Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU

Zatímco v případě „západních” výrobců lámou nové emisní normy vaz i pár let vyráběným modelům, Rusové zjevně nemají problém udržet v souladu s nimi ani skoro šest dekád starou Buchanku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU

8.9.2021 | Petr Miler

Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU

/

Foto: UAZ

Zatímco v případě „západních” výrobců lámou nové emisní normy vaz i pár let vyráběným modelům, Rusové zjevně nemají problém udržet v souladu s nimi ani skoro šest dekád starou Buchanku.

Ruská auta možná nejsou výkvětem nejmodernější techniky, dlouhověkost jim ale nelze upřít. Není neobvyklé, když se nějaké auto vyrábí dekády v jen mírně modifikované podobě a přesto dál oslovuje zákazníky. Mezi takové patří i legendární Buchanka neboli UAZ řady 452, který ve výrobě drží už od roku 1965. Od té doby u něj došlo na spoustu úprav a příchod nespočtu nových variant, ve své podstatě je to ale stále jeden a ten samý automobil.

Leckdo by mohl čekat, že dále k dispozici je jen v Rusku, kde nebude problém protáhnout homologačním procesem cokoli, zvláště bude-li existovat politický zájem, aby se tak stalo. Tento vůz se ale stále prodává i mimo Rusko jako UAZ Classic a k mání je dokonce i u nás. Že by jen dožíval na vypůjčený čas a čekal, až mu platnost další verze emisní normy Euro 6 i pro vozy uvedené na trh dříve zlomí vaz jako řadě konkurentů? Ne tak docela.

Sám UAZ se ve své tiskové zprávě pochlubil, že motor Buchanky, jinak stále stejný 2,7litrový benzinový čtyřválec naladěný na 112 koní, dostal do latě s normou Euro 6d, a tak jej může nadále oficiálně prodávat v nejrůznějších verzích třeba i v elektromobily posedlém Nizozemsku. Firma neuvedla detaily, jak toho dosáhla, změny ale prý postily výfukový systém, řízení motoru i motor samotný. Jinak hovoří o „svém vlastním know-how”.

Na dnešní poměry výjimečný automobil s mimořádnými, zejména pak terénními schopnostmi tak konec prodeje ani v zemích EU rozhodně nevyhlíží - může pomýšlet na řadu let dalšího prodeje v závislosti na tom, kdy a v jaké podobě vstoupí v platnost emisní norma Euro 7. Je ale třeba dodat, že podobné hrátky s technikou nemile ovlivňují cenu, třebaže zrovna v Nizozemsku si budou nejspíše dál jen výskat.

Zatímco v Rusku je možné Buchanku pořídit od pouhých 887 tisíc rublů, tedy asi 259 tisíc Kč, v Nizozemsku budete potřebovat nejméně 19 tisíc euro, což je asi 482 tisíc. Skoro dvakrát tolik, ale co dnes zrovna v této zemi koupíte za podobné peníze? Ani základní Octavie to zdaleka není.


Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 1 - UAZ-452 Buchanka prodej Nizozemsko Euro 6D 01Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 2 - UAZ-452 Buchanka prodej Nizozemsko Euro 6D 02Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 3 - UAZ-452 Buchanka prodej Nizozemsko Euro 6D 03
Ruský UAZ protáhl legendární Buchanku přes Euro 6d, dál ji tedy může prodávat třeba i v Nizozemsku. Foto: UAZ

Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 4 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 03Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 5 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 01Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 6 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 02Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 7 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 01Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 8 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 04Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 9 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 03Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 10 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 04Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 11 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 05Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 12 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 02Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 13 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 06Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 14 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 07Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 15 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 08Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 16 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 09Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 17 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 10Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 18 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 11Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 19 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 12Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 20 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 13Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU - 21 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 14
K mání jsou nejrůznější verze, třeba i drsné a zřejmě nejzajímavější provedení Expedition. Foto: UAZ

Zdroj: UAZ

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.