Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody říká, že přelomová novinka značky bude „víc než konkurenceschopná”
16.4.2019 | Petr Prokopec
Škodu letos čeká přelomový rok, neboť nabídne své vůbec první sériové modely, který nejsou poháněné jen spalovacími motory. Vedle hybridního Superbu to bude i elektrické Citigo a právě to má umět na svou třídu hodně.
Škoda již hezky dlouho avizuje, že letošním rokem odstartuje posun směrem elektrifikaci. Pravda, již před několika lety mladoboleslavská automobilka vyrobila několik exemplářů Octavie Green E Line, v tomto případě však šlo pouze o experimentální auta, která nebyla na prodej, nýbrž sloužily ke sběru informací. Plug-in hybridní Superb a ryze elektrické e-Citigo bude budou jiné a k dealerům zamíří jako sériově vyráběné vozy.
My se dnes budeme soustředit na elektrického prcka, jehož cena nemá překročit 500 000 Kč. Tím by se stal vůbec nejlevnějším plnohodnotným elektromobilem na trhu, to ale automaticky neznamená, že nebude konkurenceschopný. Sám šéf automobilky Bernhard Maier tvrdí pravý opak. Podle něj bude auto „více než konkurenceschopné“ v rámci třídy, do které vstoupí. Co si pod tím představit?
Hlavně praktickou využitelnost. Škoda e-Citigo by měla nabízet dojezd okolo 300 kilometrů, tedy prakticky dvojnásobek toho, co Volkswagen e-up!, ze kterého vychází. Důvodem jsou samozřejmě baterie, namísto 18,7 kWh mají nově pojmout až 37,7 kWh, čímž e-Citigo překoná i VW e-Golf, který se přitom prodává za dvojnásobnou cenu.
Vůz dostane lithium-iontové články, které v menší verzi používá i e-up!, stejně jako naprostá většina dnešních elektromobilů. Nedá se předpokládat, že by Škoda stála v čele revoluce a vyrukovala kupříkladu s bateriemi s tuhým elektrolytem, jakkoliv se do elektrifikace ponořila naplno a akumulátory, stejně jako produkční verzi konceptu Vision iV bude vyrábět sama v Mladé Boleslavi.
Na druhou stranu, slovo „výroba“ je přeci jen možná až příliš odvážné, raději bychom měli použít slovo „montáž“. Stejně jako v případě ostatních značek tak Škoda nejspíše bude vyrábět speciální pouzdra, do kterých budou usazeny články nakoupené u dodavatelů. A právě tento postup vede k tvrzení, že baterie se pevného skupenství rozhodně nedočkají. Dle šéfa Mercedesu Oly Källeniuse totiž žádné takové nejsou k mání. A dlouho nebudou.
„V současné době nikdo není ve fázi, abychom k němu mohli přijít a říci, aby nám je prodal,“ uvedl Källenius. A dodal, že produkční elektromobily s pevnými bateriemi dorazí nejdříve okolo roku 2025, jakkoliv dánský designér Henrik Fisker prohlašoval, že jeho novinka eMotion dorazí s revoluční technologií již v roce 2020. Sám Fisker vša nově připustil, že vůz bude mít zpoždění a navíc nejprve využije konvenční baterie.
Důvod tohoto zpoždění je prostý, technologii pevného skupenství se stále nedaří dotáhnout do kýženého finále. Aktuálně tak skutečně elektromobilům nezbývá nic jiného, než spoléhat na klasické li-ionky, jejichž možnosti jsou značně omezené. Škoda e-Citigo tak za těchto podmínek skutečně vypadá jako bezkonkurenční nabídka, 300 kilometrů vypočítaných dle cyklu WLTP totiž za méně než půl milionu korun opravdu nikdo jiný neprodává.
V roce 2017 se Škoda Citigo dočkala jemného faceliftu, letos jí čeká zásadnější změna - příchod elektrické verze
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva