Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové ukázali dosud tajný nový náklaďák. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
7.6.2021 | Petr Miler
Svérázně vypadající stroj jsme zatím vůbec neměli vidět, protože se na něj přijel podívat ruský premiér Michail Mišustin, nemohlo se to obejít bez pozornosti tisku.
Pokud přijde řeč na obří důlní náklaďáky, má na když ne světový, tak téměř evropský monopol běloruský BelAZ. Vyrábí tyto stroje v nejrůznějších velikostech a konfiguracích, kterým není radno plést se moc do cesty, minimálně doslova. Obrazně se o to ale rozhodl pokusit jiný ex-sovětský „AZ”, v tomto případě ruský Kamský automobilový závod, zkráceně Kamaz.
Ten dosud potajmu chystal novou důlní sklápěčku s neskromným jménem Hercules, která má menším BelAZům konkurovat. Asi bychom se o ní nedozvěděli ani teď, neboť na trh se má dostat až v roce 2023, protože se ale Kamaz rozhodl slavnostně prezentovat ruskému premiérovi Mišustinovi dosavadní průběh vývoje, ukázal Herkula už v pokročilé fázi vývoje nyní.
I proto se o něm ví relativně málo, z informací uvolněných automobilkou je ale zřejmé, že vůz dostal kloubový rám pro lepší manévrovatelnost, tři nápravy s pohonem 6x6 a ve světě důlních sklápěček celkem obvyklý hybridní pohon, kdy se o pohon stará velký diesel Kamaz P6 s výkonem 450 koní, přímo kola ale nepohání. Místo toho generuje elektřinu pro tři elektromotory pohánějícími každou z náprav výkonem až 517 koní.
Auto bude k dispozici ve dvou verzích - buď jako viděná šestikolka 6x6 nebo jako čtyřkolka s pohonem 4x4. V prvním případě půjde o 75tunový, v druhém o 50tunový stroj. Pozoruhodná je v každém případě jeho kabina či spíše „nekabina”, což má dva důvody. Jednak - auto není hotové, takže kabina prostě není vyvinutá a vidět ji můžete třeba na oficiální technické kresbě. Ovšem Kamaz věří, že v roce 2023 nabídne Herkula i ve verzi schopné buď samočinného pohybu či alespoň v dálkově řízeném provedení, kdy by žádná kabina ani nebyla třeba. Pro prostředí velkých dolů, tedy neveřejné komunikace s minimálním provozem to není vůbec problematický koncept.
Kamaz Hercules zatím není hotový a měl být i nyní tajným projektem automobilky majícím za cíl odhalit konkurenta BelAZů. Jenže návštěva premiéra Mišustina spojená s veřejnou prezentací jej odhalila už nyní. Foto: Kamaz
Zdroj: Kamaz
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 4 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nejčtenější články
- Nechtěná verze BMW 3 skončila bez náhrady jako propadák, dnes je tajným tipem znalců na výtečné auto za dobré peníze
28.10.2024 - Apple projekt vlastního auta nakonec zrušil, jeho tajná spolupráce s Číňany ale přinesla nápady, ze kterých těží dodnes
28.10.2024 - Snížení platů o 18 procent, desetitisíce propuštěných, nejmíň tři zavřené továrny. Pokus VW uniknout krizi dostává hrozivé rozměry
29.10.2024 - Ford na každém elektromobilu prodělává už 1,27 milionu Kč. Jen letos ho stály 86 miliard, záporná marže přesahuje 150 %
29.10.2024 - Exploze kamionu převážejícího vodík paralyzovala síť jeho čerpacích stanic v Německu, ukazuje úskalí tohoto řešení
29.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva