Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Mercedesu přiznal, jak dlouho musí zákazníci čekat na nová auta, spása je v nedohlednu
25.9.2021 | Petr Miler
Doba, kdy jste mohli vyrazit k dealerovi aut, vybrat si cokoli dle libosti a ještě si vymýšlet, za jakých podmínek to koupíte, je zjevně pryč i u drahých značek. A hned tak se nevrátí.
Nevíme, jak jste si před léty představovali rok 2021, pokud ale nemělo jít o období drahoty a nedostatku, pak zákonitě musíte být zklamaní. Věcí, které dnes „nejsou”, existuje spousta. A pokud přece jen jsou, jejich cena je velmi vysoká, rozhodně neúměrně tomu, kolik vám kdo v poslední době mohl přidat na platu. A nedá se čekat, že by se zaměstnavatelé v přetrvávající nejistotě v dohledné době do nějakého velkého přidávání hnali.
Tohle se týká i aut, vlastně možná hlavně aut. I když prodeje jsou mizerné, produkční kapacity automobilek jsou obvykle ještě menší, a tak si i na zboží stojící více než kdy dříve počkáte déle než kdy dříve. Kupci dnes drahých obyčejných aut by za této situace mohli mít tendenci závidět zákazníkům prestižních značek, ale nemusí. Situace je přinejmenším u některých z nich úplně stejná.
V rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Zeitung to přiznal šéf Mercedesu Ola Källenius. Také tahle značka trpí obrovskými, více jak 40% poklesy prodejů oproti minulému roku, podle Källenia to ale není poptávkou. Důvodem má být nedostatek komponentů, hlavně pak - zadržte dech - čipů.
Hlava celého koncernu Daimler říká, že poptávka zůstává vysoká, současně ale přetrvávají vážná omezení. „U některých modelů jsou čekací doby delší, než bychom si přáli, v některých případech i přes rok," upřesňuje Ola K. To je skutečně extrémně dlouhá doba a divíme se, že ji zákazníci vůbec snáší. Pro nás bývají obtížně akceptovatelné už dříve běžné dva až tři měsíce, rok je jednoduše k nedočkání.
Källenius si je vědom toho, že to některé zákazníky může odrazovat, řešení ale nemá. Podle něj se nedostatek čipů potáhne až do roku 2023 a čekací doby se tedy snadno mohou i dále prodlužovat. Jak dlouho se čekalo na nové auto za komunismu? Klidně pár let? Abychom na to ještě nevzpomínali se slzou v oku...
Mercedes v poslední době přišel s řadou zajímavých nových modelů, třeba novou generací třídy S. Zájem o ně být může, co je mu to ale platné, když je stejně neumí vyrobit a dodat včas? Prodeje tak míří horem pádem ke dnu. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 7 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejčtenější články
- Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus