Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cupra 290 oficiálně odhalen, s vyšším výkonem je i hlučnější
7.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze španělského hot hatche aktuálně s výkonem 290 koní zvládne zrychlit na stovku již za 5,7 sekundy. Navíc dostala i nově naladěný výfuk.
Již před nějakými třemi týdny se objevily informace, že Seat Leon Cupra dostane do vínku vyšší výkon. Nikoliv však slabší verze, která doposud i nadále produkuje 265 koní. To nás ale trápit nemusí, neboť v českých luzích a hájích je k mání pouze ta potentnější, jejíž dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI dával k dobru 280 koní. Ona modifikace však přinesla desetikoňový bonus, což se projevilo i změnou názvu daného modelu.
Nově tu máme novou menší sadu fotek, na které je zachycena již výkonnější verze. Rozdíl oproti dosavadnímu provedení ovšem poznáte pouze plaketky na zádi, kde se změnilo ono číslíčko. Veškeré další modifikace jsou však již mechanické, přičemž kromě vyššího výkonu se Leon Cupra 290 pyšní také poladěným výfukovým ústrojím. To by přitom nyní mělo ještě lépe dávat najevo potenciál pod kapotou.
Nic dalšího však již tisková zpráva nezmiňuje, zopakovat tedy již můžeme známá fakta. Tak tedy, s 290 koňmi zvládne třídveřový Leon SC Cupra stovku za 5,7 sekundy při volbě automatické převodovky DSG, s manuálem je o desetinu pomalejší. Nejvyšší rychlost v obou případech vrcholí 250 km/h, v případě spotřeby pak můžete počítat s 6,6litrovým, resp. 6,7litrovým normovaným průměrem.
Pětidvířko i kombík jsou vždy o nějakou tu desetinu litru či sekundy pomalejší a žíznivější, výbava se však již neliší. Pokaždé lze tedy společně s vyšším výkonem očekávat 19palcová litá kola, diferenciál na přední nápravě, progresivní řízení, sportovní volant či sedadla čalouněná Alcantarou a zdobená bílými švy. Za příplatek je ale možné sáhnout i po lepších skořepinách či řadě paketů. Na nové české ceny však musíme počkat, pokud se tedy vůbec nějak změní...
Seat Leon Cupra 290 se ukázal na nových fotkách. O vyšším výkonu napovídá pouze upravená plaketka na zádi či zvučnější výfuk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva