Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéfa Renaultu na hodinu vyhodili poté, co se začal „vrtat” v zatčení Carlose Ghosna
16.12.2019 | Petr Prokopec
Od začátku pochybná agresivita vlastní firmy proti jejímu dlouholetému šéfovi a zachránci se nyní jeví být ještě pochybnější. Ukázalo se, že nástupce Ghosna byl náhle odejit poté, co se právě o pozadí jeho zatčení začal zajímat.
Od překvapivého zatčení Carlose Ghosna uplynulo již třináct měsíců. Ani po tak dlouhé době Renault nemá nového stálého šéfa, neboť Thierry Bollore byl před dvěma měsíci na hodinu vyhozen bez udání důvodu. Na jeho místo pak sice usedla Clotilda Delbos, ta však má pouze dočasný mandát, který se trvalým nejspíše nestane. Renault by ve svém čele raději viděl současného šéfa Seatu Lucu di Mea, je však otázkou, jestli by ostřílený italský manažer měl po něčem takovém toužit. Francouzská automobilka se totiž začala ke svým vedoucím pracovníkům chová opravdu macešsky a příkladem není jen Ghosn, ale také zmíněný Bollore.
Dokládají to informace deníku Le Monde, kterému se podařilo získat dopis, jenž Bollore odeslal radě ředitelů Nissanu, které byl členem. Stalo se tak 7. října a jak už dnes víme, o pár dnů později byl bez milosti propuštěn. Čím byl obsah dopisu tak problematický? Z našeho pohledu ničím - nyní již bývalý šéf Renault v něm zpochybňoval způsob interního vyšetřování Ghosnových aktivit a žádal vysvětlení. Mimo to byl Bollore znepokojen zjištěním, že Nissan má seznam 80 manažerů, u kterých docházelo rovněž na podobná nestandardní finanční vypořádání jako u Ghosna, nic podobného proti nim ale nepodnikal. A také se ptal, proč jsou některým členům rady tajeny interní problémy. Na takové otázky měl jako nejvyšší muž firmy, která Nissan de facto ovládá, nepochybně právo.
Odpovědí se ale Bollore nedočkal, místo toho přišel 11. října vyhazov bez udání důvodu, který zosnovala dozorčí rada Renaultu ovládaná pro změnu francouzskou vládou. Le Monde konstatuje, že za jeho odejitím stojí právě jeho všetečnost, která se někomu nehodila do krámu. I toto nasvědčuje tomu, že za Ghosnovým zatčením stáli přímo z jím řízených firem, a to očividně nejen z Nissanu, ale i Renaultu. Proč by jinak firma, které Ghosn primárně vládl, vystupovala proti někomu, kdo se snaží objasnit důvody jeho vyšetřování druhou alianční firmou? To je absurdní.
Renault se ke zveřejněným informacím nevyjádřil, dle Nissanu jde o nepodložená tvrzení. Mluvčí automobilky Azusa Momose uvedla, že během interního vyšetřování Ghosna nedošlo na jedinou nesrovnalost. Značka navíc po příchodu Bolloreho dopisu vše prověřila znovu, ovšem ani podruhé nenašla žádnou známku komplotu. „Nezávislí ředitelé Nissanu potvrdili, že vyšetřování bylo vedeno správně a nelze jej tedy zpochybnit.“
Kromě toho mluvčí Nissanu dodala, že „Bolloreho obavy byly povětšinou založeny na nepřesných informacích a spekulacích“. To je samozřejmě možné, nicméně i přesto je načasování Bolloreho vyhazovu krátce po odeslání dopisu, kdy dříve nikdo z Renaultu ani nenaznačil, že by firma s jeho prací nebyla spokojena, značně pochybné. Stejně jako fakt, že Nissan degradoval viceprezidenta Hari Nadu, který byl klíčovou osobou v Ghosnově vyšetřování a a jenž byl taktéž spojen s přeplácením. Objeven proti němu ale nebyl jediný důkaz.
Zdá se tedy, že ve francouzsko-japonské aliance je stále cosi shnilého. Bude tedy zajímavé sledovat, jací kostlivci ještě vypadnou ze skříně. Každopádně proces s Ghosnem může být soudní pří století, která může Renault i Nissan ponořit do ještě větších problémů, než v jakých jsou značky nyní. To by mohlo ohrozit i jejich existenci, neboť tentokrát se nedá očekávat, že je Ghosn znovu zachrání před bankrotem. A nesmíme zapomínat, že to dokázal v případě obou z nich - nejdříve vytáhl z patálií Renault, jehož fungování zlepšil takovým způsobem, že fakticky ovládl Nissan. Proč se automobilky takového člověka chtěly zbavit a zřejmě se zbavují i těch, kteří do věci chtějí vnést více světla, není jasné.
Thierry Bollore těsně před svým nečekaným vyhazovem z Renaultu „vrtal” v pozadí zatčení Carlose Ghosna, to je samo o sobě velmi podezřelé
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 7 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nejnovější články
- Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 3 hodinami - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
před 5 hodinami - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
před 6 hodinami - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 7 hodinami - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva