Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cupra 2014 se rýsuje, dostane 265 koní a samosvor v základu
12.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Španělé pilně pracují na vrcholu typové řady Leon. Už základní Cupra prý nabídne výkony předchůdce Cupra R a k tomu mechanický samosvor.
Tabulkám motorizací třetí generace Seatu Leon momentálně dynamicky vévodí přeplňovaná zážehová osmnáctistovka TSI s výkonem 180 koní a těsně vedle ní stojí u nás prozatím nedostupný diesel 2,0 TDI se 184 koňmi. Obě varianty jsou k mání jako Leon FR, a to znamená, že Španělé mají - zejména v případě benzínových jednotek - ještě co dohánět. Předchůdce jste mohli mít s dvoulitrem o výkonu 240 (Cupra), 265 (Cupra R) a dokonce 310 koní ve zvláštní stokusové sérii Cupra 310 Limited Edition.
Je zřejmé, že automobilka nevyplýtvá všechen střelný prach najednou, čas základní Cupry se však blíží. Tvrdí to alespoň britský Autocar, jehož zdroje hlásí, že vůz přeskočí jednak Golf GTI (220 k) i jeho silnější verzi Performance (230 k) a ze svého dvoulitru EA888 s turbodmychadlem rovnou nabídne 265 koní.
To by znamenalo, že Leon Cupra, postavený na platformě MQB s víceprvkovým zavěšením a pohonem předních kol, vstoupí do teritoria, které momentálně ovládá Renault Mégane RS, Opel Astra OPC a poněkud slabší Ford Focus ST. Nepůjde však jen o motor. Informátoři hlásí, že by Seat kromě tří a pětidveřového hatchbacku mohl postavit rovněž alternativu k Focusu ST kombi.
Minulá výchozí Cupra měla pod kapotou dvoulitr s 240 koňmi, točivým momentem 320 newtonmetrů a na stovku se při hmotnosti 1,33 tuny dokázala dostat za 6,4 sekundy a jezdit maximální rychlostí 247 km/h. Dalších 25 koní navíc, dost možná i příznivější váha a údajně také mechanický samosvorný diferenciál by mohly zkrátit čas zrychlení na 100 km/h za něco málo přes šest vteřin a nejvyšší rychlost se posune na rovných 250 km/h.
Britové tvrdí, že Seat Leon Cupra by mohl být odhalen buď na konci letošního roku anebo počátkem toho příštího, takže na veškerá oficiální data si ještě chvíli počkáme. Autocar nicméně říká, že cena vozu bude nastavena hodně agresivně, což podle něj znamená velmi blízko Golfu GTI a GTi Performance se slabšími motory. Pokud by tomu tak skutečně bylo, Španělé se o odbyt Cupry rozhodně obávat nemusí.









U minulé generace Leonu jste k výkonu 265 koní potřebovali verzi R, základní varianta jich měla o 25 méně
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva