Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové si nechali patentovat nový vlastní supersport, připomíná někdejší propadáky Marussie
27.7.2023 | Petr Prokopec
Jeho autor dosud asi nejvíc proslul tím, že jako pilot odmítl skákat podle „vyděračských“ pravidel Mezinárodní automobilové federace, která přišla v návaznosti na ruskou invazi. Nyní se ukazuje, že se během závodnického volna neflákal.
Jaká je aktuálně situace v Rusku? To záleží na tom, jaký z úhlů pohledu si vyberete, přičemž o ty nepokřivené je nouze. Taková Lada třeba uvedla, že její červnové prodeje jsou o 272 procent vyšší než ve stejném měsíci loňského roku. A za celé první pololetí pak tato značka má na kontě 92,2procentní růst. Jsou to fakta, je nicméně třeba dodat, že za onen červen má Lada na kontě jen 27 839 registrací a celý růst je dán hlavně nízkou statistickou základnou z loňska.
Takto by šlo komentovat skoro jakékoli úspěchy či naopak neúspěchy země, my se pokusíme zůstat nezaujatí a podíváme se na aktivity tamního závodníka Romana Rusinova a jeho kolegů. Ti si na sklonku loňského roku nechali zapsat ochrannou známku na jméno Rossa, přičemž v té době nebylo jasné, proč tak činí. Většina lidí předpokládala, že se pod tímto názvem bude prodávat kupříkladu závodní oblečení, nově se však ukázalo, že Rusinov s kolegy chystá sporťák, jenž má dorazit jak v ryze okruhové, tak i silniční verzi.
Potvrzují to patentové obrázky z veřejné databáze ruského Rospatentu, krom nich ale o projektu není známo mnoho informací. Dle těch dostupných se pod vizáž auta podepsal Igor Jermilin, bývalý šéfdesignér dnes již zaniklé ruské značky Marussia, jejíž někdejší prodejní fiaska novinka vizuálně připomíná. Marussia po nějaký čas figurovala i ve Formuli 1, do které se ostatně skrze aktuálně taktéž již nefungující tým Midland pokoušel prodrat také Rusinov. Jeho aktivity ale nakonec zmařil nedostatek sponzorů.
Zpět ale ke sporťáku, který skutečně nese jisté rysy Marussie B1. Zvláště pokud se jedná o verzi bez monstrózního zadního křídla. Po stránce technické ale chystaná Rossa ve šlépějích svého duchovního předchůdce nejspíše nepůjde. Marussia totiž používala motory Cosworth, ke kterým se zřejmě nedostane. Rusinov se pro mezinárodní úřady stal už loni nežádoucím, neboť odmítl jezdit za podmínek stanovených FIA. Tedy že by se třeba zřekl ruské vlajky.
Když si nicméně vezmeme, že z domácích výrobců stojí za zvážení snad jen Aurus, a ti čínští nejsou v oblasti výkonných spalovacích agregátů zrovna na špici, je dost možné, že supersport zůstane jen snem zachyceným na přiložených ilustracích. Ostatně se dá očekávat, že vůz by bylo možné prodávat mimo Rusko jen ve spřátelených zemích, které krom Číny zrovna za velká odbytiště supersportů nepatří. Až čas ale ukáže, kam to Rusinov s Rossem dotáhnou.
Roman Rusinov zjevně chystá vlastní sportovní vůz, který by měl dorazit pod označením Rossa. Zda se tak ale skutečně stane a co tento sporťák případně bude pohánět, je otázkou. Autorem designu je stejně jako v případě aut Marussie Igor Jermilin. Foto: Rospatent, CC0 Public Domain
Zdroje: Rospatent, Auto Mail.ru
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 8 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 9 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 11 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
dnes - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva