Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Leon 2017: facelift je venku, novinky skoro nepostřehnete
20.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Seat svému klíčovému modelu nadělil modifikované čelní partie, novou výbavu Xcellence či tříválec TSI. Ten ale úplnou novinkou není.
Letošní pařížský autosalon a věci s ním spojené nám stále více naznačují, že motor show jako takové jsou přežitkem. Nejen, že do francouzské metropole nedorazila část značek, ale zároveň se řada očekávaných premiér odehrála mimo výstaviště. Kupříkladu 13. října, tedy dokonce ještě v době, kdy autosalon probíhal, bylo totiž představeno nové BMW řady 5. Kromě toho Volkswagen oznámil, že faceliftovaný Golf máme čekat na počátku listopadu. A aby toho nebylo málo, pak Seat nyní vyrukoval s modernizací modelu Leon.
Stejně jako v případě vozu z Wolfsburgu jsme i zástupce španělské automobilky čekali právě v Paříži. To se ovšem nestalo, značka si tak zřejmě nechtěla nechat od nikoho narušit svých 15 minut slávy. Je to na jednu stranu i logické, neboť vizuální novinky na faceliftovaném Seatu Leon prakticky nepostřehnete a ty mechanické zas až tak nové nejsou. Španělé se totiž velmi rozepisují o příchodu motoru 1,0 TSI, ten je však u verze Ecomotive na některých trzích k dispozici už přes rok.
Dalo by se tedy říci, že tu máme automobilovou parafrázi na Shakespearovo „Mnoho povyku pro nic“. Zvenčí se totiž Seat zaměřil hlavně na čelní partie, kde najdeme o 40 milimetrů rozšířenou masku chladiče. Lehce přiostřeny byly také některé linky a přepracování se dočkaly také světlomety, jenž za příplatek počítají s plnohodnotnými LEDkami. Tyto modifikace jsou platné pro všechny tři karosářské verze.
Přesunout se můžeme do interiéru, který dostal do vínku ambientní diodové podsvícení ovládané skrze osmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Zredukován pak byl počet tlačítek a standardní přístrojový štít je možné nahradit digitálním. Mimo to má Leon k dispozici systém Traffic Jam Assist, jenž zvládá automaticky akcelerovat a brzdit v rychlostech do 60 km/h, adaptivní tempomat či vylepšený parkovací asistent.
Po stránce motorické budou zákazníci moci profitovat ze dvou nově příchozích motorů, byť jak jsme zmínili výše, litrový tříválec TSI již někde k dispozici byl. Nyní ale bude jeho 115 koní dostupné na všech trzích, se stejným výkonem pak dorazí ještě 1,6litrový diesel. Kromě toho nabídku rozšíří ještě nová varianta Seatu Leon ST osazená motorem 2,0 TDI a pohonem všech kol, s níž je možné spárovat sedmistupňové DSG.
Dále pak máme očekávat změny u verze Cupra, ta se ovšem dočká separátního odhalení a „vlastních překvapení“. Co přesně to bude, máme zjistit v blízké budoucnosti. Spekulace tedy necháme plavat a vrátíme se zpět k jistotám.
Ty v případě standardního Seatu Leon spočívají ještě v příchodu nové výbavy Xcellence, která bude jakýmsi luxusním protipólem pro sportovně laděný stupeň FR. U obou máme očekávat stejnou cenu, přičemž novinka přinese více venkovního chromu, lehce pozměněné nárazníky, čalounění Alcantarou (či za příplatek kůží), ozdobné prahové lišty či unikátní dekory.
Ceny budou oznámeny ještě před koncem roku, kdy Seat také otevře objednávkové knihy. První vozy by ovšem k zákazníkům měly zamířit až zkraje příštího roku.
Pokud máte pocit, že facelift Seat Leon prakticky nezměnil, nejste sami. Ani my bychom bez tiskové zprávy novinky nepostřehli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie