Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S těmito cenami jde nový Ford Fiesta proti Fabii. Má vůbec šanci?
5.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý hatchback modrého oválu začíná na 305 tisících korun jako třídvířko. Výbavu má sice bohatou, pětidveřoví konkurenti jsou ale o poznání níže.
Fiesta je dlouhodobě jedním z nejúspěšnějších evropských modelů, v takové Velké Británii pak dokonce vede prodejní statistiky a napomáhá modrému oválu budovat jeho náskok před konkurencí. Na českém trhu se jedná o druhého nejvíce prodávaného zástupce mezi malými vozy, přičemž zlato patří Škodě Fabia a bronz Renaultu Clio. Tak je tomu alespoň v prvních měsících letošního roku a obdobná byla situace i loni.
Otázkou ovšem je, zda může s podobným úspěchem počítat také zcela nová generace. Ford se totiž jakožto celá automobilka snaží vyšvihnout na trochu vyšší úroveň a tato strategie samozřejmě ovlivnila i cenovou politiku u modelu Fiesta. Nyní lze totiž novinku pořídit od 304 990 Kč, což rozhodně není žádná láce. Zvláště v porovnání s výše zmiňovanými konkurenty.
Abychom nehovořili jen tak do větru, můžeme rovnou dodat, že Fabia je momentálně k dispozici od 241 900 Kč, za Clio pak dáte minimálně 239 900 Kč. Francouzský hatchback je tak jeví jako nejlákavější nabídka, nicméně třeba klimatizaci lze v jeho případě pořídit až na úrovni Advantage, která vychází na 259 900 Kč. Fabia ji v provedení Trumf nabízí již za 244 900 Kč.
Fiesta má manuální klimu již ve standardní výbavě, stejně jako řadu dalších prvků, které je potřeba českému či francouzskému rivalovi dokoupit, nicméně i tak je její základní cena opravdu vysoká. Navíc stále hovoříme pouze o třídveřové karoserie, za pětidvířko budete platit dokonce 321 990 Kč. Za to lze přitom pořídit Clio s takřka nejvyšší úrovní Limited+ a 90 koňmi pod kapotou.
Tím ale srovnání již ponecháme stranou a budeme se soustředit pouze na nabídku modrého oválu. Ta tedy startuje na zmíněné sumě 304 990 Kč, za což dostáváte třídveřovou karoserii (pětidveřová je vždy o 15 tisíc korun dražší), 1,1litrový benzinový motor se 70 koňmi, pětistupňový manuál a výbavu Trend.
Výpis standardních položek je přitom opravdu široký, kromě již zmiňované manuální klimatizace se jedná třeba o 16palcová ocelová kola, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, audio systém se 4,2palcovým barevným displejem nebo plejádu bezpečnostních prvků. Mezi těmi přitom nechybí ani monitoring jízdních pruhů či asistent rozjezdu do kopce.
Pokud je vám to málo, musíte zamířit na úroveň Titanium, která startuje na sumě 353 990 Kč. Počítat lze přitom opětovně s 1,1litrovým motorem a pětistupňovým manuálem, ten ale již na přední kola přenáší 85 koní. Ráfky jsou přitom 16palcové lité, zatímco uvnitř vás čeká multimediální systém SYNC3 s barevným 6,5palcovým dotykovým displejem či volant v kůži.
K dispozici jsou samozřejmě na obou úrovních i další motorizace, a sice litrový tříválec Ecoboost se 100 koňmi či 1,5litrový turbodiesel naladěný na 85 koní. Tuto pohonnou jednotku lze přitom spřáhnout pouze se šestistupňovým manuálem, zatímco pro benzinový agregát je k dispozici také šestistupňový automat. Ten přitom finální cenu navyšuje o 40 tisíc korun.
Bližší informace naleznete v oficiálním ceníku, který lze stáhnout z webu českého zastoupení (PDF 0,99 MB). Kromě položek standardní výbavy nechybí ani příplatkové prvky, které mohou ceny vyšroubovat až přes půl milionu korun. Jsme tedy vskutku zvědavi, kde se bude nacházet nedávno probírané provedení Vignale, pod touto metou jej ale rozhodně nečekáme.
Nový Ford Fiesta je zatím k mání jen jako standardní hatchback s výbavami Trend či Titanium, kterou si můžete prohlédnout na fotografiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 42 minutami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva