Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Audi otáčí, otevřeně nesouhlasí s ředitelem Mercedesu ohledně elektromobilů a alternativních pohonů
30.4.2023 | Petr Miler
Také Audi dosud bylo automobilkou, která dogmaticky trvala na elektrickém pohonu aut bez jakýchkoli alternativ, i kdyby ji to mělo stáhnout ke dnu. Už to neplatí, šéf značky nyní začal hrát také kartu hlavy koncernu VW.
Jeden z mých kolegů býval věrným zákazníkem Audi. Už v roce 2001 nebo 2002 si koupil tehdejší S3, takových lidí se v Česku našly tehdy jen jednotky. Později přidal další S3, měl modely RS3, RS4, několik A4 a za nová auta a jejich servis utratil u značky spoustu milionů. Nedávno ale všechny své audiny prodal, dnes nemá jediný vůz čtyř kruhů a neplánuje na tom nic změnit - nepřeje si, aby mu někdo vnucoval, jaké auto si má a nemá vybrat. Přesně to dnes Audi nepokrytě dělá.
Také to jsou důsledky dogmatického uvažování značky, která se rozhodlo vnucovat zákazníkům elektromobily, aniž by se jich zeptalo, zda o ně vůbec stojí. Firma ví, že je to riskantní strategie, otevřeně počítá s 50procentní možností krachu, přesto na svých rozhodnutích trvá. Anebo netrvá? Zdá se, že atmosféra v Ingolstadtu se přece jen začíná měnit.
Naznačují to slova nejvyššího šéfa značka Markuse Duesmanna, který - aniž by se ho někdo ptal - nechal tiskové oddělení automobilky aktivně vydat zprávu o jeho pohledech na různá aktuální témata. Také on byl v minulosti v pozici „elektromobily a nic”, tohle ale už neplatí. Ve své stati se věnuje vícero tématům, pro nás nejzajímavěji se ale pouští do diskuze okolo syntetických paliv, která budou moci pohánět nová spalovací auta i po roce 2035. A nový šéf koncernu VW Oliver Blume je jejich velkým zastáncem.
Přimělo právě to Duesmanna k obratu? Je to dost možné, Blume je podezírán z toho, že to byl hlavně on, kdo si prosadil výjimku pro syntetická paliva u EU skrze německou vládu a Duesmann nejspíše ví, jak se situace má. A tak se možná rozhodl jen „si šplhnout”.
Buď jak buď se rozhodl otevřeně nesouhlasit s šéfem Mercedesu Kalleniem, který se rozhodl trvat na elektrickém pohonu pro všechny modely značky až do sebezničení a syntetická paliva označit za nesmysl. Duesmann sice na jednu stranu říká, že Audi pořád plánuje od roku 2033 nic jiného než elektromobily neprodávat, syntetická paliva ale hájí.
„E-paliva hrají důležitou roli, zejména při vytváření uhlíkové neutrality existující flotily spalovacích aut. E-paliva jsou také jedinou dnes známou dekarbonizační technologií pro leteckou dopravu a námořní dopravu. V rámci koncernu Volkswagen ukazuje současný pilotní závod Porsche na e-paliva v Chile, že tato technologie skutečně funguje,” nechal se slyšet Duesmann.
Zní to až trochu pochlebovačně, asi i on má hypotéku, úroky rostou a nechce si to u Blumeho rozházet. To berte s humorem, jeho otevřená adorace e-paliv, oponování Kalleniovi a vyzdvihování aktivit Porsche, které Blume také vede... No zní to tak. Bez legrace je ale třeba dodat, že Blume uvažuje správně, když jde vícero cestami, dogmatický přístup v byznysu nikdy nezvítězil a nikdy nezvítězí. Třeba časem Duesmann přijde i na to, že nemá smysl po roce 2033 končit se spalovacími verzemi všech aut, když je s e-palivy půjde prodávat dál. Ona taková RS6 nemá daleko k letadlu i parníku současně. A pohánět ji bateriově při jakkoli relevantním využití nejde úplně stejným způsobem; se syntetickými palivy to půjde velmi dobře.
Šéf Audi už není pro elektromobilitu všemi deseti, už je to tak jen devíti nebo osmi. Také Makusovi D. zavoněla e-paliva, dost pravděpodobně pod tlakem přízně nového šéfa celého koncernu VW. Může to být začátek mnohem většího obratu. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis