Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Ferrari na minutu skončil ve své funkci, vaz mu mohly zlomit tři věci
11.12.2020 | Petr Prokopec
Ještě nedávno to vypadalo, že Ferrari povede po mnoho dalších let, teď už je jasné, že jej dál nepovede ani minutu. Oficiálně jsou zmiňovány osobní důvody, toto je ale komplikovanější případ.
Dosavadní šéf Ferrari Louis C. Camilleri v lednu oslaví své pětašedesáté narozeniny, generálním ředitelem světově asi nejrespektovanější automobilové značky už ale tou dobou nebude. Včera ve večerních hodinách automobilka oznámila jeho okamžitou rezignaci ze všech vedoucích funkcí a je to krok tak náhlý, že pro něj nemá žádného nástupce. Ve vedení společnosti jej nahradí John Elkann jakožto hlavní dědic impéria rodiny Agnelliů a šéf konglomerátu Exor, jeho role ale bude jen dočasná.
Je to velmi překvapivý krok, o jehož důvodech kolují spekulace. Podle Ferrari odchází Camilleri z „osobních důvodů”, ale to je univerzální zaklínadlo, za které se dá schovat cokoli. Podle Wall Street Journal se Camilleri doma zotavuje po nákaze koronavirem, to samo o sobě ale důvodem zřejmě také nebude. Kdyby byl jeho zdravotní stav vážný, do domácího léčení propuštěn nebude. Tuto variantu přesto berme jako možnou, mnohem více jsou ale zmiňovány dvě jiné.
První jsou rozepře se zbytkem vedení společnosti na téma její elektrické budoucnosti. Camilleri je jedním z mála velkých manažerů, který elektromobilů nevěří, a to je dnes celkem raritní postoj, jež nemusel být blízký dalším členům vedení, zmíněného Johna Elkanna nevyjímaje. V takové chvíli musí někdo z kola ven a Camilleri jako najatý manažer byl první na ráně.
Dalším důvodem - ovšem může jít i o následek - je rozchod Ferrari s dlouholetým obchodním partnerem, tabákovým koncernem Phillip Morris. Právě z něj Camilleri do Ferrari přišel a do včera zůstával i v jeho vedení. Mohlo se tedy stát, že Phillip Morris se s Ferrari náhle rozešel, s čímž Camilleri mohl a nemusel souhlasit. Tak či onak to pro něj mohlo znamenat stejně náhlý konec ve funkci u Ferrari. Možné ale rovněž je, že pokud byl z automobilky takto vyštván kvůli výše zmíněným rozepřím, spolupráci s firmou Phillip Morris si „odnesl s sebou”.
Těžko říci, které verzi věřit více, jistě ale nebude náhodou, že Camillieri končí u Ferrari ve stejnou chvíli, kdy s Ferrari končí Phillip Morris, koronavirus tedy skutečně považujeme za tu nejméně pravděpodobnou příčinu. Čas jistě ukáže více, pro tuto chvíli je zcela jasné jen to, že italská automobilka náhle pozbyla svého nejvyššího šéfa.
Dodejme, že italský byznysmen původem z Egypta byl součástí nejvyššího vedení Ferrari od roku 2015, v roce 2018 se pak ujal funkce generálního ředitele po smrti Sergia Marchionneho. Ke značce však měl blízko po dlouhá desetiletí, za čímž stálo právě její propojení s tabákovým gigantem a cigaretami Marlboro, které se na dlouhá léta staly nedílnou součástí rudých válečných barev. Když otěže Ferrari přebíral, hodnota jedné akcie činila 113 Eur (cca 2 980 Kč). Dnes se nicméně již prodává za 179 Eur (4 720 Kč), svůj úkol spojený s růstem firmy tak Camilleri splnil na jedničku.
U společnosti Philip Morris začal Camilleri pracovat již v roce 1978, přičemž od té doby vystřídal mnoho pozic. V roce 2002 se pak stal jejím šéfem, což jej rázem pasovalo mezi nejvlivnější a nejlépe placené manažery. Jen v roce 2008 si přišel na více než 32 milionů dolarů (696 milionů Kč). Pokud skutečně skončí s veškerými svými pracovními aktivitami, na důchod je nepochybně dobře zajištěn.
Šéf Ferrari Louis Camilleri s okamžitou platností skončil ve své funkci, důvody nejpíše budou nějak souviset se spoluprací s tabákovým koncernem Phillip Morris. Foto: Reuters
Zdroje: Reuters, The Wall Street Journal
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 6 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 9 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 22:39 - GeneHawkins
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch