Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cupra R 2014: vrcholná verze pošle 300 koní na všechna čtyři kola
1.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělé chtějí pohonné ústrojí Audi S3 nacpat pod karoserii Leonu. V kombinaci se systémem launch control by problémem neměla být stovka za 5 s.
Ještě před několika měsíci se nad Seatem vznášela mračna, která pomalu ani nešlo rozehnat, pak se ale objevilo sluníčko v podobě nového Leonu a rázem je vše jinak. Značce stoupají tržby prakticky po celé Evropě, v Turecku pak byla španělská automobilka v letošním prvním pololetí nejúspěšnějším skokanem stejně jako na několika dalších významných trzích starého kontinentu. Nepřekvapí proto, že vedení chce kout železo, dokud je žhavé.
V nejbližší době se tak dočkáme hned několika nových variant, které doplní již stávající pětidveřový a třídveřový hatchback a kombík. Právě ten by totiž hned v příštím roce měl dostat pohon všech kol převzatý z Volkswagenu Golf VII Variant 4Motion. Následovat pak má i verze, která po vzoru Audi Allroad dostane ochranné černé plasty kolem celé karoserie, zvýšenou světlou výšku a dalších pár doplňků, které jí umožní jízdu mimo zpevněný asfalt.
V mezičase se pak dočkáme i sportovního derivátu Cupra, který se podle předchozích avíz představí ještě letos vybavený samosvorem a výkonem 265 koní. Tato varianta by ale měla být jen pouhým základem pro skutečný vrchol nabídky, tedy model Cupra R, který by převzal pohonné ústrojí z modelu Audi S3. Tedy přeplňovaný dvoulitr z rodiny EA888 naladěný na výkon 300 koní.
Veškerá síla by mířila na všechna čtyři kola skrze šestistupňový automat DSG, přičemž stovku by Seat Leon Cupra R při využití systému launch control pokořil za nějakých 5 sekund. Rázem by se tak stal nejrychleji akcelerujícím modelem v historii značky, jeho nejvyšší rychlost ovšem bude omezena na obligátních 250 km/h.
K mání má být Cupra R jako třídvířko i pětidvířko, přičemž v obou verzích nabídne snížený sportovní podvozek, čtveřici koncovek výfuku, agresivnější bodykit a lehce poupravený interiér, kde hlavní pozornost poutají sportovní sedadla. Tím zvěsti končí a my jen můžeme očekávat, kdy, kde a vlastně i zda vůbec se Cupra R ukáže.






Verze Cupra R se objevila již u minulé generace Seatu Leon. Nově by ovšem měla disponovat výkonem 300 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva