Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Mii FR, Ibiza SC Trophy a Leon Super Copa: Španělé dobývají Wörthersee
16.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Říkal tu někdo, že Škoda posílá k Mekce Volkswagenu u jezera Wörthersee přehnaně velkou výpravu? Tak se podívejte, s čím dorazí španělský Seat.
Škoda bude letos na tradičním tuningovém srazu v Rakousku propagovat svou značku především dvojicí konceptů Citigo Rally a Citigo DJ Car, a pokud se zúčastníte, máte také velkou šanci potkat na stánku tovární soutěžní jezdce Jana Kopeckého a Juha Hänninena. Nějaké závodní eso možná vytáhnou z rukávu i Španělé, ti se ovšem soustředili na to, aby mohli vystavit více aut.
Jedním z nich je sourozenec Citigo, městský model Mii v provedení FR. Kdo očekává pořádnou nálož pod kapotou, bude patrně zklamán. Vůz nalakovaný rudou barvou Tornado Red je pouze o kosmetických změnách. Mii FR dostalo začerněné lemy blatníků, stejnou aplikaci nad podběhy a matně šedá šestnáctipalcová kola s červenými lemy. V kabině se motiv černo-červené opakuje na palubní desce i sedadlech s integrovanými opěrkami a všude po interiéru se objevují nápisy FR Line. Přestože se nejedná o sériový vůz, Seat bude nepochybně zkoumat terén a sondovat v názorech návštěvníků výstavy, a je proto možné, že se v dohledném čase Mii FR v prodeji objeví.
Předpokládaných 120 tisíc návštěvníků bude chtít Seat oslovit i dalšími stroji. Za hlavní hvězdy zřejmě budou závodní Leon Super Copa a Ibiza SC Trophy. Oba stroje dostanou identické šedivé laky a jejich kola, zpětná zrcátka a ochranné klece budou rovněž barevně sladěné fluorescenční oranžovou.
Ibiza SC Trophy dostane sériovou čtrnáctistovku TSI s výkonem 180 koní, která bude spřažena se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DGS s řazením pomocí pádel pod volantem. Technickým přídavkem navíc bude samosvorný diferenciál. Aby motor bez úhony ustál větší přetížení v zatáčkách, o které se postará modifikované sportovní zavěšení, posílené brzdy a osmnáctipalcová kola, konstruktéři upravili jeho mazání. Kabina je samo sebou minimalistická a obsahuje pouze to, co je na dráze nevyhnutné. Zajímá vás cena? Ano, tohle není jen koncept, ale skutečné sportovní nářadí, ideální třeba pro začínající piloty, kteří ale budou potřebovat 31 500 euro. Bez daně.
Poněkud dražší je větší Leon Super Copa. Stojí více než dvojnásobek - přesně 63 tisíc euro, také bez DPH. Základ soutěžního Leonu stojí na stroji jezdícím v šampionátu WTCC. Pod kapotou má přeplňovaný benzínový dvoulitr 2,0 TSI z verze Cupra R a vyladěný na 300 koní a 340 newtonmetrů. Také zde pracuje DSG, i když pouze šestistupňové a výkon je přenášen na kola přední nápravy skrze mechanický samosvor.
Máte-li dojem, že tři auta nejsou moc, tak ještě nejsme u konce. Seat se rozhodl dozdobit svůj stánek u Wörthersee ještě další barevně sladěnou dvojicí. Jedná se o nedávno modernizovanou Ibizu FR a Leon Cupra R. Jejich individuální (i když vlastně společná) úprava spočívá v bílém laku Nevada White a červených krytech zpětných zrcátek a stejným odstínem nastříkaných třmenech. Podobným způsobem - tedy dodáním nějaké té rudé barvy - byly ozvláštněny rovněž kabiny obou aut. Ibiza navíc dostala stříbrně-černé sedmnáctky, kdežto Leon čistě černé.
Žlutou třešinkou na barevném dortu Seatu ve Wörthersee se stane nová Ibiza Cupra, představená v premiéře na nedávném pekingském autosalonu.






Seat Ibiza Trophy s motorem 1,4 TSI (180 k) může být za necelých 32 tisíc euro bez DPH vaše
Speciál Leon Super Copa má 300 koní a vychází ze závodní verze WTCC
Barevně sladěné dvojičky Ibiza FR a Leon Cupra R dostaly stejný bílý lak Nevada White a červeně zbarvené třmeny
Koncept Mii FR bude zkoušet zájem veřejnost. Pokud bude adekvátní, objeví se ve výrobě
Ibiza Cupra je po faceliftu, stejně jako zbytek modelové řady. Premiéru měla v Pekingu, ale proč se nepodívat na nové fotky, ne?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 2 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva