Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly
11.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jezdíte s lehkou nohou na plynu? Pak vám jistě přijde vhod občasná jízda jen na polovinu válců, avizovaná úspora u čtyřválců je ale přinejmenším sporná.
Ke snížení spotřeby se dá dojít různými cestami. Stačí třeba jen srazit hmotnost a rázem váš vůz „žere“ o pár deci méně. Tento způsob je však značně nákladný a ve výsledku vlastně nepřináší takové výsledky, jaké automobilky kvůli normám Evropské unie potřebují. A proto je tu celá řada dalších možností, jak žíznivost alespoň papírově citelně snížit.
Řeč tentokráte není o využití elektrické energie, nýbrž deaktivaci válců. Tu lze považovat za rozumnou záležitost, pokud se jedná o objemné a výkonné pohonné jednotky. S takovým Lamborghini totiž nejedete vždy na plný plyn, stejně jako v Audi S8 nepotřebujete neustále 520 koní. U malých motorů však snížení spotřeby rozhodně nepocítíte takovou měrou, jakou automobilka udává.
To jsou ovšem známá fakta, proto pojďme na novinky. Ty se týkají španělského Seatu, který je v rámci koncernu VW Group „dalším pánem na holení“. Systém COD (Cylinder on Demand), který deaktivuje polovinu válců, totiž dostanou modely Ibiza a Leon vybavené motorem 1,4 TSI. Tedy čtyřválcem o výkonu 140 koní, z nějž se „na požádání“ může stát dvouválec.
Přesné údaje o spotřebě automobilka bohužel neuvedla, pod kapotou Volkswagenu se však daný systém má zasloužit o redukci v podobě 0,4 l/100 km, při využití systému start/stop pak dokonce o 0,6 l/100 km. Stejné hodnoty lze očekávat i u Seatu, již ta druhá zmiňovaná ale naznačuje, že realita může byt nakonec trochu jinde.
Přesvědčit se budete moci sami od listopadu, kdy startuje výroba, snad i s prodejem. Zda vůbec a případně za jakou cenu se obě novinky objeví v nabídce českého zastoupení značky, teprve uvidíme.














Seat Ibiza se stejně jako větší Leon dočká u motoru 1,4 TSI o výkonu 140 koní deaktivace poloviny válců
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 2 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 4 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 5 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 7 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy před 13 minutami - řidičBOB
- Onboard videa před 32 minutami - řidičBOB
- Jednostopé okénko před 39 minutami - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení před 3 hodinami - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? před 7 hodinami - řidičBOB
- Genesis dnes - lyly19