Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ibiza 2015: říká si nový, ale je to facelift, hlavně tříválcový
7.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ibiza kopíruje techniké změny, jichž se dočkalo Polo a Fabia a přidává více tříválců. Zvenčí jsou nová jen světla, do kabiny dorazil nový přístrojový štít.
Po příchodu nového Volkswagenu Polo a Škody Fabia jsme očekávali, kde se ukáže třetí do party. Tedy Seat Ibiza, který s německým a českým vozem sdílí stejný mechanický základ. Ta chvíle nastane dnes, neboť na domácí barcelonské motor show bude debutovat „nový Seat Ibiza”. Zcela novou generaci ovšem nečekejte, místo toho budou z výrobních linek v Martorellu sjíždět jen faceliftované verze, které se od stávajícího provedení liší hlavně v kabině a motorovém prostoru.
Z výše zmíněného je asi jasně patrné, že modifikace exteriéru jsou minoritní. Máme tu totiž pouze nová čelní světla s diodami pro denní svícení, jiný styl 16palcových a 17palcových kol či paletu barev rozšířenou o odstíny Mooonstone Grey a Chilli Red. To je ale vše, zamířit tak můžeme pod kapotu, kde lze očekávat agregáty, které se již starají o pohon malého Volkswagenu a Škody. Asi proto nepřekvapí jejich menší objem a nižší počet válců.
Základem se stává litrový tříválec, který v atmosférickém provedení zásobuje přední kola výkonem 55 kW/75 koní. Jistý odklon od nabídky nové Fabie představuje přeplňovaná jednotka TSI, která je také litrová a tříválcová, jako v Golfu 1,0 TSI. Ta posílá směrem ke kolům buď 70 kW/95 koní či 81 kW/110 koní, přičemž se slabší verzí je spojena udávaná spotřeba 4,1 l/100 km. V rámci vonnějších výparů ovšem můžete sáhnout ještě po čtyřválci 1,4 TSI ACT, který byl naladěn na 110 kW/150 koní a díky deaktivaci poloviny válců má spotřebovat jen 4,8 l/100 km.
Dieselovou stránku věci zastupuje 1,4litrový tříválec TDI, který si v základním naladění (55 kW/75 koní) řekne jen o 3,4 litru na sto kilometrů. K mání je ovšem i ve výkonnějších verzích (66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní), přičemž ani jedna by v rámci spotřeby neměla přesáhnout 3,8 l/100 km. Standardem je u všech motorů manuální převodovka, výkonnější benzinový tříválec a středně silný diesel je však možné spárovat i s automatem.
Tím máme motorový prostor probraný (o všudypřítomném systému start/stop či splnění norem Euro 6 se snad ani nemusíme zmiňovat), zamířit tak můžeme k podvozku. Ten počítá s překalibrovanými pružinami, tlumiči a stabilizátory, za příplatek je pak možné sáhnout po adaptivním tlumení Seat Drive Profile, které dává na výběr komfortní a sportovní režim. Tato volba přitom ovlivňuje i řízení, které bylo rovněž přenastaveno.
Uvnitř bude řidič profitovat především z nového přístrojového štítu a multimediálních systémů, s nimiž jsou spojeny dotykové obrazovky. Nechybí ani hlasové ovládání či technologie Mirror Link, která propojí váš vůz a mobilní telefon. Za příplatek je pak možné sáhnout po zpětné kameře nebo audio aparatuře se šesti reproduktory a subwooferem usazeným v zavazadelníku, z nějž ovšem ukrajuje deset litrů objemu.
Kromě toho si faceliftovaný Seat Ibiza budete moci objednat s paketem Colour, který počítá s vnitřními i venkovními doplňky v hnědé, purpurové, červené, šedé, bílé, černé a modré barvě. Zvenčí jde přitom hlavně o obrubu čelní masky a kryty zpětných zrcátek, v kabině pak o výdechy klimatizace a některé detaily na volantu a řadicí páce. Kromě toho jsou součástí paketu dvoubarevná 16- i 17palcová litá kola.
Zmínit můžeme ještě pár bezpečnostních novinek, kde prim hraje multikolizní brzda a systém detekce únavy řidiče. Tím však modernizace španělského vozu končí, více změn bude vyhrazeno až zcela nové generaci, která možná dorazí až někdy v roce 2017. Tedy ve chvíli, kdy stávající provedení bude na trhu již devět let...
Menšího faceliftu se dočkal Seat Ibiza ve všech karosářských verzích. Koneckonců, ty zásadní změny jsou spojené se škatulaty v motorovém prostoru, nikoliv s exteriérem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie