Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Rusů uspět s autem, na kterém si Volvo vylámalo zuby, je propadák, potichu ho stáhli z prodeje
6.10.2022 | Petr Miler
Po neúspěchu renomovanějších automobilek na stejném poli to byl od Rusů docela odvážný krok. A jak se říká, mezi odvahou a hloupostí je někdy velmi tenká linie. Tak či onak tento krok nevyšel a jejich Vesta Cross při první možné příležitosti nejspíše skončila.
Jakýkoli automobilový crossover se v posledních letech se zdá být receptem na úspěch a vysoké prodeje, ať už je samotné auto jakkoli špatné. Výjimky potvrzující pravidlo ale existují a podmínkou se zdá, aby se vůz svými tvary blížil klasickým off-roadům. I to byl nejspíše důvod, proč u zákazníků totálně propadlo Volvo S60 CrossCountry - ani kupce čehokoli ve stylu SUV zkrátka nezajímal sedan s oplastovanou spodní částí karoserie a zvýšenou světlou výškou.
Přes tento - a nejen tento - varovný signál si ovšem Lada před čtyřmi roky usmyslela, že dokáže uspět tam, kde ostatní selhali. Ruská značka tehdy oficiálně představila sériovou Vestu Cross ve verzi sedan. Ta zamířila do jednoho z nejpopulárnějších segmentů na ruském trhu, kde navíc neměla konkurenci - šlo o tehdy první a jediný vůz svého druhu v její třídě. Navíc nebyla drahá, svého času ji šlo pořídit za ceny v přepočtu pod 250 tisíci korunami, to nebylo vůbec zlé.
Co za tyto peníze nabízela? Oproti standardnímu sedanu se Vesta Cross bude lišit hlavně světlou výškou, která narostla na 203 milimetrů, přičemž podvozek byl pochopitelně specificky naladěn. Dorazily také černě zbarvené ochranné plasty či 17palcová litá kola s diamantovým řezem a dvoubarevným nátěrem. V interiéru novinka čerpala od již dříve (i později) prodávaného příbuzného, tedy kombíku Vesta SW Cross. Dorazila tedy umělá kůže se speciálním vzorem „X“, jenž odkazuje na základní designové prvky exteriéru. Pro palubní desku a dveřní panely šlo zvolit oranžovou či zelenou barvu doplňků, specifické bylo také podsvícení přístrojového štítu a středové konzole. Standardem se dále stala loketní opěrka se schránkou mezi předními sedadly, to všechno můžete vidět níže na dobových fotkách.
V případě techniky nedošlo k odklonu od dobře známého. K dispozici tak byla zprvu jedna-šestka se 106 koňmi či jedna-osma se 122 koňmi. Druhou pohonnou jednotku bylo možné spojit i s pětistupňovým automatem. Nejrychlejší verze, tedy Vesta Cross 1,8 s ručně řazenou převodovkou, u sprintovala na stovku za 11 sekund a dosáhla až 180 km/h. V průběžně modernizované podobě byl vůz k dispozici až doteď, s faceliftem Vesty jako takové ale z nabídky potichu zmizel.
Jak moc dobře se sedan ve verzi Cross prodával, nedokážeme exaktně říci, specifická prodejní čísla jen pro něj neexistují, podle dealerů Lady byl ale zájem minimální. Automobilka tuto záležitost nechce komentovat, ruská automobilová média si ale všimla, že Vesta Cross z nabídky vypadla, nezmiňuje se o ní web značky a k dispozici nejsou už ani skladové vozy. Automobilka tak podle všeho využila faceliftu k tomu, aby tento nápad stáhla z nabídky, třebaže typové schválení pro modernizované provedení existuje. Diví se po fiasku Volva někdo? Asi ne, allroadový sedan je prostě špatný nápad.
Lada Vesta Cross podle všeho dopadla tak, jak musela. I když nabídla specifický mix vlastností za dobrou cenu, nezájem ji po čtyřech letech vyhnal z nabídky. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Auto Mail.ru
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před hodinou - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 4 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva