Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Proč EU zakazuje technologii, ve které má Evropa největší výhodu?” ptá se šéf BMW, navrhuje jiné řešení než zákazy
31.7.2024 | Petr Prokopec
Oliver Zipse kárá politiky za to, že stojí v cestě evropské ekonomice a brání nasazení technologie, která má větší potenciál pro snížení emisí CO2 než veškerá elektromobilita.
Pokud už vás nebaví neustále poslouchat řeči zastánců elektromobilů, že jsou tím jediným správným řešením, a máte pocit, že o ochraně životního prostředí se pouze mluví, můžete se zapojit do podpory syntetických paliv, s jejichž pomocí by ekologii prospíval celý stávající 1,5miliardový vozový park. Po boku budete mít mocného stoupence - šéfa BMW Olivera Zipseho.
Právě ten se nyní v rozhovoru pri Bild ostře ohradil proti postupu Evropské unie, která se snaží spalovací auta zakázat a ideálně nařídit jen ta elektrická. Nevidí v tom smysl: „Člověk se musí ptát, proč EU zakazuje technologii, ve které má Evropa největší konkurenční výhodu a která má stále nemalý potenciál díky palivům s nízkou hladinou CO2, a ve současně činí Evropu extrémně závislou na vzácných kovech,“ ptá se Zipse s tím, že onen zákaz navíc platí pro nová vozidla, takže jeho reálný přínos je z podstaty omezený.
Pokud navíc lidé nemají na elektromobil dnes, opravdu na něj budou mít za 11 let, kdy už automobilky nebudou moci sypat do vývoje peníze utržené za spalovací auta? Odpověď se rýsuje sama. Zipse proto říká, že podpora syntetických paliv „musí přijít co nejrychleji a v co nejširší míře“. V souladu s tím by se pak mohla utáhnout stavidla týkající se fosilních paliv a dosaženo lepší celkové bilance.
V současnosti musí být obsah CO2 v palivech pro auta do roku 2030 snížen o 14,5 procenta. „To přece nevychází,” říká šéf BMW. „Pokud by se snížení emisí CO2 v palivech zpřísnilo pouze o další 3 procentní body, mohl by být cíl EU pro rok 2035 (dnes nulové emise CO2) zmírněn o 10 procent, aniž by doprava celkově vypouštěla víc CO2,” dává své myšlence matematickou podobu. A právě oněch 10 procent je míra, která koresponduje se syntetickými palivy. Ty totiž nezvládají emise zredukovat zcela na nulu, místo toho je s nimi spojen zhruba 85- až 92procentní pokles.
Ten je ovšem reálný, nikoli pouze fiktivní jako u elektromobilů, kde je nulových emisí dosaženo jen díky tomu, že s výrobou a distribucí elektřiny není spojován ani gram, což je pochopitelně nesmysl. EU tak jen bojuje o to, aby se automobilový sektor tvářil jako čistý, i když reálně tomu tak nebude. Tohle ale snad ví už každý, přesto se úvahy EU dál posouvají jen velmi neochotně. Čest Oliveru Zipsemu, že nepřestává bojovat.
Šéf BMW Zipse se dlouhodobě prezentuje racionálními postoji. Aktuálně koneckonců nevolá po konci elektromobility, nicméně požaduje, aby podpořena byla i syntetická paliva. Pouze s pomocí plejády řešení lze totiž dosáhnout zlepšení čehokoli, s jednou kartou vše donekonečna hrát nepůjde. Foto: BMW
Zdroj: Bild
Bleskovky
- Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 3 hodinami - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024 - Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
16.9.2024
Nejnovější články
- Němci dali nové Dacii Duster vzhled tak hustý, že by se dal krájet, vypadá jako docela jiné auto
před hodinou - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 3 hodinami - Carlos to zabil. Tonoucí šéf Stellantisu se v krizi odkopal, v „režimu přežití” už se chytá každého stébla
před 4 hodinami - První moderní elektromobil BMW po 11 letech dohání „Černá smrt”, zdánlivě geniální řešení teď majitele stojí statisíce
před 6 hodinami - K mání je dodnes úplně nový původní Ford GT. Zůstává stále „nevybalený”, za 18 let má na tachometru pouhých 24 km
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.19. 10:08 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 09.19. 09:54 - Eda
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.19. 08:54 - Vrooom
- výběr městského auta 09.18. 19:12 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 14:39 - řidičBOB
- Předjíždění zprava a mylné tvrzení Autoškoly King 09.17. 02:40 - brnenska.odchytova
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 09.16. 13:50 - jerry
- Škoda Auto obecně 09.16. 13:47 - jerry