Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Scion FR-S v sériové verzi: třetí do party malých zadokolek
1.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Toyota dnes v Tokiu představila i třetí verzi modelu GT 86. Takto bude vypadat Toyobaru prodávané v Americe pod značkou Scion.
Máme za sebou dny velkých odhalení dvou velmi očekávaných japonských novinek. Od neděle do středy jsme se s trochou nadsázky nevěnovali skoro ničemu jinému než malým kupé s pohonem zadních kol, které jsou dnes již známé jako Toyota GT 86 a Subaru BRZ. Pokud ale jejich příběh sledujete pečlivě, jistě víte, že je tu ještě jakýsi třetí vzadu - Scion FR-S, který se s největší pravděpodobností podívá jen do Spojených států amerických. Právě ten byl odhalen dnes, a tak se můžeme podívat, čím se od svých dvou příbuzných liší.
Než se k tomu dostaneme, je třeba říci, že FR-S bude pravděpodobně jedinou variací Toyoty GT 86, která se podívá za oceán. Nelze úplně vyloučit, že tamní klientela je pro japonský koncern natolik důležitá, že bude mít nakonec na výběr z obou strojů, ale moc velkou šanci tomu nedáváme. I když, minimálně ze dvou variací budou mít Američané na výběr tak jako ta, Subaru BRZ bude v USA samozřejmě též k mání.
Jméno vozu odhaleného na tokijském autosalonu je postaveno ze tří písmen, které jsou zkratkou slov Front-engine (motor vpředu), Rear-wheel drive (pohon zadních kol) a Sport. Podobně jako v případě konceptu Subaru BRZ STi, ani lehce jiné a docela originální tvary původní studie Scionu se nepromítly do finální podoby. V reálu je zde prostě „jen“ Toyota GT 86 s jinými znáčky a dokonce zde na blatnících zůstal i symbol s protiběžnými písty a číslem 86. V jedné věci se ale FR-S od svých soukmenovců odlišuje - místo spousty chromu v zadních světlech dostal decentnější zatmavěné plochy a nutno říci, že to zádi (subjektivně) náramně sekne. Jinak také Scion stojí v základu na 17“ kolech a pneumatikách o rozměru 215/45 R17 a využívá ventilované brzdy na obou nápravách.
Technika zůstává identická, takže tu máme opět atmosférický dvoulitrový boxer s přímým vstřikováním, výkonem 200 koní při 7 000 otáčkách a maximálním točivým momentem 205 Nm při 6 600 otáčkách. Nemění se ani převodovky, obě jsou šestistupňové, z toho jedna manuální a druhá automatická se sekvenčním řazením pádly pod volantem.
Čas akcelerace na stovku a maximální rychlost Toyota skoro už tradičně neuvádí, takže si budeme muset i zde počkat, ačkoli už začíná být na místě otázka - z jakého důvodu? Copak neví, jak tato auta jezdí? Platit zde zřejmě bude rčení „za vším hledej marketing” a všechny zúčastněné značky zřejmě využijí zveřejnění této události ke stvoření další vlny zájmu, která - alespoň ve své současné intenzitě - jistě za pár týdnů opadne.
Pokud vnější design zůstal ve srovnání s Toyotou identický, uvnitř by se pár odlišností našlo. Scion dostal jinou středovou konzolu s levněji vypadajícími ovladači klimatizace, které jsou známé z jiných modelů Toyoty, lehce retro vypadající panel audio-systému Pioneer a postrádá startovací tlačítko. Zbytek vypadá víceméně identicky.
Informace o ceně zatím Toyota nezveřejnila, můžeme si ale zkusit trochu zahádat. Subaru totiž u svého BRZ hovoří o americké ceně na úrovni Imprezy STi, tedy 34 000 dolarech (cca 640 tisíc Kč, v Evropě ale s takovou cifrou nepočítejte), jenže většina Scionů dnes v USA stojí kolem 20 000 USD a přijít v rámci této značky s nabídkou skoro dvakrát dražší by bylo velmi troufalé. Výrazně nižší cifra než 34 tisíc dolarů by ale zase pohřbila šance BRZ na větší úspěch na trhu. Jsme zvědavi, pravdu bychom se měli dozvědět začátkem příštího roku, neboť již na jaře má být Toyo-Scio-baru v prodeji.
Technicky je Scion FR-S to samé co Toyota GT 86, v interiéru je ale vidět, že by měl být levnější
Zdroj: ft86club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Onboard videa 11.22. 19:07 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch