Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ateca Cupra bude, dorazí již do Paříže. A může předznamenat i Yeti RS
19.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostré provedení španělského SUV má nejprve otestovat reakce publika. V případě sériové verze bychom měli čekat 300 koní.
První španělské SUV jsme si mohli představit již před několika měsíci, na zahájení prodeje však stále ještě čekáme. Přestože asi ještě nějaký ten pátek budeme, v kuloárech se už mluví o dynamičtějším Seatu Ateca Cupra, který by podle nejnovějších informací měl ve formě studie dorazit již na podzim na autosalon v Paříži. Zde bude automobilka monitorovat reakce publika, a pokud se dočká příznivého ohlasu, pak prý SUV s výkonem okolo 300 koní pošle do výroby.
Po stránce vzhledové se dočkáme agresivnějšího postoje, který bude dán sníženou světlou výškou, jež zároveň zredukuje náklony karoserie, i dynamičtěji stylizovanými nárazníky a bočními prahy. Mimo to dorazí větší počet koncovek výfuku, odlišný výplet čelní masky a větší množství diod. Vše pak dokrášlí válečné barvy divize Cupra, jak naznačují i neoficiální ilustrace, které se dle nás možná až zbytečně moc drží při zemi a věrně tak nevykreslují vše výše řečené. I když je samozřejmě otázkou, jak moc se vůči konceptu následně pozmění sériová verze.
To jsme ale již zabředli do zbytečných úvah, vraťme se k výčtu designových změn, jež vrcholí velkými litými koly. Ta bude v případě přední i zadní nápravy roztáčet přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který bude mít základy v agregátu Seatu Leon Cupra, kde aktuálně produkuje 290 koní. Pro potřeby SUV však bude nově poladěn, výkon by měl poskočit ještě minimálně o deset koní výše. Zrychlení z klidu na stovku by se pak s dvouspojkovou automatickou převodovkou, jež nejspíše bude jedinou volbou, odehrálo okolo 6 sekund.
Kromě vysokého výkonu by se sportovní divize značky postarala také o podvozek, který jak jsme již řekli, zamíří k zemi. Počítat lze přitom s adaptivními tlumiči a jízdním režimem Cupra, po jehož aktivaci se dozajista i zostří řízení a odezva plynového pedálu. Očekávat lze také hlasitější soundtrack výfuku. Dovnitř se pro změnu nastěhují sportovnější sedadla a volant, s nimiž dorazí více kůže, hliníku a nejspíše stejně jako u exteriéru více barviček. Praktičnost se přitom nezmenší.
Vše zní opravdu hezky, na možný příchod konceptu do Paříže a následné sériové verze opravdu zvědavi. Zvláště když Seat Ateca užívá stejný mechanický základ jako Volkswagen Tiguan a především příští Škoda Yeti. Dočkat bychom se tak mohli wolfsburgské i mladoboleslavské sportovní variace, což je možná reálnější předpoklad než možnost příchodu Škody Kodiaq RS. V obojí ale s ohledem na smýšlení nového šéfa firmy pořád můžeme doufat.
Cupra sice na první pohled vypadá na neoficiálních ilustracích agresivněji...
...ve skutečnosti se však oproti standardnímu Seatu Ateca příliš nezměnila. Uvidíme tedy, jaká bude realita - pokud nějaká opravdu bude
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva