Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena
3.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
První uniklý snímek nejmenšího Seatu z minulého týdne byl autentický. Potvrdilo to dnešní oficiální odhalení, které stvrdilo i jeho zvláštní jméno Mii.
Když jsme vám minulý týden ukázali první uniklý snímek Seatu Mii, mnozí nevěřili jeho autenticitě. Na jednu stranu sice šlo očekávat, že i Seat přijde se svým supermini na bázi Volkswagenu up!, na druhou stranu měl ale vůz na publikovaném snímku až příliš vyzpytatelné tvary a navíc jméno, které by sedělo spíše japonské herní konzoli než španělskému autu. Jenže dnes se ukázalo, že únik snímku a informací ani v nejmenším nepřeháněl, neboť nový malý Španěl je přesně takový, jak byl zprvu vyobrazen. Přesto si pojďme nyní alespoň ve stručnosti projít jeho specifika.
Možná vám přijde laciné hovořit o Mii jako o španělském Citigo, když primárně vychází z Volkswagenu up! To je sice pravda, ale podívejte se na jeho tvary a srovnejte si je se vzhledem Škody Citigo. Je zjevné, že vůz mnohem více podobný českému ztvárnění VW up! než originálu, a to zejména díky rovné spodní hraně zadních oken a pojetí třetích dveří postrádajících „pohřebácký motiv” německého originálu.
Jinými slovy - Volkswagen chtěl, aby nabízel jedinečné auto a svým dvěma dceřiným firmám ponechal na hraní trochu jiné „kopyto”, na které si mohly navěsit vlastní detaily. V případě Seatu jsou to přední světla, maska chladiče, přední nárazník, kola z lehkých slitin a koncová světla. Interiér již tolik novinek neskýtá, když stejně jako v případě českého Městoběhu nabízí oproti wolfburské předloze podle všeho jen jiný volant.
Jestliže venku a uvnitř jsme našli alespoň trochu odlišností, v případě technických detailů je Mii dokonalou kopií Citigo. Má tedy rozměry 3,56 metru na délku, 1,65 metru na šířku, 1,48 metru na výšku a rozvor 2,42 metru. Prostor pro cestující má být vzhledem k těmto číslům nadprůměrný, leč je opět blíže nespecifikovaný. Na zavazadla „čeká” 251 litrů prostoru v základním uspořádání a 951 litrů po sklopení zadních sedadel.
Pod kapotou se bude alternativně ukrývat jeden ze dvou tříválcových benzinových motorů o objemu 1,0 litru - první s výkonem maximálně 44 kW (60 koní), druhý s 55 kilowatty (75 koní). Hmotnost vozu začíná na stejně skromných 854 kg (929 kg včetně „povinné eurozátěže”), a tak se slabším motorem na stovku zrychlí za 13,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 160 km/h. Se silnějším agregátem můžete pomýšlet i na akceleraci z klidu na 100 km/h za 12,7 sekundy a maximálku 171 km/h.
Spotřeba paliva činí 4,5 resp. 4,7 litru na 100 km jízdy, v nabídce nebude chybět ani úsporná verze Ecomotive se systém start/stop, pneumatikami se sníženým valivým odporem nebo využitím alternátoru pro dílčí rekuperaci brzdné energie a spotřebou 4,2 l/100 km resp. 4,3/100 na km v kombinovaném režimu. Odpovídající emise CO2 pak mají podobu 97 a 99 g na kilometr, což vozu v některých zemích dovolí vyhnout se zcela nebo částečně silničním daním.
O přenos výkonu na přední kola se budou starat vždy pětistupňové převodovky. Tu manuální zřejmě nemá smysl podrobněji komentovat, o „automatu” již víme, že půjde o robotizovanou přímo řazenou skříň pomocí dvojice elektromotorů. Tyto převodovky obvykle nemají nejlepší projev, uvidíme ale, jak si s tímto úkolem poradili u VW.
Ani u Seatu nebude chybět v nabídce aktivní brzdový asistent „City Safe Drive”, tedy systém předcházející kolizím, v tomto případě jen ve městě. Automaticky se aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí před vozem. Pokud shledá situaci nebezpečnou a vaši reakci vlažnou, pustí se do tzv. „nouzového brzdění”. Od koncernových sourozenců se ten španělský bude chtít odlišit trochou stylu navíc - automobilka již nyní slibuje verze jako Chic a Sport s atraktivnějším ztvárněním interiéru nebo zvláštními litými koly resp. sníženým a přitvrzeným podvozkem.
Také Mii se dostane do prodejů ještě letos na podzim (byť u nás se zřejmě objeví až později), cena by měla být podobná jako u škodovky, tedy pod 200 tisíci Kč. Příští rok se pak do prodejů dostane i pětidvéřová varianta, kterou Seat označuje za „praktičtější”. Jak moc praktická ale v případě takto malého auta bude, to se teprve uvidí.
Seat Mii
Pro srovnání pohledy na německo-česko-španělská trojčata bok po boku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB