Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi

Španělské kombi je nakonec o něco pomalejší, než naznačoval únik. Přesto je jedním z nejrychlejších kompaktních kombíků všech dob.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi

8.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Španělské kombi je nakonec o něco pomalejší, než naznačoval únik. Přesto je jedním z nejrychlejších kompaktních kombíků všech dob.

Na sklonku včerejšího dne unikla španělské automobilce na internet velmi citlivá data, jež se týkala nového ostrého kombíku Leon ST Cupra. Seat proto nelenil a svou novinku, jež bude naživo debutovat v březnu na autosalonu v Ženevě, odhalil oficiálně. Při té příležitosti nás poněkud zaskočil, ovšem nikoliv samotným krokem, ten se dal očekávat. Zmateni jsme spíše při pohledu na technické parametry, které u výkonnější verze mění k horšímu akceleraci z klidu na stovku.

Zatímco včera jsme tedy na základě uniklé brožury, která rozhodně nevznikla mimo továrnu, ale přímo v ní, mohli publikovat sprint na 100 km/h za 5,8 sekundy v případě automatu a za 5,9 sekundy v kombinaci s manuální převodovkou, dnes je třeba k oběma časům připsat dvě desetiny. Stovku totiž Seat Leon ST Cupra 280 má podle oficiální tiskové zprávy zdolat za 6 sekund, respektive za 6,1 s.

Zbytek technických parametrů však již zůstává takový, jak bylo v předcházejícím dni zmíněno. 1 440 kilogramů vážící vůz tedy ke svému pohonu používá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, který byl naladěn na 206 kW/280 koní a 350 Nm točivého momentu, jež jsou k dispozici v pásmu 1 700 až 5 600 otáček. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h, spotřeba se pak pohybuje mezi 6,6 a 6,7 litry na 100 kilometrů.

Stejná data o hmotnosti a nejvyšší rychlosti platí rovněž u slabší verze Seatu Leon ST Cupra, jejíž stejný motor byl naladěn na 195 kW/265 koní. Zachován byl i točivý moment 350 Nm, jeho dostupnost je však dána trochu menším pásmem otáček (1 700 až 5 300 ot./min.). Akcelerace z klidu na stovku pak zabere 6,1 sekundy s převodovkou DSG a 6,2 sekundy s manuálem, jak již bylo řečeno včera.

Z motorového prostoru se tak můžeme přesunout k dalším oblastem, přičemž takový vzhled asi příliš nepřekvapí. Ostré kombi vychází z toho regulérního, pročež kupříkladu v zavazadlovém prostoru lze i nadále čekat maximální objem 1 470 litrů. Nově tu ovšem máme 18palcová kola, se kterými dorazily agresivnější nárazníky, náznak difuzoru, dvě oválné koncovky výfuku či červeně lakované třmeny brzd.

Cupra 280 pak osmnáctky mění za 19palcová kola, ke kterým přihazuje ještě aerodynamický paket tvořený střešním spoilerem, nápisy Cupra na brzdových třmenech a černě lakovanými kryty zpětných zrcátek. Kromě toho je ovšem za příplatek k mání ještě paket Performance, se kterým přicházejí větší brzdy Brembo, specifická litá kola a unikátní pneumatiky zlepšující hlavně chování v zatáčkách.

Uvnitř lze očekávat sportovní volant, kterému dělají společnost sedadla čalouněná Alcantarou s kontrastními bílými švy. Za příplatek je však k mání černá kůže, stejně jako lepší sedadla s mnohem větším bočním vedením. Cupra 280 pak ještě dostala do vínku lesklou černí lakované dekory, které lze zaměnit za chromované. Standardem pro obě verze je navíc sada hliníkových pedálů.

Dále v základní výbavě najdete přední i zadní světla tvořená diodami, LEDky pak slouží i k nasvícení interiéru. Mimo to nechybí multimediální systém Plus s 6,5palcovým dotykovým displejem, zatímco v rámci podvozku lze počítat se systémem DCC (Dynamic Chassis Control). Ten je přitom schopen během milisekund nastavit charakteristiku šasí tak, aby odpovídala aktuálnímu silničnímu povrchu.

Standardem je rovněž elektronicky ovládaná uzávěrka diferenciálu na přední nápravě, jež zlepšuje trakci a ovladatelnost. Její maximální síla činí 1 600 Nm, přičemž v extrémních případech může přesunout veškerý výkon pouze na jedno kolo. Eliminovány jsou přitom síly, jež by ve vašich rukou mohly „rozhodit“ nově nakalibrované řízení. Tím nám ale oficiální tisková zpráva končí.

Dodat již můžeme pouze spekulace o ceně, která by oproti již prodávanému pětidvířku měla narůst o nějakých 20 tisíc korun. Slabší provedení Seatu Leon ST Cupra byste si tak mohli pořídit za nějakých 681 900 Kč, zatímco vrcholná Cupra 280 by měla stát 701 900 Kč. Možná se ale české zastoupení pochlapí a tuto sumu srazí pod 700 tisíc korun.


Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 1 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 01Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 2 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 02Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 3 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 03Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 4 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 04Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 5 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 05Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 6 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 06Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 7 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 07Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 8 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 08Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 9 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 09Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 10 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 10Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 11 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 11Seat Leon ST Cupra plně odhalen, míří mezi nejrychlejší kombi - 12 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 12
Seat Leon ST Cupra pobere do zavazadelníku i nadále až 1 470 litrů nákladu. S výkonem až 280 koní přitom zvládá stovku za 6 sekund s převodovkou DSG či za 6,1 sekundy s manuálem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.