Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Bentley po loňském propadu prodejů s okamžitou platností končí, někdo vsadil na špatného koně
23.3.2024 | Petr Miler
Je to náhlý a nečekaný krok, který se v podobných sférách obvykle odehrává mnohem rozvážnějším způsobem. O důvodech můžeme jen spekulovat, dění z poslední doby ale nabízí v podstatě jen dvě, možná tři vysvětlení.
Bentley není automobilovou značkou, které bychom se obvykle věnovali víc než párkrát do roka. Nabízí několik málo modelů pro náročné mezi náročnými a jako taková z podstaty nemůže být středem pozornosti, tento týden se ale do řečí vrací už podruhé. A ani jednou se tak neděje v kontextu, který by si přála.
Poprvé jsme se britské klasice museli věnovat, když se vytasila s novým diplomatickým výrazem pro odpor zákazníků k vnucovaným autům. Slovy Phila Collinse totiž Bentley „against all odds”, tedy navzdory všem očekáváním, loni zamířilo prodejně citelně dolů, což bylo neobvyklé napříč automobilovým trhem, natož pak v segmentu, ve kterém značka působí. A šéf firmy Adrian Hallmark to vysvětlil velmi svérázně - zákazníci prý nemají problém s tím si nová Bentley dovolit, snížení poptávky svedl na „emoční citlivost”.
Je to bizarní termín, těžko si jej ale vykládat jinak než jako odpor k vnucování pohonů, které si lidé v tomto segmentu nepřejí. Bentley se sice dlouho dušovalo, že bude tou poslední značkou, která skončí s velkými dvanáctiválcovými motory, nakonec s nimi ale skoncovala mezi konkurenty jako první a nyní vám už v Evropě neprodá nic jiného než hybridy. To jistě dráždí emoce a část zájmu je nutně tatam.
Od té chvíle uběhlo jen pár dnů, přesto už zazvonil zvonec a s Hallmarkem je konec. Bentley včera oznámilo, že šéf značky po šesti letech v jejím vedení končí „s okamžitým efektem” a „připravuje se na nové úkoly mimo koncern Volkswagen”, který Bentley pochopitelně dále ovládá. Z tohoto se může zdát, že Hallmark to prostě zpackal a dostal padáka, jenže tak jednoduché to není.
I to je samozřejmě možnost. Nasvědčuje tomu už jím dříve deklarované odhodlání udělat z Bentley do roku 2030 „nejudržitelnější značku luxusních vozidel”, což je cíl, který před pár dny odvolal s plány na odložení kompletní elektrifikace portfolia. Slova automobilky o tom, že Hallmark odchází „na vlastní žádost a po vzájemné dohodě” a poděkování nadřízených s tím, že učinil „důležité kroky k dlouhodobému úspěchu společnosti” může být jen obvyklým marketingovým tanečkem. Ale co když to tak opravdu je?
Někdo tu rozhodně vsadil na špatného koně, jinak by spolupráce jela dál, nemusela to ale nutně být Hallmarkova sázka na špatné technologie. Mohla to být také sázka přímo nadřízeného Audi na samotného Hallmarka, který měl tuto proměnu realizovat a prostě ji nepřijal za svou, i když se tak nějakou dobu tvářil. A je možné, že po mizerných loňských výsledcích přišel za šéfem Audi s tím, že to zjevně nefunguje, nebyl ale vyslyšen a nebyl mu dán prostor pro změnu. A protože nechtěl být dále něčeho takového součástí, raději si sbalil kufry.
Je tu ale ještě třetí možnost - že na špatného koně vsadil Aston Martin. Právě ten totiž 61letého manažera přijal za svého nového šéfa, a to s účinností od 1. října 2024, kdy vyprší půlroční lhůta, po kterou Hallmark musí zůstat mimo obor. Je tedy možné, že si prodejně zřetelně kontraproduktivní „ozelenění” Bentley přálo Audi, přál si ho i Hallmark a vše šlo podle plánu, nicméně sáhl po něm Aston Martin, kde mu nyní bude dán prostor činit podobně problematické kroky.
To všechno ukáže jen čas, v tuto chvíli je jisté jen jedno - šéf Bentley po mizerných loňských výsledcích a vskutku bizarním zdůvodnění náhle a s okamžitou platností skončil a míří do Astonu Martin. Co za tím stálo a co to přinese, se jistě dříve nebo později dozvíme, zatím o tom ale můžeme skutečně jen spekulovat.
Adrian Hallmark má u Bentley sbaleno a míří do Astonu Martin, přišlo to jako blesk z čistého nebe. Někdo tu dříve nebo právě teď vsadil na špatného koně, kdo to ale je, uvidíme až posléze. Foto: Bentley
Zdroje: Bentley, Aston Martin
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva