Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové ukázali crash testy Putinovy limuzíny, ve světě luxusu je to velmi neobvyklé
6.7.2020 | Petr Prokopec
Má se za to, že když si koupíte auto za miliony, je velmi bezpečné automaticky. Po záběrech nárazových zkoušek Bentley nebo Rolls-Royců budete pátrat marně, u Aurus je to jinak.
Jakkoliv je to možná překvapivé, luxusní automobilky výsledky crash testů obvykle nepublikují. A organizace jako Euro NCAP v Evropě či americký institut IIHS se o ně nezajímají. Po výsledcích Bentley, Rolls-Royce nebo i takového Mercedesu třídy S tedy budete pátrat marně. Důvodem je jistě úspora nákladů, přeci jen automobilky zničí několik exemplářů již při interních testech a pokud by další musely dodat úřadům - nebo by si je tyto organizace musely koupit samy - šlo by vzhledem k tržnímu potenciálu těchto vozů o opravdu drahý špás.
Lidé mířící do těch nejvyšších pater trhu se tedy obvykle mohou v rámci bezpečnosti spolehnout pouze na tvrzení výrobce. Ten by samozřejmě mohl svá slova podepřít třeba záběry z interních crash testů, ovšem ani ty běžně nemíří mimo továrnu. Proto lze s o to větším nadšením uvítat nový dokument ruského Telekanálu Hvězda. Jeho podstatou je navíc tamní národní zlato, tedy Aurus Senat, jenž má dle výrobce poskytovat tu nejvyšší úroveň bezpečnosti pro každého pasažéra.
Zda tomu tak je či není, to bude muset definitivně rozhodnout někdo nezávislý. Nicméně si nejsme jisti, že do jejich hal vůbec Aurus po vzoru západní konkurence zamíří. Zavděk tedy musíme vzít pouze továrními záběry, které se stejně jako ukázané virtuální testy soustředí na čelní partie, tedy na náraz 40 procenty přídě. Z této simulace Senat vychází dobře, neboť jakkoliv dochází ke zmuchlání kapoty, kabina zůstává netknutá.
Za crash testy, které proběhly při rychlosti 64 km/h, již Euro NCAP předepisuje, stojí institut NAMI, který vůz i vyvinul a momentálně jej rovněž vyrábí. Ovšem pouze ve velmi omezeném množství, přičemž všechny exempláře navíc míří do služeb Kremlu. Exempláře pro privátní klientelu se pak začnou montovat v listopadu a do konce příštího roku má Aurus předat soukromníkům 360 kusů. O rok později se pak produkce navýší na 1 724 ks, v roce 2023 na 4 030 ks a v roce 2024 na 5 274 ks.
S vyšší produkcí již bude spojena továrna dříve patřící Fordu, kterou Aurus přestavuje k obrazu svému. Jakmile pak bude hotova, měl by do výroby zamířit také minivan Arsenal, SUV Komendant a nejspíše také kabriolet. Celá tato rodina přitom sdílí stejný mechanický základ, jenž nepočítá pouze s motorem od Porsche či s devítistupňovým automatem, ale také se značnou světlou výškou a více než pětimetrovou délkou. Kvůli tomu zejména onen kabriolet působí poněkud nevyváženě.
Lze už jen dodat, že Aurus se bezpečností nechlubí příliš ani na svém webu. V rámci výbavy totiž značka zmiňuje pouze přítomnost asistenčního systému a systému nouzového volání o pomoc. Nicméně se dá předpokládat, že pokud zákazníci sáhnou po příplatkové neprůstřelné variantě, nejspíše se o nic jiného než o integrované pancíře a podvozek schopný odolat granátům a minám ani nemusí starat.
Aurus Senat se ukázal na záběrech mapujících interní crash testy, ve světě luxusních aut je to neobvyklá podívaná. Foto: Telekanal Hvezda@Youtube
Zdroj: Telekanal Hvezda@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva