Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S koupí nového auta počkejte, přijdou slevy až 50 procent, říká expert
7.4.2020 | Petr Prokopec
Kam nyní svět ekonomicky směřuje, je tristní, má to ale i své světlé stránky. Pokud máte spadeno na koupi nového vozu, nejspíše brzy budete moci uzavřít obchod, o kterém se vám dříve ani nesnilo.
Veškeré světové dění v současné chvíli ovládá koronavirus, který do značné míry a v některých oborech zastavil téměř veškeré dění. Automobilový sektor mezi ně bezesporu patří, jakkoliv se nastalá situace liší zem od země. Nicméně ve většině případů stojí jak výroba, tak prodej. K uvolnění restrikcí by mělo dojít v řádu týdnů, nikdo ale zatím neví, co přesně se bude dít a co bude následovat. Jisté je ale jedno - jakmile se to stane, lidé se jistě nevydají houfně nakupovat nová auta. A to veškeré problémy jen umocní.
V reakci na tato očekávání automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer naznačuje, že aby došlo k rozhýbání trhu, lze zakrátko očekávat slevy na nové vozy ve výši až 50 procent. Tedy alespoň v Německu, kde dealeři mají na skladech obrovské množství aut, které bude nutné prodat. Továrny začnou po uvolnění restrikcí chrlit nové vozy a budou tlačit dealery k jejich koupi.
Dudenhöffer proto předpokládá, že dojde na masivní zlevňování skladových zásob. Vychází přitom nejen ze současného vývoje, ale také z minulosti. Kupříkladu v roce 2017 došlo v Německu na zavedení obrovských environmentálních bonusů, díky nimž jste si nakonec mohli třeba Škodu Octavia či VW Passat koupit o 46 procent levněji, než bylo tou dobou obvyklé, s Golfem pak byla spojena 44procentní sleva. Nyní je však situace o poznání horší, neboť ve hře není ekologie, ale především ekonomická nejistota.
Tyto okolnosti dle automobilového experta nepovedou pouze ke zlevňování, ale rovněž k mnoha bankrotům. Na trh se tak rázem dostane řada aut za ceny, o jakých se nám dříve ani nesnilo. Znovu je však třeba dodat, že se tak stane především v případě značek, které prodávají auta z velké části v předem nakonfigurovaných variantách. Pokud jsou vyráběny hlavně na základě individuálních objednávek zákazníků, skladové zásoby dealerů budou menší a takové budou i slevy.
Ač se tedy momentálně výrobci i dealeři snaží tlačit prodeje přes internet a nabízí mnohdy i více než 30procentní slevy, a to již prakticky ve většině evropských zemí, dle Dudenhöffera by zákazníci měli vyčkat. „Duben bude měsícem, jaký jsme od druhé světové války ještě nezažili. A po krizi lidé nebudou mít peníze na koupi nových aut, ta stará budou řídit o tři roky déle, než by tomu bylo dříve.“ Bez enormních slev tedy v podstatě nebude automobilový průmysl moci dále pokračovat.
Právě to je důvod, proč návrat branže do normálu bude trvat mnohem déle než po globální ekonomické krizi v roce 2008. Dle Dudenhöffera se máme připravit minimálně na desetiletou obnovu průmyslu z recese, velké slevy tedy nejspíše nebudou krátkodobou záležitostí..
Nová auta se v Německu již dosud prodávala často i s více než 30procentní slevou. Díky koronaviru však mají být dle Ferdinanda Dudenhöffera zakrátko k dispozici i za méně než polovinu své někdejší ceny
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Čínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
před 48 minutami - Aston Martin s novým šéfem nastínil svou budoucnost. Znovu odpískal první elektromobil, ne všechny novinky ale dávají smysl
před 2 hodinami - Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
před 3 hodinami - Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 5 hodinami - Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
před 6 hodinami (1)
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 12:39 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.05. 12:19 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.04. 14:05 - řidičBOB
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep