Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Scion FR-S v sériové verzi: třetí do party malých zadokolek
1.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Toyota dnes v Tokiu představila i třetí verzi modelu GT 86. Takto bude vypadat Toyobaru prodávané v Americe pod značkou Scion.
Máme za sebou dny velkých odhalení dvou velmi očekávaných japonských novinek. Od neděle do středy jsme se s trochou nadsázky nevěnovali skoro ničemu jinému než malým kupé s pohonem zadních kol, které jsou dnes již známé jako Toyota GT 86 a Subaru BRZ. Pokud ale jejich příběh sledujete pečlivě, jistě víte, že je tu ještě jakýsi třetí vzadu - Scion FR-S, který se s největší pravděpodobností podívá jen do Spojených států amerických. Právě ten byl odhalen dnes, a tak se můžeme podívat, čím se od svých dvou příbuzných liší.
Než se k tomu dostaneme, je třeba říci, že FR-S bude pravděpodobně jedinou variací Toyoty GT 86, která se podívá za oceán. Nelze úplně vyloučit, že tamní klientela je pro japonský koncern natolik důležitá, že bude mít nakonec na výběr z obou strojů, ale moc velkou šanci tomu nedáváme. I když, minimálně ze dvou variací budou mít Američané na výběr tak jako ta, Subaru BRZ bude v USA samozřejmě též k mání.
Jméno vozu odhaleného na tokijském autosalonu je postaveno ze tří písmen, které jsou zkratkou slov Front-engine (motor vpředu), Rear-wheel drive (pohon zadních kol) a Sport. Podobně jako v případě konceptu Subaru BRZ STi, ani lehce jiné a docela originální tvary původní studie Scionu se nepromítly do finální podoby. V reálu je zde prostě „jen“ Toyota GT 86 s jinými znáčky a dokonce zde na blatnících zůstal i symbol s protiběžnými písty a číslem 86. V jedné věci se ale FR-S od svých soukmenovců odlišuje - místo spousty chromu v zadních světlech dostal decentnější zatmavěné plochy a nutno říci, že to zádi (subjektivně) náramně sekne. Jinak také Scion stojí v základu na 17“ kolech a pneumatikách o rozměru 215/45 R17 a využívá ventilované brzdy na obou nápravách.
Technika zůstává identická, takže tu máme opět atmosférický dvoulitrový boxer s přímým vstřikováním, výkonem 200 koní při 7 000 otáčkách a maximálním točivým momentem 205 Nm při 6 600 otáčkách. Nemění se ani převodovky, obě jsou šestistupňové, z toho jedna manuální a druhá automatická se sekvenčním řazením pádly pod volantem.
Čas akcelerace na stovku a maximální rychlost Toyota skoro už tradičně neuvádí, takže si budeme muset i zde počkat, ačkoli už začíná být na místě otázka - z jakého důvodu? Copak neví, jak tato auta jezdí? Platit zde zřejmě bude rčení „za vším hledej marketing” a všechny zúčastněné značky zřejmě využijí zveřejnění této události ke stvoření další vlny zájmu, která - alespoň ve své současné intenzitě - jistě za pár týdnů opadne.
Pokud vnější design zůstal ve srovnání s Toyotou identický, uvnitř by se pár odlišností našlo. Scion dostal jinou středovou konzolu s levněji vypadajícími ovladači klimatizace, které jsou známé z jiných modelů Toyoty, lehce retro vypadající panel audio-systému Pioneer a postrádá startovací tlačítko. Zbytek vypadá víceméně identicky.
Informace o ceně zatím Toyota nezveřejnila, můžeme si ale zkusit trochu zahádat. Subaru totiž u svého BRZ hovoří o americké ceně na úrovni Imprezy STi, tedy 34 000 dolarech (cca 640 tisíc Kč, v Evropě ale s takovou cifrou nepočítejte), jenže většina Scionů dnes v USA stojí kolem 20 000 USD a přijít v rámci této značky s nabídkou skoro dvakrát dražší by bylo velmi troufalé. Výrazně nižší cifra než 34 tisíc dolarů by ale zase pohřbila šance BRZ na větší úspěch na trhu. Jsme zvědavi, pravdu bychom se měli dozvědět začátkem příštího roku, neboť již na jaře má být Toyo-Scio-baru v prodeji.





















Technicky je Scion FR-S to samé co Toyota GT 86, v interiéru je ale vidět, že by měl být levnější
Zdroj: ft86club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 7 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 8 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 10 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 11 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva