Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ibiza a Leon 1,4 TSI COD: dvouválec na požádání také pro Španěly
11.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jezdíte s lehkou nohou na plynu? Pak vám jistě přijde vhod občasná jízda jen na polovinu válců, avizovaná úspora u čtyřválců je ale přinejmenším sporná.
Ke snížení spotřeby se dá dojít různými cestami. Stačí třeba jen srazit hmotnost a rázem váš vůz „žere“ o pár deci méně. Tento způsob je však značně nákladný a ve výsledku vlastně nepřináší takové výsledky, jaké automobilky kvůli normám Evropské unie potřebují. A proto je tu celá řada dalších možností, jak žíznivost alespoň papírově citelně snížit.
Řeč tentokráte není o využití elektrické energie, nýbrž deaktivaci válců. Tu lze považovat za rozumnou záležitost, pokud se jedná o objemné a výkonné pohonné jednotky. S takovým Lamborghini totiž nejedete vždy na plný plyn, stejně jako v Audi S8 nepotřebujete neustále 520 koní. U malých motorů však snížení spotřeby rozhodně nepocítíte takovou měrou, jakou automobilka udává.
To jsou ovšem známá fakta, proto pojďme na novinky. Ty se týkají španělského Seatu, který je v rámci koncernu VW Group „dalším pánem na holení“. Systém COD (Cylinder on Demand), který deaktivuje polovinu válců, totiž dostanou modely Ibiza a Leon vybavené motorem 1,4 TSI. Tedy čtyřválcem o výkonu 140 koní, z nějž se „na požádání“ může stát dvouválec.
Přesné údaje o spotřebě automobilka bohužel neuvedla, pod kapotou Volkswagenu se však daný systém má zasloužit o redukci v podobě 0,4 l/100 km, při využití systému start/stop pak dokonce o 0,6 l/100 km. Stejné hodnoty lze očekávat i u Seatu, již ta druhá zmiňovaná ale naznačuje, že realita může byt nakonec trochu jinde.
Přesvědčit se budete moci sami od listopadu, kdy startuje výroba, snad i s prodejem. Zda vůbec a případně za jakou cenu se obě novinky objeví v nabídce českého zastoupení značky, teprve uvidíme.














Seat Ibiza se stejně jako větší Leon dočká u motoru 1,4 TSI o výkonu 140 koní deaktivace poloviny válců
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 17:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB