Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Volva nabádá konkurenci, aby udělala úplně tu samou hloupost jako švédská automobilka
18.2.2023 | Petr Prokopec
Je to něco neuvěřitelně absurdního, neboť základní cestou eliminace rizik pramenících z vždy nevyzpytatelné budoucnosti je nevsadit vše jen na jednu možnost. Volvo to dělá a chce, aby se stejně hloupě chovali i ostatní.
Už mnohokrát jsme zmínili, že proti elektromobilům jako takovým nic nemáme. Pokud si je hodláte koupit, rozhodně vás od toho nebudeme zrazovat. Za určitých podmínek pro vás mohou fungovat. Stačí, abyste byli poněkud movitější, vlastnili dům posázený solárními panely a ideálně měli ještě alespoň jeden vůz, se kterým budete absolvovat dlouhé trasy. Na ty kratší pak bude určen onen elektromobil napájený solární energií, která vás nebude stát mnoho (tedy kromě investic do fotovoltaiky) a bude alespoň do nějaké míry (pomineme-li onu fotovoltaiku, akumulátory a další nezbytnosti) čistá.
Kolik takových lidí ovšem je? Rozhodně mnohonásobně méně než takových, kteří žijí v bytech a svá auta musí parkovat na silnici. V takovém případě ovšem nemají každé ráno „plnou nádrž“, místo toho musí dobíjení řešit u veřejných stanic. To je však problém, neboť taková elektřina je už dnes velmi drahá. Pokud je ovšem provoz spalovacích aut levnější, pak lidé s méně naditou kapsou logicky zamíří k nim. I proto, že zkrátka potřebují vůz, který zvládne naprosto vše. Tedy jak jízdu po městě, tak i výlet k moři či na hory.
Právě v důsledku toho se nám příčí politicky tlačená a nařizovaná elektromobilita. Zákonodárci žijící ve vlastní bublině blahobytu si totiž ani neuvědomují (či je to naopak jejich cílem), že daný krok povede k výraznému zchudnutí mnoha Evropanů a vlastně i celé Evropy. Řešením pak ostatně nebudou ani elektrické vozy v bazarech. Kapacita baterií totiž v průběhu let klesá už desetiletá auta se mohou stát téměř bezcennými během pár týdnů.
Mnohokrát jsme proto uváděli, aby se výrobci spojili a položili Bruselu nůž na krk. Buď bude alespoň trochu akceptovat realitu, nebo bude muset řešit miliony nezaměstnaných. Právě to je síla, které se každý politik bojí, dokonce i ten nevolený. Jenže na nic takového bohužel nedošlo, místo toho se mnohé automobilky doslova tetelí blahem, až konečně spalovací motory pošlou do minulosti. Že tam přitom mohou zamířit s nimi, jim nedochází. Místo toho naopak prorokují zkázu značkám nesázejícím na jednu kartu, což je neuvěřitelně absurdní postoj.
Ke kritikům zdravého rozumu se nově přidal šéf Volva Jim Rowan. Ten varuje konkurenci, která kromě elektromobilů stále investuje i do vývoje spalovacích aut, že po roce 2035 může zůstat na nástupišti a smutně koukat na odjíždějící vlak. Dle něj se totiž již v roce 2025 povede vyrovnat ceny elektrických a spalovacích aut. V takový moment by pak logicky již po druhých zmíněných nikdo nemusel sáhnout. Podstatné nicméně je, že nedojde na zlevnění bateriových aut. Minimálně u Volva se totiž vše pouze zdraží.
Volvo doufá, že v onom roce 2025 budou elektromobily na jeho celkových registracích mít 50procentní podíl. To je oproti loňsku (11 %) značný posun, který ovšem nutně není nereálný. Jen je zapotřebí do dané rovnice zakomponovat ještě výrazně menší prodeje. A čím více budou Švédové od spalovacích jednotek ustupovat, tím více se od nich budou odvracet zákazníci, jenž zamíří ke konkurenci nepreferující pouze jeden pohon. I když totiž dojde na zdražení spalováků, stále budou nabízet vyšší praktičnost.
Začínáme si tak již připadat jako kolovrátek neustále spřádající totéž sukno. Že masová elektrifikace za současného podání zkrátka nemůže být řešení pro celý svět, si uvědomuje stále více lidí. Politici a mnozí šéfové automobilek mezi ně ale evidentně nepatří. Pokud by rozhodovali pouze o svém osudu, může nám to být putna. Nicméně v tomto případě je ve hře osud nás všech a dětí, jimiž se oni zákonodárci zaštiťují především. Ty však nebudou žít pod modrým nebem, nýbrž v zelené chudobě.
Za elektrické XC40 Recharge dáte aktuálně minimálně 1 259 000 Kč, tedy takřka dvakrát víc než za podobně velkou Škodu Karoq se spalovacím pohonem. Již ta přitom většině lidí připadá neskutečně drahá. Jak si tedy Švédové mohou myslet, že prorazí jen s elektrickým ústrojím, které navíc buď dále zdraží, nebo nabídne menší praktičnost, je opravdu záhadou. Foto: Volvo
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch