Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ateca oficiálně, detailně: španělský Yeti dorazí i s polovičním autopilotem
11.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Španělské novinka má být praktičtější než Nissan Qashqai, krom toho ale chce zaujmout i novými technologiemi a také cenou.
O čem jsme včera mohli pouze spekulovat, to se dnes stává skutečností. Seat po úniku oficiální sady fotek s ať nečekanou pompou naživo odhalil své první SUV, zvané Ateca, a zároveň pustil do světa některá data. Mnoho jich sice není a kupříkladu na technické parametry spojené s jízdní dynamikou či spotřebou si ještě budeme muset počkat, nicméně z již uvolněných informací si hezký obrázek poskládat můžeme.
Začneme u designu, který vypadá jako kříženec modelu Leon a Volkswagenu Tiguan. Přídi dominuje lichoběžníková maska a příplatkové LEDkové světlomety, jimž společnost dělá imitace stříbrně lakovaného ochranného plátu podvozku. Stejný vizuální doplněk najdeme také vzadu, kde taktéž nechybí diody a v případě některých motorizací rovněž dvojitá koncovka výfuku. Dále můžeme zmínit střešní spoiler a ližiny či černé plasty lemující spodní část karoserie. Vše pak korunují litá kola, která se nejspíše v 16palcovém provedení objeví již v základu.
V rámci rozměrů Ateca počítá s 4,36metrovou délkou a je tedy o dva centimetry kratší než konkurenční Nissan Qashqai. U šířky 1,84 metru a výšky 1,6 metru můžeme taktéž hovořit o shodě s japonským SUV, 2,64metrovým rozvorem pak španělská novinka dorovnává spřízněný hatchback Leon. Vůči němu i Nissanu se ovšem může pochlubit rozměrnějším zavazadelníkem, který standardně pobere 510 litrů, respektive 485 litrů u verzí s pohonem všech kol.
V motorovém prostoru značka skutečně počítá s benzinovým litrovým tříválcem, který bude produkovat 115 koní. Se stejným výkonem bude nabízen i 1,6litrový turbodiesel, přičemž u obou modelů bude k mání pouze pohon předních kol a nejspíše jen šestistupňová manuální převodovka. Verze TDI bude v této konfiguraci nejúspornější z celé nabídky, neboť by v průměru měla dle norem jezdit za 4,3 l/100 km. To je však jediný údaj, který v tomto směru máme k dispozici.
Přesunout se tak můžeme k výkonnějšímu spektru pohonných jednotek, v jejichž případě již bude za příplatek k mání jak sedmistupňový automat DSG, tak i pohon všech kol. Spřáhnout je budete moci s benzinovou jedna-čtyřkou TSI, která počítá se 150 koňmi a deaktivací poloviny válců, nebo s dvoulitrovým turbodieselem. Ten byl přitom ve své slabší formě naladěn rovněž na 150 koní, jako vrcholná jednotka pak dává k dobru 190 koní.
Seat dále potvrdil, že chystá rovněž sportovní verzi FR, stejně jako více off-roadově orientované varianty. Model Cupra je ovšem mimo hru, ačkoliv se jeho příchodem Španělé delší dobu zabývali. Nakonec ale bylo rozhodnutí zamítavé, pročež se zdá, že hranici 200 koní nová Ateca nepřekročí. Ostatně slogan „auto emoción” už Seat delší dobu nepoužívá - jestli je to dobře, nechme na zákaznících.
My tak raději zamíříme do kabiny, kde lze minimálně u vyšších úrovní výbavy počítat s osmipalcovým displejem. Ten mohou doplnit technologie MirrorLink a Seat Full Link, přičemž druhá zmiňovaná počítá s kompatibilitou se systémy Apple CarPlay a Android Auto. Mimo to je Ateca prvním vozem značky, v jehož případě lze sáhnout po bezdrátovém dobíjení mobilů. A nechybí ani volič jízdních režimů.
Po stránce bezpečnostní tu máme především semi-autonomní řízení Traffic Jam Assist, které za vás zvládne převzít kontrolu při rychlostech do 60 km/h. Nová je rovněž funkce Emergency Assist, jenž dokáže samovolně brzdit i zcela zastavit vůz, pokud řidič delší dobu nereaguje na jakákoliv varování. Pomalu samozřejmostí je pak dnes detekce vozů ve slepém úhlu nebo rozpoznávání dopravních značek.
Více bychom se měli dozvědět na Ženevě či maximálně během zahájení prodeje, který je naplánován na letošní jaro. O cenách tak můžeme prozatím pouze spekulovat, nicméně ve srovnání s Volkswagenem Tiguan budou stoprocentně nižší a podle mnohých by dražší měla být také spřízněná druhá generace Škody Yeti.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.




































Seat Ateca má za sebou živý debut v Chicagu...
...kromě živých fotek ovšem můžeme posloužit i těmi oficiálními
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva