Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cupra 2017: facelift je venku, skutečně přinesl 300 koní a 4x4
5.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všechny karosářské verze dohnaly Golf R a mají 300 k. Pohon všech kol ve spojení s automatem DSG bude vyhrazen pouze pro kombi.
O modernizaci Seatu Leon jsme mluvili naposledy před několika málo dny, kdy české zastoupení zveřejnilo tuzemské ceny. Aktuálně lze španělský hatchback či kombík objednat v několika verzích výbavy, vrcholná Cupra však dosud zůstávala zahalena tajemstvím. Přestože jsme se dle původních oficiálních informací měli více dozvědět až v únoru, automobilka nás nakonec čekat nenechala.
Únorový termín nakonec souvisí s dodávkami prvních aut zákazníkům, ti se tak mohou už nyní těšit na novinky. Těch alespoň co do vzhledu mnoho není - změny kopírují základní Leon. Vidíme tedy širší čelní masku, na niž navazují modifikovaná světla, upravený nárazník s poněkud menším centrálním otvorem a nově přidanými mlhovkami. Ty stávající Cupra nemá vůbec.
Vzadu se inovace týkají víceméně jen odlišné grafiky lamp, uvnitř lze počítat s novou generací multimediálního systému. Ten je standardně vybaven osmipalcovou centrální obrazovkou a vůbec poprvé také s paketem Connectivity Box, který zahrnuje bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či zesilovač signálu GSM.
Rozšířila se rovněž plejáda asistenčních systémů, mezi které zamířil Traffic Jam Assist, monitoring jízdních pruhů či autonomní brzdy s detekcí chodců. Dále Seat v tiskové zprávě zmiňuje bezklíčové odemykání a startování či příchod elektrické parkovací brzdy, nicméně již nedodává, zda ta plně nahrazuje dosavadní ruční či nikoliv.
Přesunout se tedy můžeme pod kapotu k přeplňovanému čtyřválci 2,0 TSI, který nově produkuje 300 koní a 380 Nm. Oproti dosluhující verzi jde o nárůst o 10 koní a 30 Nm, přičemž maximum točivého momentu je k dispozici v pásmu 1 800 až 5 500 otáček. Jak se ale změnila jízdní dynamika, to již Seat bohužel neuvedl.
Dá se tedy předpokládat, že do února dorazí minimálně ještě jedna tisková zpráva, kde budou zmíněna podrobnější technická data. Zajímavá budou zvláště u kombíku, který bude k dispozici také ve verzi s dvouspojkovým automatem DSG a pohonem všech kol. Naposledy byl přitom systém 4x4 k mání u první generace Leonu Cupra.
Standardem ve výbavě zůstává adaptivní podvozek DCC, progresivní řízení, elektronický diferenciál VAQ a volič jízdních režimů Cupra Drive Profile nabízející pět módů Comfort, Sport, Eco, Individual a Cupra.
Více informací dorazí blíže k únorovým dodávkám, stejně tak lze očekávat rovněž větší sadu fotografií. Ceny velmi pravděpodobně porostou podobně jako u civilního provedení, základ se tedy posune směrem k 750 tisícům korun.
Faceliftovaný Seat Leon Cupra se zatím ukázal jen na těchto dvou fotkách - do vínku dostal 300 koní, jenž může u kombíku dostat na starosti automat a pohon všech kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel