Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon ST oficiálně: až 1 470 l, jen 45 kg navíc proti hatchbacku
22.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejstylovější koncernový kombík bude zároveň tím nejlehčím a nejúspornějším. Přibral jen 45 kg a bude jezdit jen za 3,3 l/100 km.
Španělské kombi jsme vám v menší předpremiéře představili již o víkendu. S kompletní sadou fotografií i tiskovou zprávou v ruce se ovšem k Seatu Leon ST musíme vrátit, jako první kombi v historii této modelové řady si to bezesporu zaslouží. Zvláště, když by mohlo s definitivní platností potvrdit zmrtvýchvstání značky, jež loni odstartoval pětidveřový hatchback. Oproti němu přitom kombík narostl o nějakých 27 cm na 4,54 metru, díky čemuž nabízí od 587 do 1 470 litrů objemu zavazadlového prostoru. Při hmotnosti 1 233 kg přitom váží jen o pouhých pětačtyřicet kilogramů více.
V kombinaci s lehce navýšenou aerodynamikou tak lze očekávat zhoršenou jízdní dynamiku, přesnými fakty nás ale zřejmě značka oblaží až během výstavní premiéry na autosalonu ve Frankfurtu. Aktuálně tak můžeme poreferovat hlavně o modelu Leon ST Ecomotive, který bude pohánět 1,6litrový turbodiesel o výkonu 110 koní a průměrné spotřebě 3,3 l/100 km. Seat je tak o poznání úspornější než třeba Škoda Octavia III Combi, která je ovšem pro změnu prostornější.
Vyjma tohoto motoru lze pod kapotou očekávat i zbývající plejádu benzinových a dieselových čtyřválců maximálně dvoulitrového objemu z produkce koncernu VW Group, přičemž jejich výkony se pohybují od 63 kW/86 koní až po 132 kW/180 k. Spotřeba přitom u „naftožroutů“ osciluje mezi 4,1 a 4,3 litry na 100 km, zatímco laboratorní žíznivost benzinových jednotek pokrývá pásmo 4,9 až 5,3 l/100 km.
Po stránce výbavové je pak novinkou v rodině Seatu Leon adaptivní tempomat, který operuje na bázi čelního radaru a funguje při rychlostech od 30 do 160 km/h. Chybět nebude ani unikátní naladění podvozku, přičemž verze FR bude profitovat z adaptivních tlumičů umožňujících volbu tří režimů Eco, Comfort a Sport. Pro ještě větší zážitek pak navíc Seat nabídne dynamický paket s progresivnějším nastavením.
V rámci praktičnosti se vůz pro změnu dočká sklápění zadních sedadel přímo ze zavazadelníku, přičemž u některých modelů bude k dispozici kvůli dlouhému nákladu i sklopné sedadlo spolujezdce jedoucího vpředu. Samozřejmostí je pak dvojitá podlaha nad zadní nápravou, zatímco výkon motorů bude prozatím mířit na tu přední. Verze 4x4 používající systém 4Motion z Golfu VII je ale v plánu.
Do prodeje španělská novinka zamíří někdy na podzim, přičemž cenově bude hatchback překonávat o nějakých třicet tisíc. S motorem 1,2 TSI by tak Leon ST mohl startovat na sumě 330 000 Kč. Krátce po něm navíc Seat hodlá uvést do prodeje také přiostřený Leon Cupra a Cupra SC, o možné vrcholné variantě kombíku ale prozatím ještě nebylo rozhodnuto.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Seat Leon ST narostl oproti hatchbacku o 27 centimetrů, do zavazadlového prostoru však pobere až 1 470 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie