Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon Cupra 2014 je tu, s až 280 koňmi dá stovku za 5,7 s
8.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Španělský hot hatch bude k mání také se slabším výkonem 265 koní. V tu chvíli bude o něco pomalejší a také méně atraktivní.
Pokud si vzpomínáte na novoroční předsevzetí Seatu, pak jistě víte, že španělská značka pro letošní rok slibovala více modelů Cupra. Tento slib plní opravdu záhy, i když svým způsobem tak trochu „oklikou“. Na ženevském autosalonu si totiž světovou premiéru neodbude pouze jedna, ale hned dvě verze Seatu Leon Cupra. Ty se liší designem i výkonem, základ však mají stejný. Jsme tak opravdu zvědavi, zda automobilka pro letošek svůj potenciál vyčerpala, či jestli se ještě neblýskne nějakou další novinkou, to jsou ale věci budoucí, raději proto zůstaňme v přítomnosti.
Ta rozhodně nevypadá špatně, zvláště z mechanického pohledu. Srdcem vozu je totiž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA888, který dostal duální vstřikování a variabilní časování. Bohužel se však také standardně chlubí systémem start/stop, na tuto nepříjemnost jsme si ale už bohužel zvykli - bruselský diktát je nesmlouvavý. Na druhé straně, Seat vše ospravedlňuje výkonem, který v případě verze Cupra činí 265 koní. Mimo to ovšem bude k mání také provedení Cupra 280, jehož název hovoří za vše.
V souladu s těmito výkony by asi neměla být překvapivá působivá jízdní dynamika. Prozatím jsou k mání přesně parametry pouze pro třídveřový Seat SC, pětidvířko ale bude zaostávat pouze o desetiny. Tomu ostatně napovídá spotřeba, která u sportovnějšího provedení činí v kombinaci s automatickou převodovkou DSG 6,4 litru na 100 kilometrů. Pětidveřový model je přitom o dvě desetiny litru žíznivější, v případě manuálu pak prý oba modely mají jezdit za 6,6 l/100 km. A to bez ohledu na počet koní.
V případě zmiňované dynamiky však již rozdílný výkon je znát. Potentnější třídvířko se totiž na stovku dostane s automatem za 5,7 sekundy, s manuálem pak za 5,8 s. Slabší provedení je pak v obou případech o desetinu pomalejší, nejvyšší rychlost 250 km/h je ale limitem pro všechny zúčastněné. Mimo to se pak neliší ani točivý moment, který činí 350 Nm v rozmezí 1 750 a 5 300 otáček.
Další rozdíly mezi oběma verzemi můžeme vysledovat u designu. Zatímco totiž slabší provedení počítá s 18palcovými koly, silnější již dostalo devatenáctky s titanovou povrchovou úpravou. Nechybí pak ani aerodynamický paket se střešním spoilerem, černě lakované kryty zpětných zrcátek nebo nápisy Cupra na brzdových třmenech (verze s 265 koňmi je má pouze červené).
Oproti standardu je pak u obou modelů patrný nový čelní nárazník s rozměrnějšími vstupy vzduchu, který doplňují LEDková světla. Zadní nárazník pro změnu dostal náznak difuzoru a dvě oválné koncovky výfuku. Uvnitř pak čekají sportovní sedadla čalouněná Alcantarou nebo diodové podsvícení, jež mění barvu v závislosti na zvoleném jízdním profilu - v režimu Cupra je červené, ve standardu bílé.
Vyjma těchto prvků se pak Seat Leon Cupra pyšní také adaptivními tlumiči DCC, progresivním řízením nebo přední nápravou doplněnou samosvorným diferenciálem. Ten dovoluje až stoprocentní uzamčení jednoho kola, přičemž rovněž spolupracuje se stabilizací. Ta byla pro změnu naladěna tak, aby ve sportovním režimu dovolovala ostřejší jízdu. Lze ji ovšem také zcela vypnout.
V rámci výčtu dalších fines pak můžeme zmínit 110kilovou dietu, ke které došlo přepřáhnutím na platformu MQB či již zmiňovanou volbu jízdního profilu, kdy kromě jiné barvy podsvícení kabiny dostanete (zvláště v režimu Cupra) také odlišnou odezvu plynu, rychlejší změnu převodových stupňů nebo sportovnější přístup šasí, řízení a diferenciálu.
Po stránce cenové pak můžeme posloužit politikou, jíž Seat uplatní v Německu. Tyto částky jsou však o nějakých 200 tisíc korun vyšší, než za kolik na českém trhu dostanete slabší Volkswagen Golf GTI. Dá se tedy předpokládat, že minimálně polovinu tohoto navýšení můžete z našeho přepočtu umazat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Německé ceny Seatu Leon Cupra
Fotogalerie Seatu Leon Cupra
Nový Seat Leon Cupra se nebude lišit pouze počtem dveří, ale také výkonem pod kapotou. K mání je totiž 265 nebo 280 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva