Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf je zpátky. Nový Mercedes G se tváří jako ten starý, stejné má ale jen dva díly
15.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes by paradoxně byl rád, kdyby mu tahle modernizace prošla jen jako facelift. Jenže není to facelit, je to úplně nové auto od A do... Y, jen Z je stejné.
Jedna z nejočekávanějších premiér dnes startujícího detroitského autosalonu se točí okolo modernizovaného Mercedesu třídy G. Třícípá hvězda sice vůz oficiálně nazývá faceliftem, nicméně realita je taková, že jde o nové auto auto. Za jiných okolností by po tomto termínu automobilka sáhla i v případě faceliftu, nicméně třída G má kultovní statut a jakákoliv zmínka o kompletně přepracovaném nástupci by mezi širokou fanouškovskou základnou způsobila poprask. Ostatně stačí zavzpomínat na příchod třídy GL.
Pro mnoho lidí může být nepochopitelné, že Mercedes nechce jako novou generaci prezentovat nástupce vozu, jehož kořeny jsou již takřka čtyřicet let staré a od pohledu představuje anachronismus. Jenže to je právě ono. Třída G je kult a je stále velice populární přesně kvůli tomu, čím od prvního dne je. Třeba předminulý rok pro ni byl nejlepší v celé historii - prodáno bylo přes 20 tisíc exemplářů. Pokud vezmeme v potaz, že nejlevnější užitková verze G350d Professional startuje bez daně pod dvěma miliony korun, pak zde máme minimálně čtyřicetimiliardový roční byznys. Spíše se ale bavme minimálně o dvojnásobku této cifry.
Toliko ale pro úvod, nyní již přikročme k oné modernizaci. Ta je zvenčí pomalu neviditelná, na první pohled drobné vizuální změny ale ve skutečnosti představují kompletní přepracování. Tvary karoserie jsou zaoblenější vpředu i vzadu, o pár hran přišel nový přední nárazník a kapota motoru. Nové jsou veškeré další panely i díly, které na první pohled vypadají stejně jako předchozí. Zachované nakonec byly jen dva díly - kliky dveří a ta malá plastová věcička na sloupku C, to je všechno. Na zbytku auta nemá být stejný ani jediný šroubek.
To potvrzuje i fakt, že přes zdánlivou vizuální shodu je novinka větší než předchůdce. V rámci délky narostla o 53 milimetrů na 4 715 mm, v případě šířky o 121 mm na 1 881 mm. Ve světě velkých off-roadů jde ale stále o relativně útlý vůz, třeba konkurenční Range Rover má na šířku 1 983 mm. Mercedes ovšem výrazně zapracoval na vnitřním uspořádání, interiér tak působí vzdušněji, než ve skutečnosti je. Stojí za tím i nárůst rozvoru o podstatných 40 mm.
V souladu s těmito změnami narostl prostor pro nohy o nemalých 150 mm u zadních pasažérů, respektive o 38 mm u předních. Více místa budou mít cestující také pro ramena a lokty, kromě toho byl zvětšen i zavazadelník. Konkrétní objem zatím automobilka nezveřejnila, nicméně stávajících 699 litrů bude překonáno. Už jen proto, že zadní lavici lze posunout dopředu. Opěradla lze navíc sklápět v devíti různých úhlech, včetně úplného položení.
V případě kabiny lze kromě více místa zaznamenat také posun k většímu komfortu i luxusu. Základem je sice nadále analogový přístrojový štít, zákazníci ale mohou zvolit za příplatek digitální 12,3palcové provedení, jež doplňuje 12,3palcový displej multimediálního systému. Jelikož tu máme i elektrickou parkovací brzdu či volič standardní devítistupňové automatické převodovky na volantu, středový tunel může hostit nové úložné schránky.
Standardem bude nový multifunkční volant, který doplní vyhřívaná přední sedadla a audio systém se sedmi reproduktory. Za příplatek je nabízena aparatura Burmeister se 16 reproduktory, designové kožené čalounění či paket Active Multicontour Seat s vyhřívanými a chlazenými sedadly se zabudovaným masážním strojkem. A komu to nestačí, pro toho je tu useň nappa pokrývající palubku, středovou konzoli i dveře.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde lze zpočátku počítat pouze s přeplňovaným benzinovým osmiválcem. Ten bude v případě modelu G500 produkovat 422 koní a 610 Nm točivého momentu. Kromě toho má již v létě dorazit rovněž provedení G63 AMG osazené stejným čtyřlitrem, ovšem naladěným na 610 koní. Od příštího roku pak bude pro změnu možné sáhnout ještě po základní verzi G350d, jež dostane řadový šestiválcový turbodiesel.
Nic bližšího o pohonných jednotkách Mercedes zatím nezmiňuje, dodává však, že čekat máme i ryze elektrickou verzi. Nejspíše právě proto došlo na výrazné přepracování architektury, jež však nadále používá žebřinový rám. Vlivem rozsáhlého použití hliníku hmotnost vozu klesla o nemalých 170 kilogramů. To v kombinaci s podvozkem vyvinutým AMG (dvojité lichoběžníky vpředu, tuhá náprava vzadu) zaručuje lepší chování na silnici.
Nová třída G chce ovšem svého předchůdce navzdory vyššímu luxusu porazit také v terénu. Proto onen žebřinový rám doprovází trojice diferenciálů, jež lze uzamknout na sto procent. Světlá výška s ohledem na přepracované nápravy vzrostla o 6 mm na 241 mm, brodivost se zvedla o 10 centimetrů na 70 cm. Dále tu pak máme nájezdový úhel 31 stupňů vpředu a 30 stupňů vzadu, přechodový úhel pak byl zvýšen na 26 stupňů.
Ve finále již lze zmínit snad jen drobnost, která ovšem výrazně usnadní život zákazníků při parkování. Tou je přesunutí kamery pod rezervní kolo, které je opětovně nasazené na zadních dveří. Díky tomu řidič neuvidí na obrazovce víceméně jen to, ale právě prostor za vozem. Kamera stoprocentně vodovzdorná kvůli zmiňovanému navýšení brodivosti.
Dodat pak jen můžeme, že prodej odstartuje v červnu příštího roku, přičemž na německém trhu bude Mercedes G500 k mání od 107 040,50 Eur (cca 2 733 200 Kč).
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu G 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024 - Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024 - Číňané zaplavují Evropu svými auty, v září jich sem na lodích dovezli o 61 procent víc než loni
27.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva