Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové naplno ukázali Putinovu limuzínu v novém, z baroka skáče rovnou do 21. století
8.5.2024 | Petr Miler
Až překvapivě výraznou modernizací prošlo auto, které jsme navzdory jeho premiéře už před 6 léty nemohli vidět v rukou téměř nikoho jiného než Putinových věrných. Aurus Senat dostal nový vzhled i elektroniku a popravdě řečeno nevypadá marně.
Je znakem svérázně fungující země, pokud se v ní začnou vyrábět luxusní auta domácí provenience určená fakticky jen pro hrstku vyvolených, jakkoli se tváří, že jsou k dispozici všem. Ale v tomto směru o Rusku asi nikdo nemá iluze. Pokud je ovšem někdo nemá ani o tamní automobilové produkci, dokáže v tomto směru automobilka Aurus pozitivně překvapit. Ačkoli spojení „superluxusní ruské auto” nahání spíš hrůzu, model Senat vypadá od první chvíle relevantně.
Protože ale od jeho původní premiéry uběhlo už 6 let, nepůsobil zejména v poslední době úplně moderně. Jeho jistě záměrně barokní design hrál na strunu britských klasiků typu Rolls-Royce nebo Bentley a zdálo se, že díky tomu nebude stárnout, opak se ale postupem času stal pravdou. Aurus tak už zkraje roku slíbil faceliftovat klíčový model Senat, a to - nepřekvapivě - při příležitosti inaugurace staronového ruského prezidenta. Skutečně to stihl, jak ukázaly první upoutávky, až po oficiální premiéře si ale vůz můžeme pořádně představit.
Jak už padlo včera, facelift je to opravdu výrazný. Zejména pojetí přídě se změnilo tak moc, že by Rusům u leckoho prošlo i označení auta za novou generaci. Z baroka skáče rovnou do 21. století, a tak veškeré klasické kudrlinky nahrazuje moderními hranami. Jak tohle bude působit za pár let, nemáme tušení, teď to ale opravdu dělá dojem moderního auta. Uvážíme-li, v jaké jsou dnes Rusové situaci, je to nepochybně překvapení.
Nejde tu navíc jen o design, ale také o elektroniku. Hlavní světlomety nyní používají technologii matricových LED, které se dodnes brání třeba i BMW. Z profilu se auto podstatně nezměnilo, snadno si všimnete jen nových kol, záď je nepřehlédnutelně nová, ale nikoli dramaticky. Podobně lze hovořit o kabině, která působí ještě luxusněji a dostala též novou elektroniku. Jak funguje informačně-zábavní systém NAMI MM s masivní dotykovou obrazovkou uprostřed palubky a široce přizpůsobitelnou přístrojovou deskou, znovu ukáže jen čas, ale znovu působí moderně a dává vozu i pokročilé funkce typu systém nočního vidění.
Po stránce pohonu zůstává vše při starém, třebaže Aurus v poslední době technickými nápady až srší. Senat tedy bude dál poháněn hybridní jednotkou spojující 4,4litrový osmiválec s elektromotorem. Vozu dodává výkon až 606 koní, který míří na všechna čtyři kola prostřednictvím devítistupňové automatické převodovky. Pokud by ovšem někoho tento vůz uchvátil, bude mít asi smůlu, pokud se nejmenuje Putin, Medveděv či nějak podobně.
Inovovaný Aurus Senat je totiž nyní k dispozici opět jen ruským pohlavárům, ovšem automobilka slibuje, že od roku 2025 konečně zahájí v Petrohradě konečně výrobu pro širší publikum. No, neslibuje to poprvé, takže si raději počkáme, co z toho bude.
Aurus Senat 2024 je venku oficiálně. K dispozici je ale jen Putinovi a spol., říkat tomuto autu „Putinova limuzína”, se ukázalo být přesnějším, než jsme kdysi sami očekávali. Foto: Aurus
Zdroj: Aurus
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 7 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 9 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 10 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva