Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Audi prý chce vyhodit technického ředitele kvůli neshodám okolo elektromobilů, rozhodnutí má padnout už dnes
22.2.2024 | Petr Miler
Také Audi chtělo být za pár let jen elektrické, něčeho takového ale nebylo rozumně možné dosáhnout bez nesmyslných obětí. I tato značka vidí, že věci nejdou podle plánu, a tak se hledají viníci. Pokud ale dojde na odvolání Olivera Hoffmanna, bude to spíš obětní beránek.
„Z trusu bič neupleteš. A když upleteš, tak nezapráskáš,” dovolím si ve vší slušnosti parafrázovat jedno známé rčení. Připomíná jej snaha automobilek udělat z elektrických aut ty jediné vozy ve své nabídce, neboť to skutečně odpovídá pletení biče z velmi nepříhodného materiálu. Elektromobily jsou možná víc než trus, mohou mít své využití, pro tak široké nasazení jsou ale při svých současných technických limitech mimořádně nevhodným základem. Je tak těžké na jejich základě něco takového spřádat, natož pak zkoušet s nimi práskat.
Poznává to v poslední době řada automobilek, které si nesmyslně daly za cíl kompletně elektrifikovat svá portfolia tu k roku 2025, tu k roku 2026, tu k roku 2030, tu k roku 2032. Všechno jsou to nesmysly, jen některé byly větší než jiné. Jeden z těch opravdu velkých zamýšlelo Audi, které chtělo od roku 2026 - už za pouhých 22 měsíců - přicházet jen s elektrickými novinkami. Nestane se to, šéf firmy Gernot Döllner loni v prosinci tenhle plán odpískal s tím, že na takovém postupu nebude Audi trvat, klid do řad čtyř kruhů to ale zřejmě nevneslo.
Bild informuje, že neshody kolem elektrické budoucnosti stojí za tím, že právě Döllner chce z pozice technického ředitele společnosti sesadit Olivera Hoffmanna, který se jí ujal teprve loni v květnu. „Kein Vorsprung durch Technik,” říkají Němci v narážce na známý slogan Audi - firma na poli elektromobilů nemá absolutně co zvláštního nabídnout. A je jen otázkou, zda Hoffmannova vina tkví v tom, že vývoj neposunul dál, nebo v tom, že navzdory tomuto stavu trvá na elektrických řešeních.
Dozorčí rada Audi má o odvolání technického ředitele firmy jednat už dnes a slovo v této věci může mít i vedení koncernu VW. Bild ale zároveň dodává, že i když jej zbytek vedení nepodpoří, Döllner může bez souhlasu dalších hlavounů poslat Hoffmanna „do exilu”, prý má v plánu jej převelet do jiné pozice v rámci společnosti - do nově vytvořeného závodního týmu Formule 1.
Uvidíme, co se reálně bude dít, podobné informace ale Bild nevypouští do éteru jen tak. Sama automobilka se k věci odmítla vyjádřit s tím, že spekulace nekomentuje, takže na oficiální vyjasnění celé věci si musíme ještě počkat.
S technickým šéfem Audi Oliverem Hoffmannem je to prý nahnuté. Vystát jej nemůže generální ředitel Audi, jak jinak než kvůli elektromobilům. Foto: Audi
Zdroje: Bild, Audi
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva