Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ateca Cupra prý nakonec bude. Šance na Škodu Kodiaq RS tak rostou
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První španělské SUV nakonec má dorazit i v ostrém provedení. Pod kapotou ale bude pracovat dvakrát přeplňovaný diesel o výkonu 240 koní.
Během slavnostního virtuálního představení nového Seatu Ateca zazněla informace, která asi některé fanoušky vůbec prvního španělského SUV příliš nepotěšila. Mluvilo se totiž o absenci verze Cupra. Aktuálně však šéf automobilky Luca de Meo naznačil, že bychom se vrcholného provedení přeci jen dočkat měli, i když pod daným označením nedorazí Leon Cupra „na chůdách“. V případě ostrého hatchbacku se totiž o pohon stará benzinový čtyřválec o výkonu 290 koní, který Ateca alespoň prozatím nedostane.
„Právě teď o všem vedeme diskuze. Jsme velmi kreativní a můžeme udělat celou řadu věcí. Ale půjde to krok za krokem,“ upřesňuje situaci de Meo. A odkazuje na informace z loňského roku, na jejichž základě by také Španělé měli profitovat z výkonných dieselů, které byly v poslední době v rámci koncernu VW Group představeny. Jedním z nich je přitom nadvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec BiTDi, který se již objevil pod kapotou Volkswagenu Passat B8.
Tato pohonná jednotka rovněž zamíří do motorového prostoru Volkswagenu Tiguan, tedy jinými slovy do útrob SUV postaveného na platformě MQB. Jelikož přitom stejnou architekturu dostala do vínku také Ateca, není asi těžké spojit si jedna a jedna. I v případě Seatu bychom tedy měli počítat s dieselovým dvoulitrem a 240 koňmi, což postačí ke zrychlení z klidu na stovku za necelých 7 sekund a dosažení nejvyšší rychlosti přesahující 225 km/h.
Dané parametry jsou dle Španělů dostačující na to, aby se Ateca pochlubila označením Cupra. Nicméně tím prý expanze sportovních modelů neskončí, dále v plánu je totiž také instalace přeplňovaného benzinového dvoulitru. Oněch 290 koní by navíc díky variabilitě platformy MQB mohlo být spojeno s pohonem všech kol. Prozatím však v tomto ohledu nic není jisté.
Než ovšem varianty Cupra dorazí, dočkáme se příchodu Seatu Ateca FR. Také přítomnost této verze potvrdil de Meo, který prý „pomůže týmu, aby si tyto varianty hýčkal“. Mimo to šéf značky potvrdil, že prostor je také pro úspornější pohonné ústrojí. Řeč je tedy o hybridním provedení, které by taktéž mohlo vykrást sklady VW. Aktuálně však o takovém modelu nepadlo ani slovo, i když jeho příchod vylučuje jen málokdo.
Zajímavé jsou v tomto kontextu otázky kolem možného příchodu výkonné varianty Škody Kodiaq, však Ateca Cupra bude muset vznikat ve stejné továrně. Aktuálně škodovka nabízí jen jediné RS a pokud by své aktivity na tomto poli chtěla opět rozšířit, byl by pokus zazářit na poli výkonných SUV a všemožných crossoverů zřejmě tím nejnadějnějším. Pro škodovku by navíc dieselové RS nebylo nic nového a evropská klientela by nad takovým vozem zřejmě neohrnula nosů. Čas ukáže.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Pochopitelně netrvalo dlouho a Atecu Cupra někdo stvořil alespoň na počítači. Ten někdo je tradičně X-Tomi a mimo terč ani tentokrát střílet nemusí
Seat Ateca, zde ve standardním provedení, nakonec dorazí i ve verzi Cupra, prozatím však nikoliv s benzinovým motorem
Zdroje: Auto Express, X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva