Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové začali prodávat svého konkurenta Škody Octavia, nový Moskvič jí má přebrat řadu zákazníků
11.10.2023 | Petr Prokopec
Nabídka se časem rozroste i o ambicióznější varianty, zatím je ale k dispozici jen jedna se sice rozsáhlou základní výbavou, ovšem pod kapotou se musí smířit se slabším motorem a horší převodovkou.
Ruský trh je znovu na nohou, v září se tamní prodeje nových aut vyšplhaly vůbec nejvýš od chvíle, kdy došlo k invazi na Ukrajinu. Odvetným opatřením mezinárodních společenství byly ekonomické sankce, jenž dopadly i na automobilovou branži. Řada značek tak zemi opustila, přičemž mezi prvními byl Renault, což bylo s ohledem na partnerství mezi francouzskou automobilkou a ruským AvtoVAZem docela překvapivé. Odchod Renaultu se tak podepsal na řadě tamních automobilových aktivit, nešlo ale jen o projekty vzešlé ze spolupráce s Rusy.
Francouzská automobilka po sobě zanechala také vlastní továrnu ležící na okraji Moskvy. Tu převzala samospráva ruské metropole, která za podnik musela zaplatit jen symbolickou částku. Součástí dohody je opce umožňující návrat Renaultu za podobných podmínek, k jejímu využití se ale zatím neschyluje, situace na Ukrajině se za poslední skoro dva roky nijak výrazně nezměnila.
Místo Renaultu navíc v mezičase zaujal znovuzrozený Moskvič, který sice zatím velké prodejní úspěchy neslaví, postupem času by ale mohl začít bodovat. Portfolio značky se totiž postupně zvětšuje, přičemž zatím posledním přírůstkem je liftback Moskvič 6. Stejně jako u předchozího SUV nicméně nejde o zcela nový a ani čistokrevně ruský vůz, místo toho Rusové přepracovali čínský JAC Sehol A5 Plus.
O zahájení výroby tohoto vozu jsme se již zmiňovali, nyní můžeme přidat i ceny a dostupné výbavy. Startovat se bude na úrovni Comfort, která zahrnuje v podstatě vše, co člověk potřebuje k životu, a vlastně i něco navíc. Kromě klimatizace a multimediálního systému doplněného 10,4palcovým displejem totiž nechybí ani zpětná kamera, vyhřívaná přední sedadla či zvenčí plnohodnotná diodová světla. Cena této úrovně pak byla stanovena na 2 626 000 rublů, tedy na asi 606 tisíc Kč.
Pokud by přitom Rusům tento výčet nestačil, mohou se posunout na úroveň Business. Ta je k mání od 2 826 000 RUB (cca 652 tisíc Kč) a přihazuje digitální přístrojový štít, střešní okno, sedadlo řidiče ovládané elektricky či sadu kamer monitorujících celé okolí vozu. Pod kapotou nicméně stejně jako u stupně Comfort je možné počítat s přeplňovanou jedna-pětkou, jejíchž 136 koní dostal na povel automat CVT. Na oslňující jízdní dynamiku tak lze zapomenout, efektivní ale tento pohon být má.
Už dříve byl potvrzen příchod silnějšího provedení naladěného na 174 koní, které by pracovalo s klasickou automatickou převodovkou, tedy objektivně lepší skříní. Tato varianta by z šestky udělala nejsilnější produkční Moskvič v celé historii značky, na trh ovšem dorazí s menším zpožděním. Dá se pak předpokládat, že pod tři miliony rublů (asi 692 tisíc Kč) s cenou nezamíří.
Na závěr dodejme, že auto je přímým konkurentem Škody Octavia, je podobně velké a je to dokonce liftback. S ohledem na to, jeho výbavu a současnou realitu ruského trhu jeho ceny nejsou nezajímavé a analytici předpovídají vozu úspěch. I kdyby neměl bodovat u běžných zákazníků, spasit by jej měla strádající flotila ruských, zejména pak moskevských taxíků, která dnes sestává ve velké míře právě z Octavií. Ty bude třeba dříve nebo později něčím nahradit a právě tyto kupce má Moskvič Škodě sebrat. Ostatně šestka se pro tento účel přímo nabízí, menší SUV jménem 3 je pro taxikáře nevhodné a za podobné peníze se toho v této třídě dnes v Rusku moc neprodává.


















Moskvič 6 se již začal vyrábět i prodávat, zatím je však k mání pouze se 136 koňmi přenášenými na přední nápravu převodovkou CVT. Posléze má dorazit i verze se 174 koňmi, jenž dostane na povel klasický automat. Základní provedení startuje v přepočtu na 606 tisících Kč. Foto: Moskvič
Zdroje: Moskvič, Avtostat
Bleskovky
U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
před 2 hodinamiAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včeraKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
včera
Nejnovější články
Šéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
před hodinouU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
před 2 hodinami„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
před 3 hodinamiŠkoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
před 5 hodinamiI v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva