Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf vývoje Škody promluvil o budoucnosti Karoqu. Chystá i RS se dvěma motory?
2.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf vývoje Škody uvedl, že ostrá verze by v případě modelu Karoq dávala větší smysl než u Kodiaqu. Nepůjde však cestou Seatu Ateca Cupra.
Škodu Karoq si sice již můžete objednat delší dobu, k zákazníkům však zatím ještě žádný exemplář nedorazil. To mladoboleslavské automobilce nebrání v tom, aby nahlas přemýšlela o své budoucnosti. A její součástí se velmi pravděpodobně někdy na přelomu dekády stane i verze RS. Christian Strube, šéf vývoje Škody, potvrdil, že se snaží dostat požehnání k takovému kroku.
„Samozřejmě, že za ni bojuji. Stejně jako jsem bojoval za Kodiaq RS. Někdy jsem v takovém boji úspěšný, jindy zase ne. Vedeme o takové verzi diskuze. Věřím, že k takovému vozu se ostrá varianta hodí. Dokonce více než v případě Škody Kodiaq, neboť jde o kompaktnější model, který by tak byl agilnější. Byl by to prostě ideál,“ uvedl Strube. Tím ale šéf vývoje s novinkami překvapivě neskončil.
Při pohledu na kroky Seatu, který chystá Atecu Cupra, by bylo přirozené očekávat, že spřízněný Karoq sáhne ve verzi RS taktéž po přeplňovaném dvoulitrovém čtyřválci, jenž má u španělského SUV produkovat okolo 300 koní. Nicméně Strube naznačil, že ostrá varianta českého vozu by mohla být jedním z prvních elektrifikovaných modelů značky. Ta podle plánu chce do roku 2025 prodávat čtvrtinu svého portfolia s alternativním druhem pohonu.
„Příští rok představíme Karoq ve verzi Sportline, který již sportovním směrem míří. Když proto vedeme diskuze o variantě RS, říkáme si, že by bylo zajímavé, kdybychom probrali rovněž to, zda půjde o čistě benzinový model nebo něco jiného,“ dodává Strube k tématu. Bohužel již nenaznačuje, že by Karoq RS byl klasickým plug-in hybridem a převzal by tak třeba ústrojí Volkswagenu Golf GTE, či by vsadil na 48voltový okruh.
Ať se však již Škoda vydá jakýmkoliv směrem, její ostré SUV bude jiného rázu než Seat Ateca Cupra. Spalovací pohonná jednotka by v jeho případě mohla být menšího objemu a produkovala by jen zhruba 200 koní. Zbytek by pak dorazil v elektrické podobě zahrnující menší či větší paket baterií a podle toho by se rovněž odvíjel i její „bezemisní“ dojezd.
Strube zatím nepotvrdil, zda již existuje prototyp verze RS. Nicméně uvedl, že „technici Škody jsou velmi kreativní, jsou to opravdoví nadšenci. A samozřejmě občas postaví auto, které můžu řídit. Pokud totiž chcete někoho pro něco nadchnout, dělá se to lépe, když máte to něco v ruce.“ Karoq RS tedy nejspíše již existuje a někdy v roce 2020 by mohl být v prodeji, možná i se dvěma motory...


Škoda Karoq RS se ukázala i na nových neoficiálních ilustracích...
...pokusy namalovat ji i verzi Monte Carlo ale proběhly už dříve
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejčtenější články
Cena pouhých koberečků do Putinovy limuzíny bere dech, aspoň v něčem se skutečně vyrovná Rolls-Roycu a Bentley
9.3.2025Za cenu ostudné nové A6 skoro v základu můžete mít našlapané 600koňové Audi RS6 končící generace
10.3.2025„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
10.3.2025Šéf VW už si nevidí ani na špičku nosu, jeho slova při prezentaci posledního konceptu nemají s realitou společného ani ň
10.3.2025Trh s ojetými auty v Albánii připomíná Krajní meze. Vytvoří vám iluzi čehokoli, co je schopna pojmout vaše fantazie
10.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva