšího hatchbacku dneška v losím testu nejlépe ukazuje, kam dospěl vývoj - 1 - Mercedes-AMG A45S 2020 losi test videoscreen 01Selhání nejrychlejšího hatchbacku dneška v losím testu nejlépe ukazuje, kam dospěl vývoj - 2 - Mercedes-AMG A45S 2020 losi test videoscreen 02Selhání nejrychlejšího hatchbacku dneška v losím testu nejlépe ukazuje, kam dospěl vývoj - 3 - Mercedes-AMG A45S 2020 losi test videoscreen 03Selhání nejrychlejšího hatchbacku dneška v losím testu nejlépe ukazuje, kam dospěl vývoj - 4 - Mercedes-AMG A45S 2020 losi test videoscreen 04Selhání nejrychlejšího hatchbacku dneška v losím testu nejlépe ukazuje, kam dospěl vývoj - 5 - Mercedes-AMG A45S 2020 losi test videoscreen 05Selhání nejrychlejšího hatchbacku dneška v losím testu nejlépe ukazuje, kam dospěl vývoj - 6 - Mercedes-AMG A45S 2020 losi test videoscreen 06
Už ani Mercedes-AMG A45 S neexceluje v losím testu. Čtyřválcový sportovní vrchol značky je na tom totiž jen o kilometr v hodině lépe než základní dieselová verze a na chlup stejně jako model A200 předchozí generace. Foto: km77.com@YouTube

Zdroj: km77.com@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.