Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf AMG prozradil další detaily k hypersportu Mercedesu, kdy máme co čekat?
1.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejrychlejší Mercedes všech dob bude skutečně poháněn hybridním ústrojím z Formule 1 a uvidíme ho již příští rok ve Frankfurtu. Neponese jméno R50.
Přesně před týdnem jsme zmínili, že chystaný hypersport Mercedesu je již prakticky vyprodaný. Nové informace tento stav sice nevyvracejí, zároveň jej ale poněkud upřesňují. Tobias Moers, šéf AMG, tedy divize, která bude za stavbu vozu zodpovědná, uvedl, že favorizuje přístup „kdo dříve přijde, ten dříve mele“. Automobilka však dosud nepotvrdila, že se tohoto principu podrží nebo zda nepoužije strategii Ferrari, dle které „mele ten, kdo více platí“. Může to nakonec do značné míry záležet i na tom, zda těch, kteří budou chtít „mlít”, bude více než počet aut, která Mercedes hodlá vyrobit.
V druhém směru je celkem jasno - postaveno bude 200 až 300 exemplářů, bez ohledu na poptávku. Pokud by někdo čekal, že by se Mercedes mohl nechat přemluvit k navýšení výroby tak, jak to udělal Ford u modelu GT, asi bude zklamán. Tento scénář automobilka vylučuje, míra exkluzivity stroje bude jasně daná předem. Konkrétní číslo bychom se přitom měli dozvědět nejpozději v září 2017 na autosalonu ve Frankfurtu, kde bude novinka představena.
Ačkoliv vůz, který automobilka poprvé potvrdila letos v Paříži, dorazí v době oslav padesátiletého výročí divize z Affalterbachu, podle Moerse neponese spekulovaný název R50. AMG se ale zatím nerozhodlo, jak vlastně chystaný speciál pojmenuje. Informace o hybridním pohonném ústrojí převzatém z monopostu Formule 1 (motor může použít větší zdvihový objem než 1,6 litru kvůli životnosti) však již reálné jsou, přičemž díky kombinaci zhruba 1 500 koní a 1 300 kg hypersport nabídne „raketovou” dynamiku.
Zmíněná čísla ale berme spíše jako odhad než jako potvrzení věcí budoucích. Šéf AMG totiž dále dodává, že „rozhodnutí stvořit hypersport AMG bylo učiněno v říjnu 2015, jsme tak stále v rané fázi vývoje“. Do projektu jsou zapojení nejen technici z Affalterbachu, ale také lidé z Mercedesu i zázemí samotné stáje F1 sídlící v britském Brixworthu.
Momentálně jsou prováděny pokročilé simulace, s prvními reálnými prototypů prý nemáme počítat dříve než v závěru příštího roku. Ve Frankfurtu se tedy ukáže pouze design stroje, pak teprve bude dokončen jeho technický vývoj. První vozy dorazí k zákazníkům až v roce 2019. Evropské ceny mají odstartovat na dvou milionech Eur (cca 54,1 milionů korun) bez daní.
Moers přitom dodává, že finální termíny se mohou ještě lehce změnit s ohledem na to, jak budou probíhat další vývojové fáze, i tak ale po dnešku o hypersportu Mercedesu víme zase o dost více.
Novinka momentálně nemá ani název, ani definitivní technické parametry, přesto se začíná rýsovat. Jako vize pro hru Gran Turismo ale vypadat nebude
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před hodinou - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva