Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti

Také Seat využije blížící se autosalon ve Frankfurtu k představení své novinky. Španělská divize koncernu Volkswagen má hotový facelift Exea.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti

26.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Také Seat využije blížící se autosalon ve Frankfurtu k představení své novinky. Španělská divize koncernu Volkswagen má hotový facelift Exea.

Přeznačkovaná minulá generace Audi A4 (verze B7) stojící na platformě PL46 žije od roku 2008 dál jako sedan Seat Exeo a kombi Exeo ST. A minimálně pár let ještě bude. Pomoci by tomu měla průběžná modernizace, která přináší drobné vizuální i technické změny.

Paradoxem je, že Exeo bude po lehkém faceliftu vypadá spíše více jako Audi než více jako Seat. Na přídi tomu pomohla hlavně denní LED světla kroutící se bi-xenonovými reflektory ve stylu pověstných ingolstadtských „hadovek”. Však kdybyste viděli samotné inovované přední světlo, hádali byste mu původ třeba v nějakém novém Audi spíše než v inovovaném Seatu. Nejde ale o jedinou vzhledovou změnu - občerstvit Exeo má také voštinová výplň masky chladiče nebo nový design 17 a 18" kol.

Novinky uvnitř jsou ještě decentnější, když se omezují pouze na nová čalounění a mírně upravený volant s koženým potahem. Ve zbytku interiéru se vůz stále jeví být tou starou dobrou... A4 B7.

Ještě méně nápadné změny proběhly pod kapotou. Seat blíže nespecifikuje, co přesně jeho technici udělali, ale „systematickým zlepšováním“ mírně snížili spotřebu dieselových motorů 2,0 TDI o výkonu 120 a 143 koní. Všechna data neznáme, Seat ale říká, že emise CO2 klesly oběma motorům o 7 gramů na kilometr (což by odpovídalo poklesu spotřeby o 0,2-0,3 litru nafty na 100 km) a obě dieselové verze by se díky tomu dostávají do „bezpokutové” zóny normovaných emisí pod 130 gramů na kilometr. Nejúspornější Exeo se má pochlubit spotřebou 4,9 litru nafty na 100 kilometrů jízdy, mělo by jít o verzi 2,0 TDI se 120 koňmi.

Další novinky přicházejí ani ne rok po těch předchozích, kdy se vůz dočkal menších změn v interiéru, zadních LED světel nebo doplnění nabídky o verzi 2,0 TDI CR Multitronic. A již nyní víme, že to nejsou změny poslední - v příštím roce se má objevit ještě úspornější verze Ecomotive, která si k lepší průměrné spotřebě a jí v některých státech ještě důležitějším emisím CO2 pomůže vcelku obvyklými „eko” úpravami včetně systému stop-start. Cílem je 120 gramů oxidu uhličitého na kilometr.

Jak jsme již avizovali, lehce inovované Exeo se představí v září na autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje by se mělo dostat hned záhy. Neočekáváme, že by se novinky měly jakkoli citelně dotknout ceníku vozu.


Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 1 - Seat Exeo 03Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 2 - Seat Exeo 01Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 3 - Seat Exeo 02Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 4 - Seat Exeo 04Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 5 - Seat Exeo 05Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 6 - Seat Exeo 06Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 7 - Seat Exeo 07Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 8 - Seat Exeo 08Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 9 - Seat Exeo 09Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 10 - Seat Exeo 10Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 11 - Seat Exeo 11Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 12 - Seat Exeo 12Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 13 - Seat Exeo 13Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 14 - Seat Exeo 14Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 15 - Seat Exeo 15Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 16 - Seat Exeo 16Seat Exeo 2012: invence těsně nad hranicí měřitelnosti - 17 - Seat Exeo 17
Seat Exeo a kombi verze Exeo ST

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.