Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové vyštrachali původ značky na nové Putinově limuzíně. Je skutečně bizarní
9.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová limuzína ruského prezidenta byla odhalena při jeho sobotní inauguraci. Víme o ní leccos, všetečným Rusům se ale podařilo zjistit i původ její registrační značky.
Po dlouhých měsících spekulací i oficiálních informací se zdálo, že nová ruská prezidentská limuzína se nebude účastnit další inaugurace Vladimíra Putina. Mnohé zdroje totiž naznačovaly, že premiéra byla posunuta až na srpnový moskevský autosalon. To se nám zdálo zvláštní, koneckonců motor show je zrovna u tohoto vozu společensky i politicky daleko méně významnou událostí. Tipovali jsme proto, že nakonec se Projekt Kortež na slavnostní akci objeví. A tak se i stalo.
Krom snímků a videí máme k dispozici také hezkou řádku dat, vůz si tedy můžeme pořádně představit. Začneme přitom u délky 6 840 milimetrů, díky které je limuzína vůbec největším prezidentským vozem planety. Postavena byla na nové modulární platformě, jenž bude podepírat také doprovodný sedan, minivan a SUV. Ve všech případech ale již čekejme daleko kompaktnější rozměry, lišit se celá rodina bude rovněž pohonným ústrojím.
Než ovšem nahlédneme pod kapotu, musíme se vrátit zpátky do roku 2012. Právě v té době projekt odstartoval jako součást snah Ruska stát se méně závislým na „Západu“. Vývoj přitom dostal na starost institut NAMI, ten se ovšem neobešel bez zahraničního partnera. Zvoleno bylo oddělení Porsche Engineering, které se podepsalo především na motorech, minimálně tedy na vrcholném dvanáctiválci.
Dosud bylo zmíněno, že Putinova limuzína dostane pod kapotu 6,6litrovou jednotku V12 naladěnou na 850 koní. Nové informace ovšem naznačují, že tento motor nebyl dokončen včas. Proto vůz, který byl pojmenován Aurus (složenina slov Aurum a Russia, tedy v podstatě něco jako Ruské zlato), dostal do vínku 4,4litrový osmiválec biturbo spárovaný s devítistupňovou automatickou převodovkou.
Mezi agregát a automat měl být integrován elektromotor, který má vozu umožnit odjezd z místa ohrožení za předpokladu, že osmiválec dozná poškození. Limuzína je tedy hybridem s možností ryze elektrického dojezdu - počet km ale nebyl z bezpečnostních důvodů specifikován. Neznámá je ostatně i kapacita baterií, výkon soustavy by ale měl činit 600 koní. Poradit si přitom bude muset se značnou, třebaže konkrétně též neznámou hmotností.
Působivá je i světlá výška novinky, jenž narostla na 200 milimetrů. V kombinaci s pohonem všech kol tak může limuzína excelovat i v terénu, pokud to bude nutné. S ohledem na tuto skutečnost jsme opravdu zvědaví na podobu off-roadu, ten ale zatím nebyl pořádně ani nafocen špionážními fotografy. Velmi pravděpodobně se tedy neukáže ani na zmiňované motor show, na rozdíl od sedanu.
Právě menší čtyřdvířko by ovšem na autosalon dorazit mělo, přičemž světu ukáže i svůj interiér. Rusové totiž počítají s tím, že jej pustí i mezi lid, a to někdy od příštího roku. Stejný osud má potkat také MPV. To přitom bude pohánět dvoulitrový čtyřválec s přibližně 250 koňmi, zatímco sedan má počítat s osmiválcem. V obou případech dorazí i elektromotor, hybridní má být celá rodina.
Tím nám dostupné informace končí, i dění následující první Putinovu vyjížďku je ale zajímavé. Reakce Rusů na samotné auto jsou logicky velmi kladné. Mnozí lidé propukli v bouřlivý aplaus, jeden z návštěvníků slavnostní přehlídky pak uvedl, že ruský vůz „je úžasnější než ten Trumpův“. S tím víceméně lze souhlasit, i přes absenci dvanáctiválce.
Jinou otázkou je, jak hodnotit registrační značku použitou na Putinově limuzíně. Všetečným Rusům se totiž s pomocí internetové databáze Avto Nomer podařilo zjistit, že kombinace B776YC byla dříve použita na staré Volze. A existuje i fotografie to dokazující.
Je obecně překvapivé, že Kreml nepoužil novou kombinaci písmen a čísel, ale už dříve použitou značku, třebaže dnes už zřejmě z evidence vyřazeného vozu. Proč tak učinil, se Rusové přou - někteří to mají za projev snahy držet projekt do poslední chvíle pod pokličkou, jiní to berou jako projev „lidovosti” prezidenta, že nechtěl mít na svém voze zvláštní kombinaci písmen a čísel, a tak prostě dostal náhodou značku z evidence. Další pak říkají, že to je jen kremelský šlendrián a neschopnost zajistit si značku, která by nebyla spojena s něčím tak dehonestujícím jako kdysi reznoucí Volhou.
Názor si na to udělejte sami, na každý pád je to pikantní okolnost, které zprvu nikdo nevěnoval pozornost.






















Putinova nová limuzína nakonec skutečně dorazila na inauguraci...
...stejně jako menší sedan, který bude od příštího roku také ve volném prodeji
Kuriozitou je použití registrační značky, jenž ještě před pár lety zdobila zrezivělou Volhu. O důvodech se nyní Rusové přou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 5 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V pátek v Kataru na čele Morbidelli včera 21:29
- Nejlepší čas pro Gonzalese, 20. Salač včera 20:48
- Nejrychlejším byl lídr šampionátu Rueda včera 20:29
- Vítězem Superpole SSP v Assenu Can Öncü, 22. Vostatek včera 16:40
- Mezi Superbike zatím vévodí Bulega s Ducati včera 16:09
Nejnovější články
GM začíná propouštět ze své zbrusu nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji otevřel teprve před čtyřmi roky
před hodinouMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
před 2 hodinamiStellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
před 4 hodinamiMercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 5 hodinamiAmerické přístavy jsou přeplněné neprodanými novými vozy, s tisícovkami aut si nikdo neví rady
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva