Šéf vývoje sportovních Porsche jasně řekl, co bude s elektrifikací a hybridizací ikonické 911

Ani Porsche nejsou elektrická auta cizí, proč by také nakonec měla. Jako jedna z mála se k nim ale tato automobilka staví rozumně, na jednu kartu vše rozhodně nevsadí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéf vývoje sportovních Porsche jasně řekl, co bude s elektrifikací a hybridizací ikonické 911

21.9.2021 | Petr Miler

Šéf vývoje sportovních Porsche jasně řekl, co bude s elektrifikací a hybridizací ikonické 911

/

Foto: Porsche

Ani Porsche nejsou elektrická auta cizí, proč by také nakonec měla. Jako jedna z mála se k nim ale tato automobilka staví rozumně, na jednu kartu vše rozhodně nevsadí.

Pokud přijde řeč na auta a jejich budoucnost, naprostá většina výrobců dává najevo svou oddanost elektromobilitě, do které by se nejraději obuli už včera. Jde dost často jen snahu říkat to, co někteří chtějí slyšet, nakonec i automobilka, která na veřejnosti tvrdí, že bude „nejzelenější” značkou Evropy, reálně brojí proti zákazům spalovacích aut. A říká, že i když elektrická auta umí vyrobit, bez zájmu zákazníků, infrastruktury, výroby elektřiny bez fosilních paliv a sladění dodavatelsko-odběratelských řetězců je kompletní přechod na elektrický pohon nesmyslný či nemožný.

Vedle těch, kteří říkají A a myslí si B, ale existují i ti, jež dokáží hovořit o stejné věci otevřeně. Mezi takové patří i Frank-Steffen Walliser, technický guru Porsche, který má momentálně na starosti vývoj modelů 911 a 718, tedy klíčových sporťáků značky. Právě on v minulosti řekl, že spalovací motory mohou být snadno i čistší než elektrické a že nelze hledět jen na emise související s provozem auta. Je podle něj třeba porovnávat celkový životní cyklus vozů od jejich „narození“ až po jejich „smrt“.

Právě on nyní v rozhovoru pro německý magazín Focus řekl, co čeká jeho „ovečky” a ze slov, která pronesl, je patrné, že pro elektrickou mobilitu stále nehoří. A když, tak rozhodně ne jako pro jediné řešení.

V případě modelu 718 se s elektrifikací počítá, jasný časový plán ale zatím neexistuje. Porsche trápí hmotnost, která u tohoto modelu z nějakých 1 300 kg nevyhnutelně vystřelí o stovky kilogramů výše. Walliser říká, že tohle auto je ve vývoji a jeho tým „optimisticky cílí na hmotnost mezi 1 650 a 1 680 kg”. I pokud by se tato optimistická vize naplnila, znamenalo by to, že i nejlehčí 718 by byla těžší než nejtěžší 911 (Turbo S, 1 640 kg), a tak není divu, že z toho Walliser dvakrát nejásá.

Zajímavější jsou ale jeho slova o budoucnosti 911. V jejím případě se opakovaně mluvilo přinejmenším o hybridizaci, německý technik ale říká, že ani o tom nebylo rozhodnuto a elektrická verze vůbec není ve hře. Podle něj může ikona značky i po roce 2030 dál jezdit na syntetická paliva a ničemu neškodit - hybridní nebo elektrické provedení by prý zkompromitovalo to, čím se tento model proslavil, co jej definuje.

„Produktové plánování znamená zajímat se o všechno. V současné době ale neexistuje scénář, ve kterém by se 911 stala elektrickou,” říká jasně Walliser a dodává, že ani v případě hybridu není nic rozhodnuto. „Může se to stát, ale hmotnost navíc nás bolí a je těžké najít místo pro hybridizaci v autě této koncepce. Díváme se po možných řešeních. Pokud 911 přijde jako hybrid, nesmí jít o mild-hybrid, ale spíše o 'divoký hybrid', u kterého zákazník pozná, že se něco změnilo. Linearitu odezvy, která se s turbodmychadlem trochu ztratila, lze vrátit pomocí hybridizace,” dodává jasně Frank-Steffen W.

Není povolanějšího člověka, který by o budoucnost 911 věděl více, takže můžeme šmahem popřít spekulace o tom, že hybrid už je na cestě a s elektrifikací se počítá - hybrid je jen teoretická možnost a plány na elektrický pohon neexistují ani jako alternativní scénář k jiným.


Šéf vývoje sportovních Porsche jasně řekl, co bude s elektrifikací a hybridizací ikonické 911 - 1 - Porsche 911 Turbo S 2020 prvni sada 01Šéf vývoje sportovních Porsche jasně řekl, co bude s elektrifikací a hybridizací ikonické 911 - 2 - Porsche 911 Turbo S 2020 prvni sada 02Šéf vývoje sportovních Porsche jasně řekl, co bude s elektrifikací a hybridizací ikonické 911 - 3 - Porsche 911 Turbo S 2020 prvni sada 03Šéf vývoje sportovních Porsche jasně řekl, co bude s elektrifikací a hybridizací ikonické 911 - 4 - Porsche 911 Turbo S 2020 prvni sada 04Šéf vývoje sportovních Porsche jasně řekl, co bude s elektrifikací a hybridizací ikonické 911 - 5 - Porsche 911 Turbo S 2020 prvni sada 05Šéf vývoje sportovních Porsche jasně řekl, co bude s elektrifikací a hybridizací ikonické 911 - 6 - Porsche 911 Turbo S 2020 prvni sada 06
Porsche 911 (zde ve verzi Turbo S) se podle šéfa jejího vývoje elektrického pohonu nedočká nejspíše nikdy. Hybridní pohon je ve hře, ale zatím stále jen teoreticky. Foto: Porsche

Zdroj: Focus

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.