Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ibiza 2012: facelift konečně oficiálně
12.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Aby těch předženevských odhalení nebylo málo, přispěchal také Seat s virtuální premiérou faceliftované Ibizy. Podívejte se na vzhled pětidvířka a kombi.
Zrovna dnes v noci jsme si při představování nového Porsche Boxster 981 tak trochu posteskli nad tím, že automobilky někdy až nesmyslně kumulují odhalení svých novinek do několika dnů, i když nemají vazbu k právě probíhajícímu autosalonu. K srdci si to ale alespoň pro tuto chvíli zjevně nevzaly, neboť do party těch, které za běhu detroitského autosalonu sypou z rukávu novinky pro ten ženevský, přibyl i Seat.
Abychom ale Španělům nekřivdili, oni už měli tak nějak nejvyšší čas. Jejich faceliftované mini bylo totiž bez špetky maskování přistiženo již začátkem prosince a na jeho konci začaly éterem kolovat i fotky dalších verzí. Možná i proto nechtěli na nic čekat a ze své zřejmě nejvýznamnější novinky pro Ženevu strhli plachtu.
Odhalení to vzhledem k výše zmíněnému skutečně není překvapivé a podle očekávání dodává Ibize hlavně o poznání ostřejší rysy. Zasluhují se o to především jinak tvarované hlavní světlomety, které před dosavadními elipsovitými tvary zvedajícími se směrem ke kapotě motoru daly přednost hranám zapuštěným do předního nárazníku. Na snímcích můžeme vidět jejich „halogenovou verzi”, pokud ale zvolíte bixenonová světla, dočkáte se i LED pro denní svícení, které jsme mohli vidět na již odkazovaných špionážních fotkách.
Odpovídajícím způsobem jsou pak pozměněny i navazující části přídě - nejen samotný nárazník a jeho otvory pro vstup chladícího vzduchu, ale třeba i mlhovky, jenž už nejsou kulaté, ale hranaté. Ze zbylých nových detailů stojí za zmínku ještě voštinová maska chladiče, která nahradila tu dosavadní s vertikálními mřížkami.
Také záď vozu se změnila - v případě všech karosářských provedení dostala Ibiza nový zadní nárazník a přepracovaná koncová světla opět s LED, tentokrát standardně dodávanými. Výčet vizuálních změn zevnějšku zakončuje vcelku očekávaná informace - nabídka vozu se rozšíří o nové typy litých kol.
Též interiér jistě projde změnami, snímky jej ale neodhalují a dostupné textové materiály o něm nemluví, a tak se pojďme podívat pod kapotu. I odtud ale máme jen kusé informace. Seat se pochlubil jen dvěma vylepšenými verzemi Ecomotive - ta s motorem 1,2 TSI o výkonu 105 koní se nyní bude v katalozích pyšnit tabulkovou spotřebo 4,9 litru benzinu na 100 km, u varianty s jednotkou 1,2 TDI a výkonem 75 koní to bude ještě méně, 3,4 litru nafty na 100 km.
V případě výkonnějších motorizací víme jen tolik, že přeplňovaný motor 1,4 TSI verze FR se 150 koňmi bude k mání i do kombi ST. Zbytek nabídky motorů buď zůstane nedotčen, nebo se Seat detaily pochlubí později. Tak či onak, dodávat ještě bude co - nenahlédli jsme do interiéru a zatím jsme nemohli spatřit ani ostrá provedení FR a Cupra. Minimálně to první ale zachytily prakticky v celé kráse již dřívější špionážní fotky.
Kdy se dozvíme zbytek? Ibiza byla ohlášena jako novinka ženevského autosalonu, a tak vše podstatné vyjde najevo nejpozději právě ve Švýcarsku. Očekáváme ale, že kompletní virtuální představení přijde již o nějaký ten týden dříve.









První oficiální fotografie faceliftovaného Seatu Ibiza
Pro srovnání dosavadní vzhled kombi Ibiza ST
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 11 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 18:35 - řidičBOB
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB