Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Scion FR-S: americká Toyota FT-86 je fešák
22.4.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(40 foto, video) Toyota vystavuje v New Yorku Scion FR-S, který je americkou obdobou sportovního kupé FT-86. V červené mu náramně sluší.
Koncept Toyota FT-86 je už naším starým známým. Letos v Ženevě jsme očekávali jeho sériové provedení, nakonec ale Toyota přivezla jen přepracovaný koncept FT-86 II. Ne snad, že by nebyl zajímavý, i na živých fotografiích přímo ze Ženevy se jevil více než atraktivně, přesto jsme doufali ve více. Naše naděje na představení sériového provedení se pak upínaly k dalším autosalonům, nejblíže k těm New Yorku a Šanghaji, ani tam se ale produkční verze neobjevila. Přesto New York koncept FT-86 navštívil, jen v trochu jiné podobě.
Jmenuje se Scion FR-S a jeho písmena značí anglická slovíčka Front-engine, Rear-whell drive a Sport, tedy sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol (jak kreativní...). A pokud byste snad nevěděli, co je to Scion, pak dodáváme, že jde jen o značku společnosti Toyota určenou pouze pro severoamerické trhy.
Stejně jako jeho evropský kolega je vůz výsledkem společného vývoje automobilek Subaru a Toyota. Proto i hlavní technické údaje konceptu FR-S jsou shodné s kupátkem FT-86. Jde tedy o 4 272 mm dlouhý, 1 816 mm široký a 1 204 mm vysoký vůz s rozvorem náprav 2507 mm, poháněný dvoulitrovým plochým čtyřválcovým motorem s protiběžnými písty a rozvodem DOHC.
Toyota na severoamerickém autosalonu oznámila, že u vozidel Subaru s horizontálně uloženým motorem bude z motoru D-4S3 od Toyoty převzata technologie přímého vstřikování a vstřikování paliva do sacího kanálu. A to jsou zároveň všechny oficiální informace, které k této studii máme.
Za pozornost ovšem stojí i fakt, že FR-S se v mnoha detailech vizuálně liší od FT-86. Jsou to jen odlišnosti provedení pro americký trh, nebo jde FR-S lepším předobrazem sériového provedení? Kdo ví, ale vypadá to spíše na to druhé. Povšimněte si trochu odlišných nárazníků a světel, agresivněji tvarovaných blatníků bez výdechů vzduchu, absence zadního přítlačného křídla, pozměněného difuzoru a odlišností v linii střechy, které ovlivňují i tvarování zadního skla. To vše dělá z FR-S nepatrně jiný vůz, jak ostatně můžete posoudit v rozsáhlé fotogalerii všemožných detailů, kterou přikládáme.
Nyní můžeme jen doufat, že se na dalším velkém autosalonu konečně dočkáme i sériové verze tohoto jistě zajímavého sporťáku. Kdo si vsadí na Frankfurt?









































Scion FR-S na všech uvolněných snímcích včetně přiblížení příliš globálních záběrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Němci vyzkoušeli ojetou Teslu Model Y. Jak se jeví nejprodávanější elektromobil jako použité zboží?
22.1.2025Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
23.1.2025Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva