Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Lamborghini říká, že auta mu od covidu prodává YOLO efekt, asi proto je jeho novinka tak nudná
21.8.2024 | Petr Prokopec
Když vám jdou věci tak nějak samy, nutně zlenivíte. Zdá se, že do této pozice se dostalo Lamborghini, jehož nové Temerario je zevnitř totálně nenápadité, zvenčí vypadá jako falešné sporťáky z GTA a technicky jde víc za normami než za přáními zákazníků. Automobilka má přesto vystaráno, ale jak dlouho bude moci spoléhat na to, že bohatí lidé koupí skoro cokoli?
Jednou z nejvíc rezonujících automobilových novinek posledních dnů se stalo nové Lamborghini Temerario. Jen v dobrém to ale nebylo. Kriticky jsme jej označili spíš za špatně faceliftovaný Huracán a dočkali jsme se od vás nespočtu souhlasných reakcí. Zejména designově je vůz na poměry Lamba neobyčejně mdlý už zvenčí a vevnitř nepřichází snad s jediným novým nápadem. Navíc je tu kontroverzní technika.
Italské kupé totiž na rozdíl od předchozího Huracánu nepohání atmosféricky plněný desetiválec, místo toho značka vsadila na přeplňovaný osmiválec. To by až tak nevadilo, pozoruhodně konstruovanou čtyřlitrovou jednotku ale značka spojila s hybridní technikou, která vozu sice přidává i výkon navíc (celkově produkuje až 920 koní), pohotovostní ale hmotnost šponuje až na 1 765 kg. To je na takové auto jednoduše příliš, šéf automobilky Stephan Winkelmann ale tento posun hájí.
„Vždy musíte překonat předchozí generaci, což platí také v případě jízdních vlastností, a tak je pro náš úspěch poměr výkonu a hmotnosti klíčový,“ uvedl v Monterey na adresu vozu pro Yahoo Finance. Winkelmann zastává názor, že hybridizace „je pro Lamborghini ten správný směr“, a to přesto, že Temerario je o takřka 300 kilogramů těžší než Huracán. Utvrzuje ho v tom fakt, že větší Revuelto disponující stejnou koncepcí je minimálně na dva roky dopředu vyprodané.
To je ale trochu ošidné, neboť - jakkoli obchodní úspěch je pořád obchodní úspěch - sám Winkelmann přiznává, že by automobilka rozprodala prakticky cokoli. Hybridní pohon přinášející relativně malý výkon navíc výměnou za ohromný nárůst hmotnosti a nejméně nepříjemnou konstrukční složitost není důvodem, proč lidé tato auta kupují. Zámožné klientele zjevně víceméně stačí, že jde o nové Lambo, což také vysvětluje, proč se automobilka víc nesnažila v případě designu - prostě nemusela, tak proč by to dělala?
Šéf značky totiž otevřeně přiznává to, o čem se v oboru mluví už pěkných pár pátků - že auta od dob koronaviru víc než co jiného prodává tzv. YOLO efekt (You Only Live Once - žijete pouze jednou), kdy se i dříve rozvážní bohatí lide přestali rozpakovat utrácet. Však na co šetřit, když vás zítra může „sejmout” další pandemie? Právě tento přístup dnes automobilce zajišťuje odbyt. „Navzdory globální krizi, kterou tu máme, nebo krizím tam či onde, na trzích nebo v geopolitice, jsme stále silní. Lidé stále chtějí naše auta kupovat a my se musíme potýkat s dlouhými dodacími lhůtaim,” vysvětlil situaci Winkelmman.
Je to na jednu stranu pochopitelný obchodní postup (proč se snažit víc, než musíte, že?), na tu druhou je ale poněkud krátkozraký. Auta bez nadčasového designu a nadčasové techniky postihuje větší propad hodnoty, což je to poslední, co si kupci těchto vozů přejí, na co jsou zvyklí. Winkelmannovi se tak jeho... v jistém slova smyslu lehkovážnost může vrátit jako bumerang a Lamborghini zkomplikovat pozici za 5 nebo 10 let.
Na to ale šéf Lamba nemyslí a říká, že „letošní rok bude perfektní, neboť za sebou máme další rekordní pololetí“. Jenže co přijde třeba za pět deset let, až majitelům Temeraria začnou odcházet baterie a jejich auta budou vzhledově ohromovat ještě méně než dnes? Čas ukáže víc, my bychom se ale v pozici Lamborghini vždy snažili udělat to, nejlepší co můžeme, ne jen to nejlepší, co musíme.



Nové Temerario vsadilo na mdlý vzhled a hybridní techniku, podle nás je to přešlap. Lamborghini ale problém nemá, YOLO-efekt mu prodává už roky prakticky cokoli, co nabídne. Foto: Lamborghini
Zdroj: Yahoo Finance
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Majitel elektromobilu při parkování ťuknul do sloupku u cesty. Následky jsou sotva vidět, cena opravy by ho přesto zruinovala
6.2.2025Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
7.2.2025 (1)Šéf Fordu kapituloval. Po letech mazání medu kolem úst přiznal, že elektromobily trpí „neřešitelnými” problémy
7.2.2025Mercedes třídy A končí bez nástupce jako sedan, jde o poslední takové auto startující pod 1 milionem Kč
7.2.2025Dealer VW zkouší prodat elektrický ID.Buzz v aukci, lidé mu ale nabízí jen zlomek ceníkové ceny
7.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva