Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon ST X-Perience: španělský Scout stojí o 15 mm výše než kombi
23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kromě černých plastů a jiných nárazníků dostal Leon rovněž systém 4x4. K mání je se třemi diesely a benzinovým motorem 1,8 TSI.
Příchod nové verze Seatu Leon ST jsme avizovali již letos v březnu. Již tedy jsme naznačili, že španělské kombi půjde ve stopách české Škody Octavia Scout nebo německého Audi A4 Allroad. Zjevné navíc bylo, že výstavní premiéru si vůz odbude na podzimním autosalonu v Paříži, a tápat jsme tak mohli pouze v oblasti virtuálního představení. Nyní ovšem Seat strhl oponu a my si nový Leon ST X-Perience můžeme důkladně prohlédnout ze všech stran, přičemž k dispozici je i nemálo technických dat.
Začneme ale nejprve designem, který charakterizuje použití černých plastů lemujících celou spodní část karoserie. Na ně navazují odlišné nárazníky, které ve svém středu hostí hliníkové pláty. Vpředu pak po stranách najdeme jinak tvarované mlhovky (s funkcí Corner), zatímco vzadu se u vrcholných verzí objevují chromové koncovky výfuku. Mimo to do paketu spadají ještě anodizované střešní ližiny a 17palcová standardní nebo 18palcová příplatková litá kola.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde víceméně jedinými změnami jsou loga X-Perience na volantu a dveřních prazích nebo oranžové prošívání. Zbytek je ale již pouze otázkou jiných barev či odlišného čalounění, kdy standardem jsou látkové potahy, za příplatek však můžete sáhnout po hnědé Alcantaře nebo černé kůži. Mimo to pak v doplňkové výbavě nechybí třeba Sound System o výkonu 135 wattů doplněný deseti reproduktory a dotykovým displejem.
To je ale v rámci kabiny vše, zamířit tak můžeme do motorového prostoru, kde je možné volit mezi třemi dieselovými a jedním benzinovým motorem. Tím je čtyřválec 1,8 TSI, který produkuje 180 koní a 280 Nm. Standardně je spojen s šestistupňovým DSG, přičemž průměrná spotřeba byla vypočítána na 6,6 l/100 km. O poznání úspornější je ovšem dieselová Jedna-šestka disponující silou 110 koní a 250 Nm, která má jezdit za 4,8 litru na sto kilometrů.
Střed dieselové nabídky pak tvoří dvoulitr TDI naladěný na 150 koní a 320 Nm, se kterým je stejně jako u základního „naftožrouta“ spojen šestistupňový manuál. Nechybí ani systém start/stop, díky jehož laboratornímu využití spotřeba činí jen 4,9 l/100 km. Vrcholná verze turbodieselu 2,0 TDI, jenž je standardně spojena s automatem DSG, pak produkuje 184 koní a 380 Nm. Sprint na stovku přitom dává za 7,1 s, přičemž spotřeba je shodná se slabším provedením.
Pro všechny verze je navíc připraven systém pohonu všech kol, který doplňují elektronické diferenciály EDS, XDS a o 15 mm vyšší světlá výška (v porovnání se standardním kombíkem). To je ale v rámci rozdílů vše, na ceny bude třeba nějaký ten pátek vyčkat. Do showroomů totiž Leon ST X-Perience dorazí až na podzim.















Seat Leon ST X-Perience oproti standardnímu kombi povyrostl o 15 milimetrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva