Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu

Španělé představili světu dvě nejúspornější verze svého Leon - 1,4 TGI a 1,6 TDI ecomotive. Ten druhý se má spokojit s 3,3 litry nafty na 100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu

10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Španělé představili světu dvě nejúspornější verze svého Leon - 1,4 TGI a 1,6 TDI ecomotive. Ten druhý se má spokojit s 3,3 litry nafty na 100 km.

Po nedávném oficiálním odhalení Seatu Leon ST a několika videoukázkách španělská část koncernu VW tento vůz představila i ve Frankfurtu. Novinkou však na stánku Seatu byly verze s motory 1,4 TGI a 1,6 TDI ecomotive, které jsou zaměřeny hlavně na úspornou jízdu.

O motorech VW 1,4 TGI jsme nedávno psali, jsou to v podstatě jednotky TSI, které jsou schopny kromě benzínu spalovat i zemní plyn. V Leonu tento agregát dává 110 koní a 200 Nm, což by mělo stačit na zrychlení na stovku za 10,7 s a maximálku 194 km/h.

Spotřeba plynu dle euronorem je 3,5 kg CNG na 100 km a emise činí 94 g CO2/km. Velkou devizou této verze jsou také dvě nádrže. Dojezd na CNG je cca 400 km a na benzín byste měli ujet dalších 900, což dává dohromady 1 300 km bez nutnosti zastavit a doplnit kterékoli z paliv.

Motor verze 1,6 TDI ecomotive je papírově jedním z nejúspornějších na trhu, normovaná kombinovaná spotřeba je pouhých 3,3 litru nafty na 100 km. Toho bylo dosaženo použitím systému stop-start, úpravou šestistupňové manuální převodovky a aerodynamickými úpravami, které zahrnují snížení výšky, zakrytování podvozku, zadní střešní a boční křidélka a uzavření některých přístupů chladicího vzduchu. Tušíte správně, tohle španělská Octavia GreenLine.

Nepřekvapí tedy ani fakt, že motor 1,6 TDI je nastaven na 110 koní a 250 Nm, avšak pokud budete chtít využít všechen výkon, případně zrychlit na 100 km za udávaných 10,4 s, na spotřebu 3,3 litru na sto můžete zapomenout. Sluší se ještě dodat, že Leon dostal u možnost vybavení balíčkem i-Tech, který přidává digitální rádio, navigaci a diodové přední světlomety, jestli nějak souvisí s úspornými verzemi ale není jasné, zřejmě nikoli.

Faktem každopádně je, že jak motor 1,4 TGI, tak 1,6 TDI ecomotive bude zanedlouho možno si objednat jak do standardního, pětidveřového Leonu, tak do třídveřového SC nebo ve Frankfurtu také představeného kombi ST. Na dostupnost těchto verzí v České republice se ještě budeme muset přeptat...

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu - 1 - seat leon tgi a tdi frankfurt 01Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu - 2 - seat leon tgi a tdi frankfurt 02Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu - 3 - seat leon tgi a tdi frankfurt 03Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu - 4 - seat leon tgi a tdi frankfurt 04Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu - 5 - seat leon tgi a tdi frankfurt 05Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu - 6 - seat leon tgi a tdi frankfurt 06Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu - 7 - seat leon tgi a tdi frankfurt 07Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu - 8 - seat leon tgi a tdi frankfurt 08Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu - 9 - seat leon tgi a tdi frankfurt 09Seat Leon TGI a TDI ecomotive, to jsou nejúspornější verze nového Leonu - 10 - seat leon tgi a tdi frankfurt 10
Seat Leon ve verzích TGI a TDI ecomotive patří k velmi úsporným vozům, dosáhnout tabulkové spotřeby ale nebude snadnější, než u ostatních úsporných aut

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.