Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat se zapojil do boje s koronavirem, chytře využívá existující díly z aut
31.3.2020 | Petr Prokopec
Člověk musí žasnout nad tím, co vše se dá vyrábět z dílů, ze kterých jinak vznikají automobily. Seat dokázal přetransformovat montážní linku v Martorellu na výrobnu ventilátorů ze skladových dílů.
Svět si chtě nechtě pomalu začíná zvykat na „dobu koronavirovou“. Tedy stav, kdy jsou lidé zkráceni na svých právech a řada firem musela ze dne na den omezit své aktivity. Patří mezi ně samozřejmě také automobilky, které ovšem v poslední době začínají montážní linky opětovně spouštět. Nikoliv však proto, aby stejně jako před příchodem pandemie chrlily tisíce dopravních prostředků denně. Místo toho výrobu aut začíná nahrazovat produkce respirátorů, ventilátorů a dalších pomůcek potřebných v boji se zákeřnou chorobou.
Před několika málo dny jsme již zmínili Ford, který s pomocí některých komponentů, jenž běžně slouží k výrobě pick-upu F-150, začal produkovat respirátory včetně ochranných masek. Nyní přichází se svou troškou do díla Seat, jenž přetransformoval linku v továrně v Martorellu na výrobu automatizovaných plicních ventilátorů. I Španělé přitom sáhli do svých skladů, aby co nejvíce urychlili nájezd výroby. Ventilátory tak vyrábí s pomocí motorků ovládajících stěrače předních skel.
Na novém produktu v úvodní fázi pracoval tým 150 inženýrů, kteří přišli hned se 13 návrhy. Z těch pak vzešel vítězný prototyp zvaný OxyGEN, na kterém Seat spolupracoval s řadou zdravotnických organizací. Produkt přitom nyní prochází závěrečným testováním, jenž je součástí oficiálního schvalovacího procesu. Jakmile bude dokončen, začne Seat zásobovat v prvé řadě svou domovinu, která je jednou z nejvíce zasažených zemí.
„Motivací každého, kdo se tohoto projektu zúčastnil, byla snaha ochránit lidské životy pomocí know-how o masové výrobě,“ uvedl na změnu záběru martorellské továrny Nicolás Mora z produkční divize Seatu. Přitom upřesnil, že vývoj ventilátorů zabral specializovanému týmu pouhý týden, přičemž kromě zmíněného motoru stěračů byly využity také koncernové hřídele a různá soukolí. Ty španělská automobilka vyrábí pomocí 3D tisku.
Každý ventilátor přitom tvoří přes 80 elektrických či mechanických komponentů, přičemž závěrečná kontrola kvality zahrnuje i sterilizaci pomocí ultrafialového světla. Nyní tedy již zbývá vyčkat jen pár dnů, než se ventilátory Seatu rozletí nejprve po Španělsku a následně nejspíše i do dalších zemí. Koncernu VW, který v důsledku karantén tratí neskutečných 55 miliard korun týdně, to však jistě bude jen slabá náplast na mizerné pocity z nastalé situace.







Seat zakrátko začne v Martorellu místo aut vyrábět automatizované ventilátory, jenž jeho inženýři vyvinuli během pouhého týdne s využitím existujících komponentů
Zdroj: Seat
Bleskovky
U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025Kia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
11.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny včera 15:00
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách včera 08:00
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
- ProDina Kawasaki zachránila kariéru Julia Garcii 11.3.2025
- Zlatá řídítka za rok 2024 získal Martin Michek 10.3.2025
Nejnovější články
Největší evropský výrobce baterek zkrachoval. Firmu nikdo nechce, jde o jeden z největších bankrotů v moderních evropských dějinách
před 2 hodinamiFocus už na některých trzích skončil a nejde ho objednat. Ford ho má zabít všude, to pak teprve pozná „nudu”
včeraNěmci radí krajanům: Elektromobil si teď rozhodně nekupujte, sází ale na velmi ošidnou kartu
včeraŠéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva