Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Arona je oficiálně venku, ukazuje i budoucí „Fabii na chůdách”
27.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Arona se snaží zaujmout barvami, k dispozici je hned zkraje výroby až 68 venkovních barevných kombinací. A kouzlit s nimi lze také uvnitř.
Seat Arona, nové malé SUV, představuje prvního z koncernových sourozenců, které časem uvidíme v hávu Volkswagenu i Škody. Mělo by jim vyšlapávat cestu, zatím si ale poletovala nad Barcelonou. Už ji to ale přestalo bavit, nechala se posadit do svého přirozeného prostředí a ukázala se světu. Jak to tedy s Ibizou na chůdách je?
Je 4 138 mm dlouhá, Ibizu přerostla o 79 mm, samozřejmě je také vyšší, narostla o 99 mm. Část z nich jde na úkor o 15 mm světlé výšce, ze zbytku už ale těží kabina, kterou mohl Seat patřičně přepracovat. Sedadlo řidiče je o 52 mm výše než v případě hatchbacku, spolujezdci pak sedí dokonce o 62 mm výše. I přesto prostor pro hlavu narostl o 37, resp. 33 mm. Na 400 litrů v základu narostl rovněž objem zavazadelníku.
Základem auta je platforma MQB A0, proto nepřekvapí nabídka motorů. Základem nabídky bude litrový tříválec naladěný na 95 či 115 koní. Slabší verzi doplní pětistupňový manuál, ta silnější dostane o rychlost více, případně o dvě u automatické převodovky DSG.
Dorazí ještě 1,5litrový čtyřválec TSI produkující 150 koní, který bude alespoň zpočátku spjat výhradně s šestistupňovým manuálem a úrovní výbavy FR. Diesel 1,6 TDI lze ale vybírat napříč celým portfoliem, přičemž nabídne 95 či 115 koní. V prvém případě lze volit mezi pětistupňovým manuálem a sedmistupňovým DSG, ve druhém je k mání pouze šestistupňová ručně řazená převodovka. Na některých trzích Seat nabídne i 1,6 MPI se 110 koňmi, u nás s ním ale nepočítejte.
Znovu se můžeme vrátit do interiéru, kde najdeme pro Aronu specifickou nabídku barev a materiálů. Zákazníci budou moci vybírat barvy pro palubní desku, středovou konzoli a čalounění, jistě tak vznikne celá řada „unikátních” kombinací. Nejen interiér může hýřit barvami, také pro venkovní lak lze vybírat z 68 barevných kombinací. Střechu a čelní i zadní sloupky lze mít v kontrastní šedé, černé či oranžové barvě.
Samozřejmotí je dnes už nabídka bezdrátového dobíjení mobilních telefonů, zpětné kamery či multimediálního systému doplněného osmipalcovým dotykovým displejem. Kromě toho je možné sáhnout také po detekci vozů ve slepém úhlu, varovném systému před vzadu jedoucí dopravou či překážkami nebo adaptivním tempomatu. Autonomní brzdy a monitoring jízdních pruhů je automatickou součástí výbavy, bez nich je zisk pěti hvězd od Euro NCAP dnes již možný.
Pokud byste chtěli nějakou ostřejší verzi, musíte vybírat jinde. Podle šéfa vývoje Matthiase Rabeho se k Leonu Cupra a Atece Cupra přidají i ostřejší verze elektrických vozů, se kterými začne Seat přicházet na trh od roku 2019. Stejné plány by měla mít i Škoda, což je s ohledem na sdílenou platformu MEB podstatné. Na druhou stranu, mateřský Volkswagen vidí větší potenciál ve sportovním ladění plug-in hybridů.
Seat Arona se ukázal ve standardním provedení i jako FR. Rozdíly mezi oběma verzemi přitom najdeme ve výpletu čelní masky či zadních koncovkách výfuku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 2 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 3 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 5 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva