Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf AMG prozradil další detaily k hypersportu Mercedesu, kdy máme co čekat?
1.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejrychlejší Mercedes všech dob bude skutečně poháněn hybridním ústrojím z Formule 1 a uvidíme ho již příští rok ve Frankfurtu. Neponese jméno R50.
Přesně před týdnem jsme zmínili, že chystaný hypersport Mercedesu je již prakticky vyprodaný. Nové informace tento stav sice nevyvracejí, zároveň jej ale poněkud upřesňují. Tobias Moers, šéf AMG, tedy divize, která bude za stavbu vozu zodpovědná, uvedl, že favorizuje přístup „kdo dříve přijde, ten dříve mele“. Automobilka však dosud nepotvrdila, že se tohoto principu podrží nebo zda nepoužije strategii Ferrari, dle které „mele ten, kdo více platí“. Může to nakonec do značné míry záležet i na tom, zda těch, kteří budou chtít „mlít”, bude více než počet aut, která Mercedes hodlá vyrobit.
V druhém směru je celkem jasno - postaveno bude 200 až 300 exemplářů, bez ohledu na poptávku. Pokud by někdo čekal, že by se Mercedes mohl nechat přemluvit k navýšení výroby tak, jak to udělal Ford u modelu GT, asi bude zklamán. Tento scénář automobilka vylučuje, míra exkluzivity stroje bude jasně daná předem. Konkrétní číslo bychom se přitom měli dozvědět nejpozději v září 2017 na autosalonu ve Frankfurtu, kde bude novinka představena.
Ačkoliv vůz, který automobilka poprvé potvrdila letos v Paříži, dorazí v době oslav padesátiletého výročí divize z Affalterbachu, podle Moerse neponese spekulovaný název R50. AMG se ale zatím nerozhodlo, jak vlastně chystaný speciál pojmenuje. Informace o hybridním pohonném ústrojí převzatém z monopostu Formule 1 (motor může použít větší zdvihový objem než 1,6 litru kvůli životnosti) však již reálné jsou, přičemž díky kombinaci zhruba 1 500 koní a 1 300 kg hypersport nabídne „raketovou” dynamiku.
Zmíněná čísla ale berme spíše jako odhad než jako potvrzení věcí budoucích. Šéf AMG totiž dále dodává, že „rozhodnutí stvořit hypersport AMG bylo učiněno v říjnu 2015, jsme tak stále v rané fázi vývoje“. Do projektu jsou zapojení nejen technici z Affalterbachu, ale také lidé z Mercedesu i zázemí samotné stáje F1 sídlící v britském Brixworthu.
Momentálně jsou prováděny pokročilé simulace, s prvními reálnými prototypů prý nemáme počítat dříve než v závěru příštího roku. Ve Frankfurtu se tedy ukáže pouze design stroje, pak teprve bude dokončen jeho technický vývoj. První vozy dorazí k zákazníkům až v roce 2019. Evropské ceny mají odstartovat na dvou milionech Eur (cca 54,1 milionů korun) bez daní.
Moers přitom dodává, že finální termíny se mohou ještě lehce změnit s ohledem na to, jak budou probíhat další vývojové fáze, i tak ale po dnešku o hypersportu Mercedesu víme zase o dost více.





Novinka momentálně nemá ani název, ani definitivní technické parametry, přesto se začíná rýsovat. Jako vize pro hru Gran Turismo ale vypadat nebude
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 9 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 11 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
dnesJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
dnesDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva