Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku

Specialisty na levná řešení všeho druhu, těmi jsou dnes v automobilovém světě Rusové. Neplatí to nutně jen o osobních autech, ale i o těch užitkových, nové dodávky na základech nejlevnějšího velkého kombíku jsou toho důkazem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku

8.9.2021 | Petr Prokopec

Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku

/

Foto: Promtech

Specialisty na levná řešení všeho druhu, těmi jsou dnes v automobilovém světě Rusové. Neplatí to nutně jen o osobních autech, ale i o těch užitkových, nové dodávky na základech nejlevnějšího velkého kombíku jsou toho důkazem.

Oči automobilového světa jsou nyní upřeny na Mnichov, kde se místo tradičního Frankfurtu koná autosalon IAA, současně ale probíhá i automobilová výstava v Moskvě. Tam samozřejmě nechybí ani Lada, která se pochlubila hned třemi novinkami, které vyvinula ve spolupráci s firmou Promtech. Nejde tedy o zcela nové modely, nýbrž o nové varianty nejlevnějšího velkého kombíku Evropy, který se změnil v levné dodávky.

Nejmenší novinkou je Largus Kub, u které došlo na prodloužení zadního převisu o 370 milimetrů. Zároveň dorazila i plastová nástavba na kovovém rámu, což zvedlo úložnou kapacitu na 4,2 kubíku. Respektive dokonce na 4,6 metrů krychlových, pokud dojde na vyjmutí přední sedačky. Přístup k nákladu pak umožňují nejen zadní, ale i boční dveře. Tím modifikace končí, pod kapotou se již nepohnul ani šroubek, přední nápravu tedy nadále roztáčí atmosférická jedna-šestka se 106 koňmi.

Stejné ústrojí zahrnující také pětistupňový manuál vyfasovaly i dvě verze modelu Largus Prima. Ty se vizuálně až tak neliší, nicméně odlišné zaměření si vyžádalo o trochu jiné konstrukční postupy. Dodávka uzpůsobená převozu mražených potravin či léků citlivých na teplotu má nástavbu ze sendvičových panelů tvořených hliníkovými panely, mezi které byl napěchován tvrzený polystyrén tlustý 50 mm a 1,5milimetrová vrstva kompozitu. Mimo to pochopitelně nechybí ani chladicí jednotka.

Izolovaná je i druhá varianta, u níž rovněž nechybí klimatizace nákladového prostoru. Ta se nicméně nestará jen o chlazení, nýbrž o zachování jakékoliv teploty. Z toho důvodu se vůz hodí třeba i na rozvor teplých jídel v krabičkách. Pobrat dokáže až 6,7 metrů kubických nebo 900 kilogramů, zatímco u mrazírenské verze lze počítat s 6 kubíky a 750 kg. Za větší kapacitou druhého modelu přitom stojí jeho šířka uzpůsobená europaletám.

Lada u obou vozů s větším nákladovým prostorem musela uzpůsobit i podvozek, který se musí vyrovnat s větším zatížením. Dorazily tedy zesílené prahy i zadní rám, stejně jako vzduchové měchy. Largus Kub pak byl pro změnu uzpůsoben i převozu nebalených potravin, proto je jeho interiér vyroben pouze z nezávadných plastů.

Na plné zahájení prodeje si musíme ještě chvíli počkat, Lada ale v Moskvě uvedla, že menší Largus Kub bude s cenou startovat na hranici 1 000 000 rublů, tedy asi 300 tisíc Kč. Prima bude pochopitelně dražší, i tak je to pěkná cena na takového pracanta, na levnější stroj podobné úrovně hned tak nenarazíte.


Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 1 - Lada Largus Kub a Prima 2021 prvni foto 01Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 2 - Lada Largus Kub a Prima 2021 prvni foto 02
Přímo Lada se pochlubila tím, že se na výstavě v Moskvě ukázaly tři nové verze modelu Largus. Všechny počítají s nástavbou upravenou hlavně na převoz potravin, ať již jde o ty čerstvé, mražené či třeba ohřáté. Foto: AvtoVAZ

Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 3 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 01Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 4 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 02Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 5 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 03Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 6 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 04Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 7 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 05Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 8 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 06Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 9 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 07Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 10 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 08Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 11 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 09Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 12 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 10Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 13 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 11
Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 14 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 12Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 15 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 13Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 16 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 14Rusové ukázali jedny z nejlevnějších nových dodávek, za 300 tisíc pojmou až 4,6 kubíku - 17 - Lada Largus Kub a Prima 2021 dalsi 15
Autoři přestavby z Promtechu ovládaného průmyslovým gigantem Samotlor-NN ukázali oba vozy detailněji. Foto: Promtech

Zdroje: AvtoVAZ, Promtech

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše