Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové našli cestu, jak si nový Moskvič 3 pořídit citelně levněji, než za kolik ho nabízí sama automobilka
5.4.2023 | Petr Prokopec
Měla to být jedna ze spás churavějícího ruského trhu s auty, ve skutečnosti se jí ale nezdá být. Důvodem může být cena, která je sice na poměry ruského trhu nízká, nedostává ale očekáváním a dává prostor šedému dovozu.
Zakrátko tomu bude rok, co Renault prodal svou továrnu v Rusku moskevské samosprávě. Ta se následně rozhodla vzkřísit i u nás dobře známou značku Moskvič a ještě před loňskými Vánoci zvládla rozjet výrobu. Je ale otázkou, zda poslední slovo předchozí věty nedat do uvozovek - fakticky jde spíše o smontování segmentů aut, které dorazí z Číny. Pár dalších dílčích modifikací se najde, ou hlavní je ale nakonec nahrazení loga JAC odlišným emblémem. Tím práce Rusů končí, přičemž jedním z důvodů, proč se Moskvič znovu objevil na světě, mělo být učinění čínského SUV JAC JS4, který je základem Moskviče 3 (říká si také Sehol X4), levnějším zbožím.
Automobilový expert Ilja Nazarov, který dříve pracoval rovněž pro Volkswagen, Škodu, Hondu či General Motors, nicméně říká, že realita je trochu jiná. Moskvič 3 totiž oficiálně v zemi startuje na 2 035 000 rublech (cca 548 000 Kč). To je na 4 410 milimetrů dlouhé čínské SUV poněkud vysoká suma, na ruské poměry je ale lákavá. A použitá technika není marná - vůz je nabízen s přeplňovanou jedna-pětkou se 150 koňmi, které pouze na přední kola přenáší automat CVT.
Se stejným ústrojím je nicméně JAC JS4 nabízeno ve své domovině za 1 019 150 rublů (274 000 Kč), pochopitelně v přepočtu. Pár tisíc kilometrů dlouhá cesta tedy přichází na nemalé peníze. Nazarov nicméně odhalil, že transport má na kontě pouze 15procentní navýšení ceny. Dalších 35 procent připadá na provoz továrny, dealery a záruční lhůtu, zatímco téměř 50 procent schramstne stát. Přes milion rublů (269 000 Kč) jde totiž na daně a clo.
Právě nároky vládního aparátu tak mohou být důvodem, proč návrat Moskviče objektivně nepůsobí jako úspěch. Automobilka říká, jak se jí daří, v lednu ale bylo v celé zemi prodáno jen 29 aut modelu 3, v únoru pak 57. V bývalé továrně Renaultu přitom mělo být ještě před koncem roku smontováno 600 aut.
Nazarov tak uvádí cestu, jak se k Moskviči 3 dostat levněji. Spočítal, že pokud si v Rusku u šedých importérů pořídíte čínský originál, vyjde vás to maximálně na 1 799 000 RUB (484 000 Kč), pár stovek pak dáte za nová loga. Stále tak sice nejde o stejnou láci jako v Říši středu, ovšem i tak jde o citelnou úsporu. Otázkou je pak sice záruka, ovšem povětšinou neoficiální dealeři poskytují garanci na minimálně rok, spíše pak dva. Jsou tak stejně velkorysí (třebaže ne až tak spolehliví) jako sama automobilka, která teprve hodlá přijít s tříletou záruční lhůtou.
Aktuálně jsme zvědaví na březnové výsledky, neboť v tuto chvíli by Moskvič měl být již v nabídce všech autorizovaných prodejců, kteří se jej odhodlali nabízet. Nic to ale nezmění na tom, že ruská alternativa je cenově snadno válcována čínským originálem.



Čínský JAC JS4 je v Rusku stále o notnou sumu levnější... Foto: JAC
...než Moskvič 3, který se liší pouze logem. A měl být výhodnější. Foto: Moskvič
Zdroj: Auto Mail.ru
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11